Jump to content
anton

Forskudsopgørelse 2014

Recommended Posts

Jeg havde heller ikke fået mit sædvanlige fradrag, men flere 1000kr, mindre! Ringede så ind til Skat, de fortalte mig at de ikke havde skrevet koden ind på at jeg stadig var grænsegænger! Så straks blev mit fradrag normalt igen, fanme godt man var vaks der, ellers havde de snydt mig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg havde heller ikke fået mit sædvanlige fradrag' date=' men flere 1000kr, mindre! Ringede så ind til Skat, de fortalte mig at de ikke havde skrevet koden ind på at jeg stadig var grænsegænger! Så straks blev mit fradrag normalt igen, fanme godt man var vaks der, ellers havde de snydt mig[/quote'] Aha! Dit indlæg fik mig pludselig til at tænke på noget. Der plejer altid at stå "Skatteberegningen er foretaget efter reglerne for grænsegængere" på side 2 på forskudsopgørelsen, og det gør der på alle forskudsopgørelser jeg har haft siden jeg flyttede til Sverige. Men gæt hvad.... det står der ikke på min forskudsopgørelse for 2014. Så jeg har nok samme problem som du har.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hørte med et halvt øre på radionen forleden om, at hvis man ikke havde registreret xxx fradrag inden 1. januar havde man mistet det til næste skatteperiode om 1½ år... Og har selvfølgelig ikke hørt noget der mindede om det siden. Nogen der kan huske hvad det handler om?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Var det ikke det med beskæftigelsesfradraget, hvor man ikke automatisk vil få det, medmindre at man selv går ind og foretager en ændring af forskudsopgørelsen ?? Hvis ikke man selv ændre forskudsopgørelsen, vil man først i 2015 (ved 2014 årsopgørelsen) få dette fradrag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Aha! Dit indlæg fik mig pludselig til at tænke på noget. Der plejer altid at stå "Skatteberegningen er foretaget efter reglerne for grænsegængere" på side 2 på forskudsopgørelsen, og det gør der på alle forskudsopgørelser jeg har haft siden jeg flyttede til Sverige. Men gæt hvad.... det står der ikke på min forskudsopgørelse for 2014. Så jeg har nok samme problem som du har.
Ringede til SKAT for et par dage siden. Jeg blev oplyst at det var et helt bevidst valgt, at min forskudsopgørelsen ikke blev beregnet efter grænsegængerreglerne. SKAT har gjort det med vilje for at luse ud blandt dem der måske blev beskattet efter grænsegængerreglerne uden længre at være berretiget til det, i stede for blot at gå ud fra at man fortsat er berretiget. Jeg er lidt usikker på om det gjaldt samtlige øresundspendlere der arbejder i DK der tidligere er levet beskattet efter grænsegængerreglerne, men det lød sådan.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Mit fradrag er faldet. Selv hvis jeg tager højde for det faldende kørselsfradrag kan jeg ikke helt få det til at gå op. Kan man se på SKATs hjemmeside hvad fradraget består af? Beskæftigelsesfradraget er steget og renteudgifter er nærmest ikke eksisterende for mit vedkommende, så jeg har svært ved at se hvad det kan skyldes.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Mit fradrag er faldet. Selv hvis jeg tager højde for det faldende kørselsfradrag kan jeg ikke helt få det til at gå op. Kan man se på SKATs hjemmeside hvad fradraget består af? Beskæftigelsesfradraget er steget og renteudgifter er nærmest ikke eksisterende for mit vedkommende, så jeg har svært ved at se hvad det kan skyldes.
Sikkert kørsel der mangler. Ind og kig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...