Jump to content
jolin

Dansk kørekort - afvist ved IF forsikring

Recommended Posts

Jeg har dansk kørekort og det giver derfor ikke meget mening at prøve at beregne bilforsikringer på nettet. Jeg har derfor tænkt mig at ringe rundt. Har ringet til et enkelt selskab og fået en pris. Så ville jeg prøve IF men de afviser fuldstændig at de kan give mig en pris for de kan ikke se jeg har kørekort. Så siger jeg til damen at jeg skam har kørekort men at det er udstedt i Danmark. Hun sagde igen at hun ikke kunne hjælpe mig og henviste mig til transportstyrelsen så jeg kunne blive "registreret" hos dem. Måske hun mente så jeg kunne bytte kørekortet? I den her situation ærger det mig at jeg ikke har byttet kortet før, men jeg har aldrig selv ejet en bil i Sverige så det er ikke noget jeg har tænkt over. Er en total afvisning noget jeg bare skal forvente blandt nogle selskaber?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ved länsförsäkring skal man fremvise dit danske kørekort, så får man korrekt pris, ellers bliver man beregnet som 18 årig der lige har fået kørekort. Gik ned fra 11800 årligt til 5200. Sendt fra min GT-N8000 med Tapatalk2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde præcis modsatte oplevelse med IF... Fortalte dem bare i sin tid om mit danske kort og faxede en kopi til dem, så var de glade... Men byttede nu alligevel til svensk kort af den årsag jeg ikke gad den procedure igennem hver gang jeg skulle tale med et andet selskab...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft nogen problemer med at få korrekt præmie og forsikring med dansk kørekort, og jeg har også haft forsikring hos IF tidligere. Det fleste steder har jeg bare oplyst dato for kørekortets udstedelse på telefonen. En enkelt gang eller to måske er jeg blevet bedt om at scanne og e-Mail'e en kopi.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Helt rigtigt Insplanet er super. Ved vort sidste forsikringstjek sparede de os for 6000 årligt. Kopi af kørekortet blev scannet og mailet ind til dem. Tidligere selskab var IF og her var forsikringen på 2 år steget med 4500. IF havde også godkendt mit danske kørekort, med ancinitet fra udstedelsesdato! Det er altid en god ide med forsikringer at tjekke min. hver 2. år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Bare underligt at Insplanet skulle kunne finde "korrekte" priser? De kender jo heller ikke til om jeg har kørekort eller ej. Har lavet en søgning på Insplanet og nu får jeg kun 2 resultater frem og en meddelelse om at "Du har fått färre priser än förväntat". Jeg gætter på at det er af samme årsag. Lidt sjovt at förste gang jeg søgte på Insplanet lidt tidligere i dag, der fik jeg faktisk også resultat fra IF. Det får jeg ikke længere efter jeg har talt med dem :confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Bare underligt at Insplanet skulle kunne finde "korrekte" priser? De kender jo heller ikke til om jeg har kørekort eller ej. Har lavet en søgning på Insplanet og nu får jeg kun 2 resultater frem og en meddelelse om at "Du har fått färre priser än förväntat". Jeg gætter på at det er af samme årsag. Lidt sjovt at förste gang jeg søgte på Insplanet lidt tidligere i dag, der fik jeg faktisk også resultat fra IF. Det får jeg ikke længere efter jeg har talt med dem :confused:
Tja - man angiver jo hvor mange år man har haft kørekort (eller kørt skadefrit?). Jeg tror det er det, de går ud fra. Til gengæld får du færre/dyre priser hvis du søger pris på en bil som er direktimporteret - er min erfaring.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I fölge Folksam har alle samme skadefri år. Det er först ved en skade at man skal oplyse/dokumentere hvor mange skadefri år man har. Fatter det ikke.
Vi har Folksam og vi skulle oplyse antal skadefrie år da vi blev kunder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...