Jump to content
Gio

Nordea (S) skifter forsikringsselskab - mangelfuld information

Recommended Posts

Jeg bemærkede netop (via min netbank), at Nordea har opsagt samarbejdet med Moderna Trygghetsförsäkringar, og overgået til et samarbejde med If. Dette er jeg ikke blevet informeret om, andet end ved en tilfældig notits på netbanken! Det betyder at mit engagement i Nordea (fordels/tryghedsprogram) ændrer sig, medmindre jeg selv flytter mine forsikringer til If. Det betyder nye tilbud/priser fra If, bruge tid på palaver frem og tilbage for at få en ordentlig pris osv osv. Jeg har p.t. kun mine biler forsikret igennem Nordea, og altså hos Moderna Trygghetsförsäkringar, og altså sikret min plads på Nordea's anciennitets-stige = lavere gebyrer og flere fordele m.m. Dette vil IKKE fortsætte, såfremt jeg ikke selv tager fat på at flytte mine forsikrings-forretninger til If! Med ande ord, så bør DU også lige tjekke dine forsikringsforretninger med Nordea i Sverige, hvis du har tegnet sådanne. Medmindre du ikke har et problem med at rykke rundt i førnævnte system osv. Jeg synes godtnok de strammer skruen yderligere...*meget grimme ord og floskler!* Tæller lige til ti, inden jeg får skrevet noge meget lidt pænt....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg droppede forsikringer via Nordea for flere år siden - for mit vedkommende var det helt enkelt slet ikke konkurrencedygtigt længere. For tiden har vi det hele hos Folksam som var fornuftige prismæssigt og som umiddelbart også har velfungerende produkter. Edit: I øvrigt har Folksam et fint tilbud på tyverialarm hvis man er i markedet efter sådan en - http://www.folksam.se/forsakringar/dinarabatter/forebygginbrott - det kræver dog, at man har villahem forsikring hos dem. Eneste catch er at man forpligter sig til 24 måneders abonnement på udrykningstjenesten.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg flyttede også alle vores forsikringer væk fra Nordea (Moderna) for ca et år siden. Indboforsikringen blev lige pludseligt rigtigt meget dyrere uden at vi fik en forklaring på hvorfor. Vi har beholdt alle vores fordele i Nordea, har ikke hørt noget brok over at vi valgte anden forsikring. Måske de ikke har opdaget det endnu... /Peter

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig været mødt af krav om forsikring via Nordea. Skiftede var Moderna da de netop også lod mine forsikringer stige markant uden nogen anden forklaring end "der er mange skader i dit område, med den biltype du kører, osv". De har et par gange undervejs bedt om en oversigt over mit engagement hos Nordea DK for at sikre sig at jeg stadig var berettiget til niveauet som förmånskund. Det er vel det med de 5 produktgrupper som man kan risikere at falde på. Her er et tip at for at få et hak i gruppen "Handla och Placera" så kan man tilmelde sig muligheden for at handle aktier i netbank i Danmark. Det koster ikke noget og der er ikke krav om at man bruger det - men det tæller så altså som et produkt. Nu jeg kigger i oversigten - https://www.nordea.se/Privat/Kundprogram/Kundprogram/F%C3%B6rm%C3%A5nskund/205984.html?WT.svl=mega-menu_kundprogram_product_formanskund - så står hus/bil/hem forsikringer slet ikke nævnt længere som et produkt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også omvendt... hvis man er plus, förmånskund eller premium, så får man mulighed for +20% på sine forsikringer + betaling af noget af selvrisikoen produkterne tæller ikke med i ens engagement, men man opnår en bedre deal via banken hvis man rykker op i trin i deres kundeprogram. Samme med f.eks kort, hvor man betaler for dem som basis, men får det gratis som fordelkunde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Folksam holder stadig syntes jeg - de har lige fornyet forsikringen på min 2009 BMW 530xd Touring familiebil uden præmieforhøjelse. Til gengæld er dækningen forbedret så maskin/elektro forsikringen nu dækker op til 12.000 mil i stedet for kun 10.000 mil. Jeg har haft brug for forsikringen to gange sidste år. En gang hvor et stenslag flækkede forruden og en gang hvor jeg havde brug for bugsering ifm punktering. Begge gange fin-fin service og uden bøvl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt været forbi folksam, hvor jeg havde fået en parkeringsskade i uge6 2013, hvor de henviste mig til at finde et skadecenter som kunne sende dem en kalkyl. 7 gange var den forbi folksam og blev afvist, hvorefter jeg blev sendt til Mercedes malmø i stedet... fik endeligt malet bilen efter 40 uger..... Men, tror at man støder ind i dårlig oplevelser alle steder ,-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Folksam holder stadig syntes jeg - de har lige fornyet forsikringen på min 2009 BMW 530xd Touring familiebil uden præmieforhøjelse. Til gengæld er dækningen forbedret så maskin/elektro forsikringen nu dækker op til 12.000 mil i stedet for kun 10.000 mil. Jeg har haft brug for forsikringen to gange sidste år. En gang hvor et stenslag flækkede forruden og en gang hvor jeg havde brug for bugsering ifm punktering. Begge gange fin-fin service og uden bøvl.
For mit vedkommende har mærkeforsikringerne altid været billigere, eks. BMW Försäkring, Mercedes Försäkring osv...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
For mit vedkommende har mærkeforsikringerne altid været billigere' date=' eks. BMW Försäkring, Mercedes Försäkring osv...[/quote'] Sjovt altså... For mit vedkommende har BMW Försäkring indtil videre ikke kunne bare tilnærmelsesvist matche hvad "de andre" kostet... Specielt hvor det har været en direktimporteret bil har de været relativt umulige syntes jeg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Sjovt altså... For mit vedkommende har BMW Försäkring indtil videre ikke kunne bare tilnærmelsesvist matche hvad "de andre" kostet... Specielt hvor det har været en direktimporteret bil har de været relativt umulige syntes jeg.
Det må deres vurdering af hvem de vil have i butikken der slår ind her. Både Folksam, TryggHansa, Moderna og hvad de ellers hedder har aldrig kunne matche de priser jeg har fået der... Ikke engang Insplanet har kunne finde noget billigere...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...