Jump to content
bonne

Hvor mange indkøbscentre har vi brug for i Malmö?

Recommended Posts

Var lige i Mobilia i dag. Det er længe siden, jeg sidst har været dér - og jeg blev helt forbavset over, hvor stort det er blevet. Derudover Caroli, som er ved at genåbne. Har ikke været dér endnu. Entre, som på trods af, at det er ret nyt, er ved at se døende ud. Burlöv lige uden for Malmö - og så selvfølgelig det flotte og storslåede Emporia (hvor jeg ellers er irriteret over ret så mange detaljer). Hansa i midtbyen er vel også et storcenter. Undrer mig over, om der er behov for alle disse i en så relativ lille by som Malmö. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hansa i midtbyen er vel også et storcenter. Undrer mig over, om der er behov for alle disse i en så relativ lille by som Malmö.
Næh, og jeg kommer aldrig i de storcentre der - vi handler i gågaden istedet samt Hansa, jeg ikke regner for et storcentre som eksempelvis Emporia...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Undrer mig over' date=' om der er behov for alle disse i en så relativ lille by som Malmö.[/quote'] Det vil tiden vise. For tiden foregår der en kaprustning blandt storcentrene, og nogle af dem vil givetvis smide håndklædet i ringen indenfor en overskuelig fremtid. Selvom Malmö er relativ lille, så er oplandet stort, både Skåne og Nordsjælland. Malmö satser også på, at få flere danskere over at shoppe, og i f.eks. Emporia både ser og hører man en hel del dansk(ere), især i weekenden. Samme sted så jeg i dag mange biler fra Småland og Halland (når man kigger efter hvor bilerne er købt - står som regel på den sorte baggrund ved nummerpladerne).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Entre prøver de jo at "genoplive" ved ombygning og gratis parkering - nu må vi se hvordan det går. Personligt syntes jeg det er fint med entré fordi der er en frisør som har fornuftige åbningstider :) Der er jo også mindre "klumper" ved Toftanäs hvor der er en del tomme lokaler og Stora Bernstorp hvor Coop forsøgte og lukkede (nu er der så åbnet en City Gross i deres gamle lokaler) og hvor Media Markt lukkede biksen for et par uger siden. Så det går nok ikke super godt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Entré ligner indtil videre en dødssejler. Flere og flere tomme butikslokaler. Men det er jo meget rart at man altid kan komme til i weekenden, når der er så få mennesker - hvis ellers den butik man skal besøge ikke er lukket endnu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig, det er ekstremt grimt og plastikagtigt! Og så det der med at man ikke selv kan vælge hvilken etage man vil op, ned og af på når man bruger deres rulletrapper.. Det værste er at svensken "valfarter" dertil hver weekend som om at det var den nyeste kirke, de er nærmest på knæ i andægtighed over emporia :rolleye:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Media Markt lukkede biksen for et par uger siden.
Det er jo også tosset med SÅ mange store Media-Markt indenfor et så lille område. Men jeg var ikke klar over de havde lukket den derude. Det forklarer de har slukket for lysshowet derude, når jeg tøffer på arbejde tidlig morgen ;) http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17695487.ab

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo også tosset med SÅ mange store Media-Markt indenfor et så lille område. Men jeg var ikke klar over de havde lukket den derude. Det forklarer de har slukket for lysshowet derude, når jeg tøffer på arbejde tidlig morgen ;) http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article17695487.ab
Det er til gengæld helt rigtigt - det giver slet ingen mening med to Media-Markt i Malmö og en i Lund. Det var også kun fordi jeg tilfældigt faldt over den artikel om at deres medarbejdere og kunder var blevet smidt ud midt på dagen at jeg vidste det... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan heller ikke li at være kunde i Media markt, jeg føler mig overvåget af de skide vagter der lusker rundt og glor på en som om man virklig har puttet noget i lommen, hvilket aldrig kunne falde mig ind. Sidste år var jeg derude min knægt på 5 år, og da vi gik til kassen for ar betale for et spil gik alarmen igang ved kassen, og vagten kom løbene som det var et røveri, og spurgte hvad vi hvad vi havde taget , ingenting svarede jeg, hvorpå vagten begyndte at håndscanne min søn bare uden videre, knægten blev utryk og jeg sagde til vagten at han skulle lige tage hensyn til min søn, men det fik ham ikke til at stoppe med at håndscanne, da vagten ikke kunne finde noget begyndte han at tage skoene af ham , nu begyndte jeg at blive noget vred, og bad om at få politiet frem hvis han ikke stoppede nu! Pludselig sagde vagten at der måtte være noget galt med alarmen og vi bare kunne gå, men hverken et undskyld eller andet på vejen, knægte var ked og forvirret og far var vred på vagten og har aldrig sat mine ben i deres lortebutikker mere. Aldrig mere Media Markt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan heller ikke li at være kunde i Media markt, jeg føler mig overvåget af de skide vagter der lusker rundt og glor på en som om man virklig har puttet noget i lommen, hvilket aldrig kunne falde mig ind. Sidste år var jeg derude min knægt på 5 år, og da vi gik til kassen for ar betale for et spil gik alarmen igang ved kassen, og vagten kom løbene som det var et røveri, og spurgte hvad vi hvad vi havde taget , ingenting svarede jeg, hvorpå vagten begyndte at håndscanne min søn bare uden videre, knægten blev utryk og jeg sagde til vagten at han skulle lige tage hensyn til min søn, men det fik ham ikke til at stoppe med at håndscanne, da vagten ikke kunne finde noget begyndte han at tage skoene af ham , nu begyndte jeg at blive noget vred, og bad om at få politiet frem hvis han ikke stoppede nu! Pludselig sagde vagten at der måtte være noget galt med alarmen og vi bare kunne gå, men hverken et undskyld eller andet på vejen, knægte var ked og forvirret og far var vred på vagten og har aldrig sat mine ben i deres lortebutikker mere. Aldrig mere Media Markt.
igen et udtryk på at Sverige er en politistat. I Danmark er det ikke lovligt for en vagt at tage fat i dig, uden at du har gjort noget ulovligt. At skanne eller visitere dig, giver erstatning, jvf.. de takster som er beskrevet på politi.dk (fordi det er krænkende) Noget jeg syntes er underligt ved media markt, er at der er SÅ mange ansatte der bare står og snakker i et hjørne af deres kæmpe butik, hvor butikken ligner en der er ved at blive tømt (konkursbo) - der burde de måske bruge deres tid på kunder eller at fylde vare op.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan heller ikke li at være kunde i Media markt.
Utrolig historie. Ved ikke, hvordan jeg ville reagere i den situation. Måske lyder det fordømmende, men jeg synes altså, at de fleste medarbejdere i MediaMarkt er decideret dumme. Det må være et forfærdeligt sted at arbejde. Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Utrolig historie. Ved ikke, hvordan jeg ville reagere i den situation. Måske lyder det fordømmende, men jeg synes altså, at de fleste medarbejdere i MediaMarkt er decideret dumme. Det må være et forfærdeligt sted at arbejde. Vh, Lars.
Det er jo simpelt... De fleste folk er meget fokuserede på pris, derfor er det konkurrenceparameteret for butikkerne... Og med en lav avance har de ikke råd til de folk der er skarpe på tingene / gøre de eksisterende skarpe... Hvis fokus lå et andet sted ville alle folk jo eks. handle i HIFI klubben eller lignende i stedet for de kæmpe varehuse...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Køber I andre stadigvæk elektronikvarer af større karakter i Mediamarkt, Elgiganten, SIBA eller lign. ?? Eller er i også gået over til at købe over nettet? Kvaliteten af en produkt afhænger jo af producenten, og er uafhængigt af butikken. Jeg selv er gået over til at købe det meste over nettet - afhængigt af vekselkurs har man jo både hele det danske og det svenske marked til at afsøge den bedste pris. Undtagelsen er for mindre ting, som man skal bruge NU og ikke vil vente - der synes jeg at det er nemmest at køre ud til en lagershop som fx. NetonNet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Køber I andre stadigvæk elektronikvarer af større karakter i Mediamarkt, Elgiganten, SIBA eller lign. ?? Eller er i også gået over til at købe over nettet? Kvaliteten af en produkt afhænger jo af producenten, og er uafhængigt af butikken. Jeg selv er gået over til at købe det meste over nettet - afhængigt af vekselkurs har man jo både hele det danske og det svenske marked til at afsøge den bedste pris. Undtagelsen er for mindre ting, som man skal bruge NU og ikke vil vente - der synes jeg at det er nemmest at køre ud til en lagershop som fx. NetonNet.
Helt det samme her. Www og paypal så er man flyvende!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...