Jump to content
Pfrylle

Bilforsikring - Länsförsäkringar Skåne

Recommended Posts

Er der nogen der kender til forsikringsselskabet Länsförsäkringar Skåne, og evt. har erfaringer med dem? Jeg overvejer og skifte forsikringselskab på bilen, og faldt over Länsförsäkringar Skåne. De var noget billigere i deres forsikringpolice end det jeg har nu, og vilkårene er stort set næste de samme som jeg har nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen der kender til forsikringsselskabet Länsförsäkringar Skåne, og evt. har erfaringer med dem? Jeg overvejer og skifte forsikringselskab på bilen, og faldt over Länsförsäkringar Skåne. De var noget billigere i deres forsikringpolice end det jeg har nu, og vilkårene er stort set næste de samme som jeg har nu.
Vi skiftede alle vores forsikringer fra If til Läns for nogle måneder siden, fordi If blev ved med at øge prisen år for år (som mange (alle?) selskaber irriterende nok gør). Det gav en klækkelig reduktion i den samlede pris (jeg aner imidlertid ikke noget om deres service-niveau, hvis først skader opstår). Regner med at blive nødt til at lave samme nummer igen om en 2-3 år, når/hvis Läns bruger samme irriterende prispolitik (straf loyale kunder med prisstigninger hvert år), som vi har oplevet med både Trygg-Hansa og If.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har IF og kan godt lide deres bonussystem, hvor du opsparer penge for hvert år, du ikke anvender forsikringen. På den måde sparer du penge ifm. en given skade - en gevinst, du ikke ser, hvis du udelukkende har præmien som parameter ifm. valget / sammenligningen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har IF og kan godt lide deres bonussystem' date=' hvor du opsparer penge for hvert år, du ikke anvender forsikringen. På den måde sparer du penge ifm. en given skade - en gevinst, du ikke ser, hvis du udelukkende har præmien som parameter ifm. valget / sammenligningen...[/quote'] Sandt nok. Bonussystemet er en fin lille ting, men bonusopsparingen kunne bare ikke stå mål med prisstigningerne, oplevede vi. Og nej, vi har ikke haft nævneværdige skader at rapportere om, foruden et vindue som skulle skiftes sidste år grundet en fuldvoksen due, som agerede selvmordspilot eller noget i den stil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Vi skiftede alle vores forsikringer fra If til Läns for nogle måneder siden, fordi If blev ved med at øge prisen år for år (som mange (alle?) selskaber irriterende nok gør). Det gav en klækkelig reduktion i den samlede pris (jeg aner imidlertid ikke noget om deres service-niveau, hvis først skader opstår). Regner med at blive nødt til at lave samme nummer igen om en 2-3 år, når/hvis Läns bruger samme irriterende prispolitik (straf loyale kunder med prisstigninger hvert år), som vi har oplevet med både Trygg-Hansa og If.
Så håber jeg ikke du skal det samme igennem som mig da fruen totalskadede bilen... For det første var de voldsomt sløve til at få sagen behandlet, måtte rykke mange gange... Derudover ville de ikke give nok til at vi kunne købe en tilsvarende bil igen, og deres besked var at så måtte vi jo slæbe dem i retten... Og så som krydderiet på toppen kom der en ekstra opkrævning på selvrisikoen flere år efter da de åbenbart takserede selvrisikoen for de enkelte delforsikringer separat...
Jeg har IF og kan godt lide deres bonussystem' date=' hvor du opsparer penge for hvert år, du ikke anvender forsikringen. På den måde sparer du penge ifm. en given skade - en gevinst, du ikke ser, hvis du udelukkende har præmien som parameter ifm. valget / sammenligningen...[/quote'] Det har IF nu også, men klart hvis de ikke kan være med på prisen kan det jo være lige meget :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt ser det desværre ud til at alle forsikringsselskaberne sætter forsikringspræmien lidt op år for år, hvilket i min bog er en fornærmelse hver gang med mindre man har en meget gammel bil. Hvis det var ren trafikforsikring kunne jeg forstå at den steg fordi, at det man potentielt set kan smadre ind i stiger i pris i takt med inflationen. Men ens bil bliver jo mindre værd år for år, så de dele af præmien, som dækker tyveriforsikring og forsikringen mod at totalskade bilen burde jo falde år efter år. Derudover har man fået et års ekstra kørselserfaring i forhold til året inden, hvilket mindsker risikoen for uheld set rent statistisk. De hæver prisen fordi de kan, samtidig med at de håber på at man er for doven til at reagere. Med det system er det nærmest meningen at man en gang om året bør tjekke om man kan få en væsentlig bedre pris fra et andet selskab - er man for flink og godtroende bliver man automatisk kørt over økonomisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for svaret :o) Men hvis de så hæver priser, år efter år, så må man jo kigge igen efter et ny forsikringsselskab. Hvilket jeg måske mener, at man burde gøre, altså lige få lidt tilbud hjem og se om det kan svare sig, at skifte. Ikke fordi jeg selv har gjort det, men i bagklogsskabens klare lys står alt ting jo klarer :o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været hos Länsforsäkringar Skåne siden 08 eller 09 med bil- og hemförsäkringar. De var hurtige nok til at behandle en sag til rep. af et komfur, god kundeservice da jeg skulle rejse udenlands og havde brug for info om hvad mine rettigheder var i USA. Var endda så flinke at automatisk at forsikre min bil da jeg købte ny for nogle år siden, så jeg undgik en ekstra regning fra TFF (og så fik de jo også forsäkringen i hus ;-)). Thumbs up herfra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Min fætter og jeg har Läns. fungerer fint, min fætters bil blev total skadet der var ingen problemer der han fik det den var værd uden at diskuterer eller lign. pris messigt slår de allesammen, de andre bille have ca. 25-30.000 for hel forsikring mens de her ville have 16.500...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...