Jump to content
fgd

Hårde Hvidevarer - Pris i Sverige kontra Danmark

Recommended Posts

Hej Jeg er ude og kigge efter nyt til køkkenet og er lidt overrasket over de svenske priser. Er der nogen der ved om Siemens Sverige laver reprationer på udstyr købt i Danmark og godtager Europagaranti?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare rigtig meget billigere i Danmark! Jeg købte ny Bosch vaskemaskine+tørretumbler til under halv pris af hvad samme modeller kostede i Sverige. Jeg har en Siemens ovn som jeg har købt i Tyskland hvor varmelegemet i bunden stod af på et tidspunkt, det blev skiftet på garanti og uden problemer af deres svenske service firma.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er bare rigtig meget billigere i Danmark! Jeg købte ny Bosch vaskemaskine+tørretumbler til under halv pris af hvad samme modeller kostede i Sverige. Jeg har en Siemens ovn som jeg har købt i Tyskland hvor varmelegemet i bunden stod af på et tidspunkt, det blev skiftet på garanti og uden problemer af deres svenske service firma.
Hvordan fik du dem til at blive leveret til Sverige? Jeg vil gerne købe en ny fryskab fra Danmark på nettet, men ingen vil levere til Sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg vil gerne købe en ny fryskab fra Danmark på nettet' date=' men ingen vil levere til Sverige.[/quote'] Nej, for det må de ikke for producenten. Der er world wide service på produkter fra BSH (Bosch, Siemens og Gaggenau) - no problem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik det ikke leveret til Sverige. Jeg lejede en trailer i Sverige som jeg smed på krogen på bilen - læssede grejerne op på den i Danmark og kørte hjem med det. Det var der ikke mange ben i. Det kostede lidt at leje en trailer og en sjat at passere broen med den - men det var noget der lignede halv pris på det Bosch vaskemaskine+tørretumbler sæt jeg købte så det kunne bestemt godt svare sig. Da jeg købte varerne i et netbutik aftalte jeg med nogen jeg kendte i DK (mine forældre) at jeg brugte dem som leveringsadresse - så hentede jeg det bare der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen gange KAN man dog godt være heldig i Sverige. Da jeg købte fryseskab for et par år siden var jeg ude efter en af de modeller som Husqvarna/Electrolux har med indbygget maskine der producerer isterninger i et "normalt" størrelse fryseskab. Der fandt jeg hos Gränsbygden i Markaryd (ved at google efter modelnumre) et tilbud på sidste års model til en rigtig god pris (3-4000 under normalprisen). Så det skyndte jeg mig at købte da eneste forskel på modellen var at den nye model havde fået LED belysning i skabet ift gammeldags glødepære og et lidt anderledes dør håndtag. Tilmed leverede de så et af den nye model i stedet for den gamle udgående model - så det var meget fint :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nogen gange KAN man dog godt være heldig i Sverige
Det samme her - vi ville ha et bestemt brand (en del af en vaskesøjle), og det var billigst i Sverige. Jeg handlede mig desuden til rabat - de leverede den nye vaskemaskine ig tog den gamle med sig hjem...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, det er meget forskelligt, om hårde hvidevarer er billigst i Danmark eller Sverige. Personligt foretrækker jeg at handle online. Jeg synes, det er både nemmere og billigere - og så man kan lede efter gode rabatter uden at skulle drøne rundt til forskellige butikker (lazy me) :) Min mand og jeg byggede nyt køkken sidste år - og i den forbindelse udskiftede vi både køleskab, komfur og opvaskemaskine for at få noget, der passede sammen og matchede de nye køkkenelementer. Vi købte det hele online og sparede rigtig mange penge i forhold til de fysiske butikker vi besøgte - det gælder både svenske og danske butikker. Det er naturligvis en smagssag, om man gerne vil ud og "røre" varerne, inden man beslutter sig, eller om man bedst kan lide at shoppe fra computeren. Skulle andre være magelige ligesom mig, kan jeg anbefale denne webshop, hvor vi handlede hårde hvidevarer sidste år: 123hvidevarer.dk Hilsen Katja :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har købt nyt hus (overtager først om nogle måneder men planlægger lidt i god tid) og skal i den forbindelse købe ny tørretumbler og et side-by-side køleskab (amerikaner køleskab er det fordanskede ord). Køleskabet ved jeg hvilken model det skal være (fra Siemens). I den forbindelse har jeg undersøgt priserne lidt på nettet og køleskabet er en hel del billigere i Danmark (cirka 4-5000 DKK). Elgigantens pris i Danmark er ligeså billig som de andre på pricerunner, mens samme køleskab er meget dyrere i Sverige. Er der nogen der ved/har haft erfaring med at kontra Elgiganten i Sverige med den danske pris og fået varen til den pris, der svarer til prisen i Danmark? Eller andre webshops (Tretti ex).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi har købt nyt hus (overtager først om nogle måneder men planlægger lidt i god tid) og skal i den forbindelse købe ny tørretumbler og et side-by-side køleskab (amerikaner køleskab er det fordanskede ord). Køleskabet ved jeg hvilken model det skal være (fra Siemens). I den forbindelse har jeg undersøgt priserne lidt på nettet og køleskabet er en hel del billigere i Danmark (cirka 4-5000 DKK). Elgigantens pris i Danmark er ligeså billig som de andre på pricerunner, mens samme køleskab er meget dyrere i Sverige. Er der nogen der ved/har haft erfaring med at kontra Elgiganten i Sverige med den danske pris og fået varen til den pris, der svarer til prisen i Danmark? Eller andre webshops (Tretti ex).
Elmutanten er generelt dyrere i SE end de er i DK... Hvorfor er underligt, men det må jo være fordi folk vil betale for tingene...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen erfaring i at prøve det - men del gerne :-) Sidst jeg købte den slags var det vask+tør fra Bosch. Det var noget i stil med 4200 dkk vs 8600 sek på vaskemaskinen alene!! Så jeg overvejede ikke engang at forsøge at handle prisen ned i Sverige med så stor forskel.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Elmutanten er generelt dyrere i SE end de er i DK... Hvorfor er underligt' date=' men det må jo være fordi folk vil betale for tingene...[/quote'] Jeg nævnte det for medarbejderen hos Elgiganten i Sverige sidst, jeg købte en vaskemaskine dér - og fik levering samt bortskaffelse af den gamle med i handlen (differencen DK vs S var overskuelig - og jeg gad ikke bøvle med transport mv.)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu talt med nogle danske forhandlere og ingen af dem kan levere til Sverige. Forsøger nu at spørge nogle i Sverige om de kan matche de danske priser. Ellers må jeg finde transport - det er til en tørretumbler og et sidebyside køleskab (som vejer 150 kg).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har nu talt med nogle danske forhandlere og ingen af dem kan levere til Sverige. Forsøger nu at spørge nogle i Sverige om de kan matche de danske priser. Ellers må jeg finde transport - det er til en tørretumbler og et sidebyside køleskab (som vejer 150 kg).
Ellers sig til, så kan det måske være i en af vores varevogne... Kan nok godt lokke en chauffør til det formedelst et lille tilskud til hans privatøkonomi når vognen alligevel skal køre turen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ellers sig til' date=' så kan det måske være i en af vores varevogne... Kan nok godt lokke en chauffør til det formedelst et lille tilskud til hans privatøkonomi når vognen alligevel skal køre turen ;)[/quote'] Kanon tak du er en guttermand, det vil ikke være tosset. Vi overtager først huset i slutningen af oktober men jeg giver lyd fra mig! :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...