Jump to content
Moore Michel

import til sverige

Recommended Posts

Hejsa I danmark skal man holde sig under DKK 80 på ordre uden for europa for at indgå importgebyr, told og moms på små forsendelser fra f.eks. kina... Hvordan er det i sverige?
Det er slet ikke ligeså slemt i Sverige. Har ikke fundet beløbet da jeg ikke er blevet snuppet endnu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er slet ikke ligeså slemt i Sverige. Har ikke fundet beløbet da jeg ikke er blevet snuppet endnu.
Enig. Det virker ikke som om de er så skrappe herovre. Og uanset kan det godt svare sig at få det sendt til Sverige da det svenske postvæsen ikke tager et ublu gebyr for at fortolde pakken. (PostDK tager 150 kr for det).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst jeg prøvede det med en pakke fra US, så kostede det 100 sek i fortoldning, og værre endnu, så tog det mere end 14 dage. Pakken tog ca. 5 dage fra bestilling til Malmö, og lå derefter i posten i godt 2 uger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Eneste gang jeg har fået noget fortoldet via posten sendte de pakken videre samme dag som jeg indsendte fakturakopi som dokumentation for hvad varen kostede. Det var egentlig ok. Men bedre er at jeg har fået rigtig meget sendt som er købt på ebay fra specielt Hong Kong og Kina og det har som sagt kun være den ene gang at det er blevet pålagt told. Det har primært været teknik og fotogear. Det som blev fortoldet i posten var et vidvinkel objektiv købt i Hong Kong.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

tak for svar fedt at hører det ikke - ser ud til - at være helt så besværligt her som i dk... Men er der ikke nogen der ved hvad grænsen er, så man ved hvad man skal holde sig under for at være på den sikre side? :-) En anden ting, som er lidt i samme boldgade; er der nogen der ved hvor jeg kan læse om punktgebyr ved import af tobak? Jeg vil gerne have noget vandpibe tobak fra Dubai, og dette er skide dyrt at importere til danmark, jeg regner også med det bliver dyrt at importere hertil, men måske lidt billigere

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Har aldrig forstået at man skal betale moms af fragten..... altså' date=' at fragt og evt. forsikring på varen, tæller med oven i det beløb man skal betale i moms[/quote'] Det er vel for at undgå at nogen fusker med at flytte en del af prisen over på fragtafgiften for på den måde at reducere momsen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hiver lige denne op igen, for på tullverkets hjemmeside står der altså, at man ikke skal fortolde indkøb under 1500kronor.

Er der noget jeg ikke forstår? Jeg har ikke kunne finde noget sted, hvor der står noget med 200kr.

Er der nogen, der kan hjælpe?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Men det giver jo ikke mening, når toldgrænsen er 1500kronor??

Var der en begrundelse?

Så vidt jeg kan se her, så er der undtagelser, feks parfume.

Og det ser ud som om, at skal man have moms eller toldfritagelse, skal man søge om det?

http://www.tullverket.se/innehallao/l/lagvardeforsandelser/lagvardeforsandelser.4.20d5037f11c21cc27c280002888.html

 

Din vare til 175 dollars er der jo moms på og det er 25% for de fleste varer. Det passer meget godt med de 475kr. Men det er ikke told, det er moms (jeg synes det er et meget forvirrende system de har!)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt så lige denne gamle tråd, og ville poste en update... for er dette noget nyt?:

Jeg bestilte to plastik-dimser til en pris af mindre en 1$/stk. Gratis porto. Fik så et brev fra PortNord om , at det har lagt 1 SEK på i moms... og 75 SEK i håndteringsafgift.

Øh... jeg synes ikke at jeg tidligere er blevet bedt om dette for varer under et beløb, der er langt større end dette. Håndterer Tullverket dette anderledes nu?

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
14 timer siden, bonne skrev:

Øh... jeg synes ikke at jeg tidligere er blevet bedt om dette for varer under et beløb, der er langt større end dette. Håndterer Tullverket dette anderledes nu?

Det er PostNord som håndterer det anderledes - på vegne af Tullen.

Så hög blir nya avgiften på Kinapaketen

Det er mest for at sikre betaling af mervärdeskatt (moms), men også en praktisk foranstaltning for at kompensere for de lave portotakster i f.eks. Kina.

På lidt længere sigt har man dog nu via UPU, Verdenspostforeningen, aftalt højere afregningspriser mellem medlemslande.

International aftale ændrer vilkår for afregning af post

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 10/4/2019 at 12:04 PM, Paul said:

Det er PostNord som håndterer det anderledes - på vegne af Tullen.

Så hög blir nya avgiften på Kinapaketen

Det er mest for at sikre betaling af mervärdeskatt (moms), men også en praktisk foranstaltning for at kompensere for de lave portotakster i f.eks. Kina.

 

Nu kommer postnord blot til at få besvær med at returnere pakken.

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, bonne skrev:

Nu kommer postnord blot til at få besvær med at returnere pakken.

En overgangsting. Folk tilpasser efterfølgende sit indkøbsmønster.

Reglerne blev indført i 2018 og medførte et fald på 70% i kinapakker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
11 minutes ago, Paul said:

En overgangsting. Folk tilpasser efterfølgende sit indkøbsmønster.

Reglerne blev indført i 2018 og medførte et fald på 70% i kinapakker.

Klart.

Jeg synes bare at huske at postnordDK stadig brokker sig over al den kinapost. Men måske er det nemmere at få post fra Kina til en dansk adresse?

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
25 minutter siden, bonne skrev:

Jeg synes bare at huske at postnordDK stadig brokker sig over al den kinapost. Men måske er det nemmere at få post fra Kina til en dansk adresse?

Danske politikere synes åbenbart ikke det er et problem, at der ikke betales moms af kinapakker.

Måske. Sandsynligheden er høj.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...