Jump to content
biz

Den faste årlige prisstigning på bizz´en

Recommended Posts

Skønt, jeg var lige ved at tro at de havde glemt hvor høj kvalitet de leverer og hvor billigt det er i forvejen at køre over broen.. :lol: [TABLE=class: pricetable, width: 100%] [TR] [TD=align: left]Pris per enkelresa per kalendermånad (SEK inkl 25% moms) [/TD] [TD=align: right]SnabbTur* [/TD] [TD=width: 80, align: right] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Enkelresa 1 - 16[/TD] [TD=align: right]115,00 [/TD] [TD=align: right]183,00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Enkelresa 17 - 50[/TD] [TD] [/TD] [TD=align: right]39,00 [/TD] [/TR] [/TABLE]

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke tale om deflation andre steder i landet? Jeg forstår sgu ikke helt deres prisfastsættelsesmetode. Normalt begrunder de prisforhøjelsen med de generelle prisforhøjelser i samfundet, nu er der jeg ikke tale om prisforhøjelser, men tværtimod om faldende forbrugerpriser og alligevel har de skvadderhoveder boller til at sætte prisen op! :fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er der ikke tale om deflation andre steder i landet? Jeg forstår sgu ikke helt deres prisfastsættelsesmetode. Normalt begrunder de prisforhøjelsen med de generelle prisforhøjelser i samfundet' date=' nu er der jeg ikke tale om prisforhøjelser, men tværtimod om faldende forbrugerpriser og alligevel har de skvadderhoveder boller til at sætte prisen op! :fight:[/quote'] Var der ikke noget med, at Københavns overborgmester Frank Jensen ville arbejde for en Øresundsregion med fri bevægelighed mellem landene? I så fald ska han vel blot ha et hint :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Var der ikke noget med' date=' at Københavns overborgmester Frank Jensen ville arbejde for en Øresundsregion med fri bevægelighed mellem landene? I så fald ska han vel blot ha et hint :-)[/quote'] Jeg har i dag slået slag (måske kun i luften) for en billigere bropris. Da jeg her til morgen kom op ad trappen fra Islands Brygge station stod ingen ringere end Frank Jensen og delte valgmateriale og æbler ud. Jeg fik en fin snak med ham om at bo i Sverige og om, at prisen for at komme over broen er alt for høj. Så mon ikke der snart sker noget:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Heller ikke mig... Måske hvis den der Metro til Malmö kommer og jeg på det tidspunkt bor i centrum... Ellers - bare glem det... ZZzzzz...
Og lige præcis derfor kommer broen til sætte priserne op hvert år i al fremtid, fordi de kan og folk ingen modstand gør alligevel.. No offense! ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Og lige præcis derfor kommer broen til sætte priserne op hvert år i al fremtid' date=' fordi de kan og folk ingen modstand gør alligevel.. No offense! ;)[/quote'] None taken.... Men det er jo et faktum - der er intet realistisk alernativ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan jo sige at ved faste stigninger hvert år når vi på et tidspunkt et klimax hvor folk bare ikke har økonomi til at pendle med bil over broen mere. Jeg kan ikke forstå hvorfor de endnu ikke har lavet en fornuftig pendlerpakke, i mine øjne er der en væsentlig forskel på den trafik som bor i sverige og dem som skal besøge sverige. Pendlerne er jo (næsten) en sikret fast indtægt for dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har i dag slået slag (måske kun i luften) for en billigere bropris. Da jeg her til morgen kom op ad trappen fra Islands Brygge station stod ingen ringere end Frank Jensen og delte valgmateriale og æbler ud. Jeg fik en fin snak med ham om at bo i Sverige og om' date=' at prisen for at komme over broen er alt for høj. Så mon ikke der snart sker noget:lol:[/quote'] Det er jo nok alt andet lige sådan noget, der rykker...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan jo sige at ved faste stigninger hvert år når vi på et tidspunkt et klimax hvor folk bare ikke har økonomi til at pendle med bil over broen mere.
Og når det punkt kommer, så piver de bare til deres ejere (læs den danske og svenske statskasse) som så kommer ridende med nogle skattekroner til dem... Sådan fungerer den slags "virksomheder"...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Kan vi gøre noget for at ændre dette? Fradraget stiger jo ikke fra 2013->2014 Jeg tager til dagligt toget af selv samme årsag. Vil simpelthen ikke røvrendes på den måde. DKK 3600 om måneden for at køre over, det er altså helt galt. Det må være en form for misundelsesafgift som bibeholdes p.g.a. de billige biler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er den svenske krone jo faldet noget siden de fastlagde priserne De implicitte omregningskurser mellem de SEK og DKK for 2014 bro-priserne er følgende: Tur 1-16: 0,8525 (=156/183) Tur 16-50: 0,8462 (=33/39) Siden kursen p.t. ligger på 0,832 kan man midlertidigt annullere prisstigningen ved at indtaste et svensk kreditkort på sin aftale i stedet for et dansk kreditkort. Så bliver man afregnet den svenske pris i stedet for den danske pris.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan vi gøre noget for at ændre dette? Fradraget stiger jo ikke fra 2013->2014 Jeg tager til dagligt toget af selv samme årsag. Vil simpelthen ikke røvrendes på den måde. DKK 3600 om måneden for at køre over, det er altså helt galt. Det må være en form for misundelsesafgift som bibeholdes p.g.a. de billige biler.
Brofradraget på 50 kr pr tur er svjv. aldrig nogensinde steget men har ligget fast i noget der ligner et årti (eller mere). Det almindelige befordringsfradag (km-fradraget) falder i øvrigt næste år + værdien af selve fradraget falder også.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kan vi gøre noget for at ændre dette? Fradraget stiger jo ikke fra 2013->2014 Jeg tager til dagligt toget af selv samme årsag. Vil simpelthen ikke røvrendes på den måde. DKK 3600 om måneden for at køre over, det er altså helt galt. Det må være en form for misundelsesafgift som bibeholdes p.g.a. de billige biler.
Nej nej, der ved du godt at vi lige skal afvente og se hvad der sker... Ligesom dengang benzinprisen skød i vejret... Men nu hvor den så er kommet ned på et mere menneskeligt leje kan staten godt sætte fradraget...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
156 DKK for at køre over broen i bil. Det bliver toget' date=' jeg tager fra næste år over broen[/quote'] Toget koster boksen! Jeg kan anbefale bussen i stedet... Swebus og Nettbuss kører begge fra Københavns Hovedbanegård og Kastrup lufthavn. Nettbuss stopper i Malmö, Helsingborg, Göteborg og Oslo. Swebus stopper flere steder...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Swebus koster 440 sek for 10 rejser. Dem skal du bruge 4+ af for en normal måned, altså 1760 sek. Til sammenligning koster et månedskort ved Skånetrafikken 1900 sek med ubegrænset antal ture og gælder 30 dage, samt man kan køre med alt den anden kollektive trafik i København og Malmö, hvilken man, mig bekendt, ikke kan med Swebus Sent from my HTC One using Tapatalk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...