Jump to content
Jaxe

Maskinskade forsikring

Recommended Posts

Hej Jeg er interesseret i at høre, om der er nogen i gruppen, der har oplevet at gøre brug af sin maskinskade forsikring, f.eks. ved skift af defekt motor eller gearkasse, og om der har været noget bøvl i den forbindelse? Desuden, ved I om denne forsikring også dækker biler, som man har importeret fra f.eks. Tyskland?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg er interesseret i at høre, om der er nogen i gruppen, der har oplevet at gøre brug af sin maskinskade forsikring, f.eks. ved skift af defekt motor eller gearkasse, og om der har været noget bøvl i den forbindelse? Desuden, ved I om denne forsikring også dækker biler, som man har importeret fra f.eks. Tyskland?
Min bil er importeret fra Italien og er forsikret i Solid Försäkring gennem Motormännen. Jeg fik en skade på bilen sidste sommer - klimakompressoren gik i stykker og skulle skiftes. Det hører med til historien, at det skete nær Padborg og bilen blev transporteret til Flensborg, hvor det nærmeste mærkeværksted ligger. Solid var en uge om at overveje sagen og meddelte til sidst, at de ikke ville dække skaden, fordi bilen er importeret. Jeg var nu ikke så overrasket, for der står i policen, at maskinskade ikke dækker importerede biler, med ved den første kontakt med Solid antydede de, at der måske var en mulighed for at, de ville dække skaden. /Flemming

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået ny motor på maskinskadeforsikringen, men det var den del der hørte under garantien. På en ny bil er der 3 års garanti, så man bruger kun ½ forsikring og resten er 'forsikret' via garantien. Importøren slog sig noget i tøjret og prøvede at påstå det var min fejl, men jeg har et super værksted, som kunne afvise det helt og holdent. Det var ca. 90.000 sek jeg slap for. Fik en ny shortblock og toppene renset og kompressionsprøvede, samt alt arbejdsløn og andre materialer ved skiftet. (og så gav mit fantastiske værksted en gratis lånebil i hele den måned jeg måtte undvære min egen bil).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde i 2000 en chevy alero som var købt ny i DK på grænseplader for udforsel, mener jeg korte i lansforsikring. Den fik i 2004 en ny automatisk gearkasse på maskineskadeforsikringen. Intet problem at den var impoteret. Den nye gearkasse var en refurb.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg er interesseret i at høre, om der er nogen i gruppen, der har oplevet at gøre brug af sin maskinskade forsikring, f.eks. ved skift af defekt motor eller gearkasse, og om der har været noget bøvl i den forbindelse? Desuden, ved I om denne forsikring også dækker biler, som man har importeret fra f.eks. Tyskland?
Jeg fik komplet renoveret motoren på min Impreza STI af Folksam tilbage i 2008, kostede så vidt jeg husker over 100k... Der var ingen bøvl eller piveri og det var også en import...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...