Jump to content
larscph

Prisforhøjelse hos Telia!!

Recommended Posts

Jeg har lige fået et lækkert lille brev ind af døren fra Telia om at min fastnet Telia Bas abonnement stiger med 240 kr årligt til 165 kr/måned fra 1/1-2014... Det er bare rigtig mange penge for et nummer som jeg anvender meget sjældent... Det er bare sådan at det koster 89 kr/måned i netafgift på bredbånds forbindelsen hvis man ikke har fastnet - jeg kan ikke lige finde noget om den også stiger. Så ender mit 60 mbit bredband med at koste 429 kr for bredband 29 kr for Smart Start 165 kr for Telia Bas 623 kr / md for bredband plus et fastnet nummer. Det er nu godt nok mange penge. Er der nogen som har nylige og gode erfaringer med andre udbydere som kan levere via kobber i Malmö kommun? Jeg ønsker ikke et abonnement med forbrugsbegrænsninger eller andre begrænsninger. Som sådan er jeg rigtig godt tilfreds med bredbånd fra Telia som fungerer både hurtigt og meget stabilt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har søgt rundt rundt - og kan ikke umiddelbart finde andre som tilbyder forbindelser med den hastighed via telejacket. Bredbandsbolaget som lokker med 399 kr/md for 60 mbit vil ikke levere det til min adresse - jeg kan få 24 mbit som max hastighed...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Gio - ved du positivt at det kun er Telia som har udbredt VDSL? For så har du ret... Så kan jeg jo søge længe uden at finde :)
Nej - ved det ikke med sikkerhed. Men teknisk hænger det jo fint sammen med max-hastighed på ADSL2+' date= som efterhånden har en del år på bagen, og som de fleste ADSL-udbydere har tilbudt/stadig tilbyder. VDSL/VDSL2er jo nok mest økonomisk fornuftigt for triple-play udbydere...og generelt kan jeg gætte mig til at de "små" udbydere lader Telia om at være first-mover, og de selv koncentrerer sig om by-områder af en vis størrelse og fiber-infrastruktur i disse. (læs: "nøjes" med at kunne tilbyde max 24mbps til de resterende kunder) Igen - det ér bare et gæt :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du til gengæld ret i... Bredbandsbolaget reklamerer faktisk med 60 mbit - men det er ikke her åbenbart. Det er nok sådan det er så. Har du stadig Telia, Gio? jeg overvejede at det måske kunne betale sig at skifte til et IP telefoni produkt fra dem i stedet for alm fastnet. Jeg har bare ikke lige fået set nærmere på det fordi jeg har tænkt at så kommer telefonabonnement regningen nok på samme regning som bredbånds regningen - og det er sådan at jeg har min arbejdsgiver til at betale mit internet - og derfor er det smart at regningerne er separate. Men det kunne vel egentlig være at man kan få IP telefoni regningen for sig selv.. Hmmm.. Deres TV udbud har jeg intet at bruge til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er spørgsmålet om man hvis man tegner abonnement på bredbandstelefoni og dropper Telia Bas - så skal betale de 89 kr i afgift for linjen uden telefoni abonnement... For så kan det jo ikke rigtig betale sig at skifte...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det har du til gengæld ret i... Bredbandsbolaget reklamerer faktisk med 60 mbit - men det er ikke her åbenbart. Det er nok sådan det er så. Har du stadig Telia, Gio? jeg overvejede at det måske kunne betale sig at skifte til et IP telefoni produkt fra dem i stedet for alm fastnet. Jeg har bare ikke lige fået set nærmere på det fordi jeg har tænkt at så kommer telefonabonnement regningen nok på samme regning som bredbånds regningen - og det er sådan at jeg har min arbejdsgiver til at betale mit internet - og derfor er det smart at regningerne er separate. Men det kunne vel egentlig være at man kan få IP telefoni regningen for sig selv.. Hmmm.. Deres TV udbud har jeg intet at bruge til.
Så skal du bare väre opmärksom, hvis I har en alarm, som går over den almindelige telefon, så I ikke skal ofte en dyr gsm-dims til alarmen også.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...