Jump to content
Fætter

Hvilken bil har du?

Recommended Posts

Jeg er ikke uenig - men det ér en ukendt og potentielt meget væsentlig faktor med værditabet - se fx http://politiken.dk/tjek/biler/ECE1884100/brugte-elbiler-rasler-ned-i-pris/. Det skal nu nok blive fornuftigt er jeg sikker på, måske allerede når jeg skal skifte bil næste gang. I3 er da i øvrigt slet ikke til salg endnu er den?
I min verden kan du ikke sammenligne et køb af en BMW i3 med købet af de franske el-biler - BMW vil være et langt mere gennemprøvet og holdbart koncept, inden det slippes løs IMO. Allerede idag kan man købe BMW Hybrid biler, men man ser ikke så mange af den endnu (Förenade har en 3'er stående - brugt). Den nye BMW i3 kan bestilles, men den er først tilgængeligt senere på året...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I min verden kan du ikke sammenligne et køb af en BMW i3 med købet af de franske el-biler - BMW vil være et langt mere gennemprøvet og holdbart koncept' date=' inden det slippes løs IMO. Allerede idag kan man købe BMW Hybrid biler, men man ser ikke så mange af den endnu (Förenade har en 3'er stående - brugt).[/quote'] Historisk har BMW altså også sine "sorte får". Den gamle V8 i 530... Synkroniseringskæden i 2 liters diesel motoren frem til vist 2009 som har tendens til at knække... Bare som eksempler. Og en 335i hybrid skulle jeg da bestemt ikke græde over at eje! Jeg er bare ikke sikker på at den er merprisen værd ift 335i ikke-hybrid :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Fruen skiftede sin 2005 120iAut ud med en 2010 118dAut. Jeg er sgu alligevel imponeret over hvor meget træk der er i sådan en 143 hk's diesel. Prøvede den med den formodning at det nok skulle være en 120d for at det var "godt nok"' date=' men det var så ikke nødvendigt :)[/quote'] Naturligvis, der er masser af træk i begge biler (Passaten er en 170hk) men når tidligere biler har været på +200hk (og en nærmere 500hk) så er det lidt mere bedstefar hehe. Men tingene ændrer sig og der skal nok kommer noget sjovt igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der står for list endnu, så jeg kørte om til BMW for at få noget info. Desuden har jeg tilmeldt mig en prøvetur og nyhedsmails ang. i3 via www.bmw.se
Ah ja - OK. Det er nu frisk nok ham din bekendte som har bestilt uden at prøve den :) Men ja, den bliver spændende at se og prøve på vejen....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kører pt i en ford focus rs fra 2010 - arbejder og bor i Malmø, så det bliver ikke til så mange km om året griner. Så går ikke så meget op i benzinøkonomi igen. Har haft diverse Porscher, M3, AMG, Golf GTI/R32 etc, alle brugt til at pendle med, mere eller mindre :-) Denne gang er jeg "økonomisk" forden kører hele 8,7 km/l 90% bykørsel :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Opel Vectra fra 97 14 km / L Benzin Pendler og har pt. kørt 20.000 km til trods for et par sløve måneder. Overvejer kraftigt at købe nyt, men taget i betragtning hvor meget denne gamle bil tjener ind pr. kørt km så kan jeg ikke få mig til at købe en ny (selv om der var et par enkelte dage hvor jeg savnede air con :D). Måske når AirCon sæsonen starter næste år (eller bilen dør)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har forøvrigt stadig min efterhånden gamle Audi A8 (D3) 4,2 benzin fra 2003. Den kan stadig "flyve lavt" på en tysk Autobahn med 200 km/t uden motorstøj. Og den kan ikke rigtigt tabe mere i værdi. Den er dog "knapt så økonomisk" med hensyn til benzinforbrug. Jeg kunne vel spare en 20.000 om året på brændstof ved at købe en moderne diesel med 2,0 liters motor. Men så kommer der vel værditab på tilsvarende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har forøvrigt stadig min efterhånden gamle Audi A8 (D3) 4,2 benzin fra 2003. Den kan stadig "flyve lavt" på en tysk Autobahn med 200 km/t uden motorstøj. Og den kan ikke rigtigt tabe mere i værdi. Den er dog "knapt så økonomisk" med hensyn til benzinforbrug. Jeg kunne vel spare en 20.000 om året på brændstof ved at købe en moderne diesel med 2,0 liters motor. Men så kommer der vel værditab på tilsvarende.
Og du mister smilet på læben når du trykker på pedalen ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået arbejde i Malmø og har derfor solgt min bil. Jeg regnede ud, at det meget bedre kunne betale sig at lease en bil i de perioder, hvor jeg havde behov. Det er knap 3 år siden, jeg solgte min bil, og jeg har sparet en formue siden da, på trods af, at jeg ikke er nærig med at leje og lease efter behov. Det er helt vildt, hvad det koster bare at have en bil holdende - det havde jeg egentlig aldrig tænkt på før! Nu har jeg så også fundet et selskab, hvor der er rigtig gode vilkår og attraktive priser, når det gælder biludlejning og leasing. Det betyder selvfølgelig også en del. Flere af mine venner var skeptiske, da jeg fremlagde min plan, da de mente, at leasing selskaber er hurtige til at lægge alle mulige ekstraudgifter oven i prisen, men det har jeg slet, slet ikke oplevet. Tværtimod har jeg kun fået kanon service. Nu jeg har råd til at rejse flere gange om året - og så kan jeg tilmed også leje bil, når jeg er i udlandet - det gør jeg gennem det samme selskab. De har udlejningskontorer i det meste af verdenen, så jeg kan afhente min bil i lufthavnen, så snart jeg lander. Virkelig smart og meget økonomisk :-) Hvis nogen overvejer at gøre det samme, kan jeg anbefale budget.se

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har fået arbejde i Malmø og har derfor solgt min bil. Jeg regnede ud' date=' at det meget bedre kunne betale sig at lease en bil i de perioder, hvor jeg havde behov. Det er knap 3 år siden, jeg solgte min bil, og jeg har sparet en formue siden da, på trods af, at jeg ikke er nærig med at leje og lease efter behov. Det er helt vildt, hvad det koster bare at have en bil holdende - det havde jeg egentlig aldrig tænkt på før! Nu har jeg så også fundet et selskab, hvor der er rigtig gode vilkår og attraktive priser, når det gælder biludlejning og leasing. Det betyder selvfølgelig også en del. Flere af mine venner var skeptiske, da jeg fremlagde min plan, da de mente, at leasing selskaber er hurtige til at lægge alle mulige ekstraudgifter oven i prisen, men det har jeg slet, slet ikke oplevet. Tværtimod har jeg kun fået kanon service. Nu jeg har råd til at rejse flere gange om året - og så kan jeg tilmed også leje bil, når jeg er i udlandet - det gør jeg gennem det samme selskab. De har udlejningskontorer i det meste af verdenen, så jeg kan afhente min bil i lufthavnen, så snart jeg lander. Virkelig smart og meget økonomisk :-) Hvis nogen overvejer at gøre det samme, kan jeg anbefale budget.se[/quote'] Intressant... Hvad koster det så pr måned? Jeg testede hos en konkurrent og fik følgende pris: Tog 3 mdrs leje, da det skulle give en bedre pris. Bilgrupp: Grupp C (t ex. VW Golf 1.6 - SMALL) Prisinformation Pris 23.375,00 SKR Din förfrågan inkluderar: Lokal skatt (moms) Vagnskadeförsäkring (CDW) Stöldskyddsförsäkring (TP)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Intressant... Hvad koster det så pr måned? Jeg testede hos en konkurrent og fik følgende pris: Tog 3 mdrs leje, da det skulle give en bedre pris. Bilgrupp: Grupp C (t ex. VW Golf 1.6 - SMALL) Prisinformation Pris 23.375,00 SKR Din förfrågan inkluderar: Lokal skatt (moms) Vagnskadeförsäkring (CDW) Stöldskyddsförsäkring (TP)
Det kan så gøres til 14K DKR hos Danskautorent.com (som er ejet af Hertz og laver valutaudlejning)...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Intressant... Hvad koster det så pr måned? Jeg testede hos en konkurrent og fik følgende pris: Tog 3 mdrs leje, da det skulle give en bedre pris. Bilgrupp: Grupp C (t ex. VW Golf 1.6 - SMALL) Prisinformation Pris 23.375,00 SKR
Den pris er helt i skoven for en Golf i tre måneder. Disse her vil kun have 5100 SEK pr. måned for en Golf Variant med 100 km/dag http://www.eurorent.se/l%C3%A5ngtidshyra.htm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Disse her vil kun have 5100 SEK pr. måned for en Golf Variant med 100 km/dag http://www.eurorent.se/l%C3%A5ngtidshyra.htm
Hvis de har den altså... Sidst jeg forsøgte at leje noget hos dem (skulle bruge en stationcar et par dage) fik jeg at vide at det kunne jeg ikke booke. Først fik jeg at vide at de ikke havde den på de datoer jeg havde forslået. Så sagde jeg at hvis jeg bare fik at vide hvornår den var ledig så var det OK. Så siger han at "der går lang tid for den er meget lejet ud til firmaer".... Med andre ord - nej jeg kunne ikke få lov at lege bilen som de annoncerede med. Der går nok lige noget tid før jeg forsøger at handle med dem igen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte sidste forår min drømmebil, en Mercedes C63 AMG Coupe, fra selvsamme år. Nu har den snart rundet 95.000 km. hvoraf de 92.000 af dem, har været imens jeg har haft den :-) Det er min første bil i Sverige, jeg har tidligere kørt Seat, VW & Audi i Danmark, men måtte prøve noget nyt. Havde dog aldrig regnet med, at det skulle blive en "blødhat", men den tog mig med storm, så at sige :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kører sammen på job, så til hverdagsbrug har vi en '07 Volvo V70 D5 og skal vi en sjælden gang ikke køre samtidig står der en SAAB 9-5 2,0t fra 1998 stand-by (den er værdiløs, men kører fint) Desuden har vi til sommersjov 8 gamle biler fra perioden 1966-1985 (det har taget lidt overhånd ;-) )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
I øvrigt... overvejer at købe en Mazda MX-5 hardtop som sommerbil. Er der nogen med erfaringer?
En MX-5 er en temmelig lille bil - men ustyrlig morsom at køre i - har selv en med klap-tag (sikkert det som du kalder hardtop) med 2.0 liter motor - "go for it". Der er stadig nogle, som mener at det er en frisør-bil, men jeg tror ikke at de lige har prøvet bilen - har man først prøvet den, er det i øvrigt lige meget - "go for it".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...