Jump to content
Nico_Idskov

Nordnet kontonummer?

Recommended Posts

Hej. Jeg er ved at skifte bank og vil til at bruge Nordnet til overførsel. Har oprettet et Depot på nordnet.se Men jeg kan ikke finde det danske kontonummer jeg skal overføre til. Er der nogen af jer herinde, som allerede bruger det, der kan hjælpe mig lidt på vej? Hvilket dansk kontonummer skal jeg overføre pengene til for at få dem ind på mit svenske depot? Eller har jeg misforstået noget? PFT /Nico

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke haft overført penge til Nordnet Sverige, efter at Nordnet DK har indført et selvstændigt kontonummer til hvert depot. Dette nye kontonummer består af i alt 14 cifre (reg + depotnr.) Reg.: 9490 Depotnr.: xxxxxxxxxx (fx 0001234567 - husk de foranstillet nuller, så det bliver til 14 cifre i alt) Hvis det virker, så burde du kunne benytte dit svenske depotnummer her. Det "gamle" kontonummer hos SEB er - hvis det stadig virker: Regnr.: 5295 Kontonr.: 0010003512 og så det svenske depotnummer som reference - og kun depotnumret!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, jeg bruger SEB kontonumret som angivet af Rene, det virker fint. Du kan også sætte pengende ind på dit danske nordnet depot og så med eb besked til nordnet bede dem om at overføre xxx DKK til dit svenske depot, det gør de gratis. Efterfølgende veksler du dem selv i dit svenske depot.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 7/25/2013 at 9:59 AM, thsk said:

 Du kan også sætte pengende ind på dit danske nordnet depot og så med eb besked til nordnet bede dem om at overføre xxx DKK til dit svenske depot, det gør de gratis. 

Ikke længere, nej.

Kan man stadig bruge SEB-metoden?

 

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg se, at aktiviteten herinden de sidste dage er eksploderet fra 0 til et par indlæg om ugen. (-:

Hurra for det. Derfor prøver jeg lige igen at tage fat i mit spørgsmål vedr. valutaoverførsel. Den gode metode med Nordnet er ikke længere mulig. De sidste gange har jeg benyttet IBAN-overførsler, men der er jo dyrt.

Hvad gør I?

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har danske bank på begge sider, så de laver 'gebyrfri' overførsel mellem egne konti. Men deres kurs er dog ikke favorabel. Jeg kan ikke lige huske, hvor meget den afviger, men ved moderate summer (en måneds nettoløn) kan jeg lave med det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen af alle disse nye hvidvaskningsregler, som politikerne har hældt i hovedet på bankerne, fik Nordnet til basalt set at forbyde modtagelse af penge fra "udlandet". Selvom de eksisterer i både Danmark og Sverige, så er det pludseligt "farlige udenlandske overførsler" at overføre mellem disse 2 lande - bizart!.

Selv er jeg nu begyndt at arbejde i Nordea koncernen, og kan derfor lave udlandsoverførsler uden gebyr - og faktisk også uden kursskæring - men det er en medarbejderfordel.

 

Er der nogen som har undersøgt om der er noget, der kan lade sig gøre via krypto-valutaer?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

 

On 9/30/2017 at 9:27 AM, bananas said:

 

Er der nogen som har undersøgt om der er noget, der kan lade sig gøre via krypto-valutaer?

 

 Er det ikke netop sådan noget som Nordea advarer imod (-. Det er måske netop aht. konkurrencen.

Men er det ikke altid et problem at få realiseret de penge, men har virtualiseret?

Vh, lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Måske et dumt spørgsmål... men det med de virtuelle penge fik mig til at tænke på omsætning til guld. Hvor stort et tab er der ved køb/salg af rent guld?

Jeg tænker... køb et par guldbarrer (haha, nej, ikke Toms), indløs i Sverige. Nej, det er for besværligt... men andet i den dur?

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
3 hours ago, bonne said:

 

 Er det ikke netop sådan noget som Nordea advarer imod (-. Det er måske netop aht. konkurrencen.

 

Nu spurgte jeg jo om andre havde erfaring - og jeg spørger eller taler på ingen måde på vejne af Nordea. Jeg er forøvrigt heller ikke i bank-delen.Og jeg har heller ingen kommentarer til om man skal være kunde i Nordea eller ej.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, bonne skrev:

Hvor stort et tab er der ved køb/salg af rent guld?

Der behøver ikke at opstå et tab.

Med guld er det ligesom med aktier - man skal købe når kursen er i bund, og der kan man godt komme til at vente længere end man har lyst til.

Køber man guld, så skal man sørge for at forskellen mellem spotkursen (prisen på verdensmarkedet) og den pris sælgeren forlanger er så lille som mulig (kaldes for spread), og den kommer nok ikke længere ned end tre procent. Så allerede når man køber skal man indregne et "tab" (eller kommende gevinst) på minimum tre procent.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 9/30/2017 at 9:41 PM, Markowitch said:

Er du ikke bekymret for volatiliteten i krypto-valutaerne?
Jeg overfører via IBAN og det koster en flad 50'er i gebyr + et evt. spread på kursen :-/

Jeg havde set en dokumentar omkring de primære grunde til, hvorfor man kunne bruge krypto-valutaer.

1. var uafhængigheden af en centralbank - men de vestlige centralbanker gør det trods alt  ganske stabilt, og så har fx. Bitcoin et indbygget deflationsproblem, hvis den skulle anvendes i stor udstrækning.

2. Annonymiteten. Kan selvfølgeligt være rart i nogen henseender, men dem som synes at det er aller rarest er kriminelle.

Det 3. argument som på længere sigt kunne gå hen og gøre kryptovalutaer rigtigt stort er potentialet for meget lave transaktionsomkostninger. Specielt ved handel eller overførsler på tværs af landegrænser.

Men vi er nok stadigvæk ikke nået det punkt, hvor det er blevet billigere end en IBAN-overførsel.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Bankerne kunne i princippet også tilbyde lave transaktionsomkostninger, men det forhindrer den manglende konkurrence.

Grunden til vi i det hele taget diskuterer transaktionsomkostninger skyldes, at hverken Danmark eller Sverige har euro som valuta, selvom begge lande er en del af SEPA.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 9/30/2017 at 9:27 AM, bananas said:

[...]
Selv er jeg nu begyndt at arbejde i Nordea koncernen
[...]

Er du flyttet ud til Metro eller skal du ?? - den afdeling jeg sidder i (en del af Wealth Management) vil i.f. planen flytte sidst i november 2017

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 10/14/2017 at 2:14 PM, rlarsen said:

Er du flyttet ud til Metro eller skal du ?? - den afdeling jeg sidder i (en del af Wealth Management) vil i.f. planen flytte sidst i november 2017

Det troede vi - men det endte med at Asset Management bliver hængende på Christiansbro

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...