Jump to content
Moore Michel

Salg af bil i sverige

Recommended Posts

Hejsa, Jeg er ved at sælge en bil her i sverige, og vil i den forbindelse hører hvordan det foregår her? I danmark er det jo simpelt; Skriv slutseddel og få penge, giv registreringsattest og nøgler til køber, køber kører i maks 3 uger på min forsikring, og omregistrere selv. Men hvordan gør man i Sverige?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa, Jeg er ved at sælge en bil her i sverige, og vil i den forbindelse hører hvordan det foregår her? I danmark er det jo simpelt; Skriv slutseddel og få penge, giv registreringsattest og nøgler til køber, køber kører i maks 3 uger på min forsikring, og omregistrere selv. Men hvordan gør man i Sverige?
Det er faktisk nemmere her i Sverige, Hvis man har smartfones går man ind og henter appen fra transportstyrelsen "mine fordon" Og så kan det gøres fra time til time. En god ting er at kigge på dit registeringsbevis der står også hvordan du gør. Ik så meget dikkedare : ) 2y7urame.jpg Hvornår bliver øresundsbroen gratis at benytte, vi har storset mistet al kontakt til danske venner pga prisen på ar køre over og få feks en kop kaffe.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er faktisk nemmere her i Sverige, Hvis man har smartfones går man ind og henter appen fra transportstyrelsen "mine fordon" Og så kan det gøres fra time til time. En god ting er at kigge på dit registeringsbevis der står også hvordan du gør. Ik så meget dikkedare : ) 2y7urame.jpg Hvornår bliver øresundsbroen gratis at benytte, vi har storset mistet al kontakt til danske venner pga prisen på ar køre over og få feks en kop kaffe.
Tak for svarerne.. Det var sgu nemt, så venter vi bare på der er en der er villig til at betale prisen :-) Og godt spørgsmål, tror jeg sgu ikk den bliver, men det ku da være fedt hehe

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Yes... og bemærk forskellen fra i DK: Det er sælgers ansvar at omregistrere bilen. Og så hav lidt sund fornuft derudover. Jeg er i gang med at sælge denne: http://www.blocket.se/malmo/SAAB_900s_2_0i_dubbelkommando_lagmilare_51322663.htm?ca=23_11&w=3 ... og der var sgu en, der mailede og sagde, at han ville købe den på afbetaling, hvis jeg selv kørte den til midtsverige. Så ville han betale mig 1.000,- ved aflevering af bilen, og 1.000,- hver måned. Når så bilen var betalt, ville han have omregistrering af bilen i hans navn... Fed deal, ikke sandt? Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen anelse - umiddelbart lyder det underligt. Har du prøvet? Du kan jo bare lade være med at gennemføre ejerskiftet til sidst. Edit: Men det kunne være noget med at de måske checker om den som der ejerskiftes til faktisk har gyldigt kørekort. Men det er blot et bud.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

I sverige syntes jeg nu også det er ret nemt med bilsalg, registreringen er jo delt op i 2 så det kan dårligt blive nemmere, bare husk at man som sælger altid skal indsende omregistreringen for at være sikker på at det sker. Har selv lige solgt bil i DK og det var en meget blandet fornøjelse, køberen ventede 1½ måned med at omregistrere bilen, da han ikke havde nemid med ved købet. selvom man indsender slutseddel til SKAT, så står man alligevel som ejer af bilen indtil køberen får taget sig sammen. Dette kan blive et stort problem, som FDM også har påpeget, så er parkerings-firmaer ligeglad med hvordan forholdet er, det er ejeren på bilen som får bøden. super fedt ha' plus det med at køber har x antal uger til at omregistrerer bilen i, det virker jo helt skørt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...