Jump to content
Toft

Nogen der har forstand på hvidevarer?

Recommended Posts

Nogen herinde som VED om Bosch og Siemens er same same mht til køleskabe? Har været ude og kigge på et Bosch køleskab, som det så skal være, men nu da jeg skal bestille det ser jeg at Siemens har en model umiddelbart helt magen til (endda samme lange modelnummer, bortset fra to bogstaver som har byttet plads), og Siemens modellen er så godt 400 kr. billigere end den fra Bosch. Jeg har som sagt kun set Bosch modellen fysisk, men de to modeller er helt "ens" på billeder, ALLE spec er ens osv, undtagen prisen den er forskellig. Anyone? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
http://taenk.dk/nyheder/ens-hvidevarer-saelges-til-forskellige-priser Ens hvidevarer sælges til forskellige priser 4.11.2011 Hovedparten af hvidevarer fra Bosch og Siemens er stort set ens. Men forbrugerne bliver ikke oplyst om, at maskinerne er identiske, selvom der kan være over 1.000 kroner at spare ved for eksempel at vælge tørretumbleren fra Bosch frem for Siemens.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nemlig ja - de 2 brands produceres på den samme fabrik (2,1 millioner stk om året). Dog køber det enkelte brand enkelte køleskabstyper hos andre leverandører - typisk de meget billige udgaver. Jeg har i al beskedenhed været chef hos Bosch, Siemens, Gaggenau :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for info, fint lige at få det bekræftet. Der blev købt et nyt køleskab igår, som der så står Siemens på i stedet for Bosch. I øvrigt købt i DK, efter som SE de seneste 3 år har udviklet sig til Europa's dyreste land at handle noget som helst i, andet end biler. Det var enten 10.380 SEK eller 6.590 DKK, et svært valg, selv om det så oven i koster en extra tur over broen. Præcis som med elektronik, hardware, fælge, dæk, ja alt andet som heller aldrig købes i SE.. Hvad sker der for Sverige, man skulle jo tro at det var billigt at importere varer fra EU til SE, nu kronekursen har været fuldstændig overvurderet de sidste par år :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror konkurrencen på hvidevarer i DK er markant hårdere end i SE. Jeg købte noget Bosch vaskemaskine+tørretumbler og det var noget nær halv pris i DK for præcist samme model. Så trailertur over broen til trods var det absolut til at overskue besparelsen taget i betragtning. Priserne i SE var blot en del tættere på vejl. udsalgspris end hvad den er i DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for info' date=' fint lige at få det bekræftet. Der blev købt et nyt køleskab igår, som der så står Siemens på i stedet for Bosch. I øvrigt købt i DK, efter som SE de seneste 3 år har udviklet sig til Europa's dyreste land at handle noget som helst i, andet end biler. Det var enten 10.380 SEK eller 6.590 DKK, et svært valg, selv om det så oven i koster en extra tur over broen. Præcis som med elektronik, hardware, fælge, dæk, ja alt andet som heller aldrig købes i SE.. Hvad sker der for Sverige, man skulle jo tro at det var billigt at importere varer fra EU til SE, nu kronekursen har været fuldstændig overvurderet de sidste par år :rolleye:[/quote'] Enig, meget er blevet rigtigt dyrt i Sverige, mens andre ting altid har været dyrt heriblandt hvidevarer. Nok ikke det bedste eksempel, men forleden var jeg inde på kundecenteret på Øresundsbroen for at få byttet min brobizz. Mens jeg ventede på ekspedition og noget nær tømte deres gratis kaffemaskine (noget skal man jo have for pengene :p) studsede jeg over, at en eller anden bog om Øresundsbroen kunne købes for DKK 10 eller SEK 20. WTF??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...