Jump to content
Gio

Teleselskabet 3 fjerner roaming-priser

Recommended Posts

"I første omgang fjerner 3 roamingudgiften i Sverige, England, Irland, Italien, Østrig og Hong Kong. Fra næste mandag vil det være fuldstændig samme priser som herhjemme, når du bruger telefonen i disse lande." http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE2231468/teleselskab-goer-roaming-gratis/?ref=nyhedsbrev_politiken-tjek

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ubetinget en god nyhed. Men det er synd at 3 kun har aktiviteter i nogen enkelte af EU landene, og fx. ikke i Europas største land: Tyskland. Men hvis nogen skal på skiferie til Østrig i næste uge er det da helt klart en stor gevinst. EU parlamentet barsler med en lov der vil gøre det ulovligt for teleselskaberne at opkræve nogen som helst form for Roaming gebyrer på både data og tale inden for EU. Der snakkes om effekt fra nytår (hvis deadline ikke bliver skubbet igen, igen). For en gangs skyld er man i gang med at fortetage sig noget fornuftigt i EU systemet, som vil give EU borgerne en klar forbedring UDEN at tingene bliver mere indviklede. Hvis først man får fri roaming indenfor Europa har man faktisk fx næsten overflødiggjort at man skal købe dyre indbyggede GPS til bilen eller løse GPS enheder med dyre kortopdateringer. Man kan bare nøjes med en smartphone holder, og måske et bluetooth link mellem bilens lydanlæg og telefonen. Google maps og datadownload klarer resten.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det må være danske abonnenter der tales om' date=' for jeg kan ikke finde nogen lignende artikel på svensk om svenske abonnenter hos 3.[/quote'] Det burde vel være lige meget om abonnement er dansk, svensk eller fra Hong Kong - det er vel til den takst som det pågældende abonnement nu en gang har af takster - eller ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
For en gangs skyld er man i gang med at fortetage sig noget fornuftigt i EU systemet' date=' som vil give EU borgerne en klar forbedring UDEN at tingene bliver mere indviklede.[/quote'] Bortset fra at der bliver justeret på nogle paragraffer omkring net-neutralitet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm - jeg har lige fået en reklame fra 3 på produktet. De kræver så vidt jeg kan se at jeg skifter abonnement til et af de nye dyrere abonnementer med fri tale for at få det. Det kan nok ikke betale sig - jeg giver 129 dkk for 3 timers tale, 2 GB data, fri SMS. 1 GB data er lige i underkanten så jeg ville skulle have et 5 GB abonnement til 179 dkk blandt deres nye abonnementer. Jeg tror jeg takker nej til det fine tilbud for nu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er alt sammen meget flot... MEN vi havde dette i forvejen i Sverige OG det koster stadig kr. 2,50 at ringe til svenske numre OG de har saftsusemig sat prisen på smser op til kr. 4,- til svenske numre... Det er jo helt bagvendt. Priserne har ikke været så høje på SMSer siden KTAS :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad er nu det for noget???
Aftalen om roaming kommer som en del af en større pakke, hvor der i et af de andre lovforslag ændres i nogle formuleringer omkring net-neutralitet på en sådan måde at teleselskaber og indholdsleverandører kan indgå aftaler omkring op/nedprioritering af visse typer trafik...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige fået regning fra 3, både i DK og SE. Den svenske havde vi betalt en uge for sent p.g.a. ferie. Dvs. påminnelsesafgift og öppning mobil obet. faktura. I alt SEK. 210. Fy for den da. Derudover har vi fortaget nogle opkald i udlandet der kosted, hold nu fast, SEK 17,- pr. min. via 3 i DK koster det DKK 7,95,- pr. min. Ufatteligt med den store prisforskel da det er samme selskab. Konkurrencen må være langt mindre i Sverige på den salgs når man kan tillade sig at tage så meget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
3 kører så kampagne lige nu i DK. 99 kr/md for 4 timers tale, 4 GB data og "3 like home". Jeg har lige skiftet fra mit gamle abonnement som kostede 129 kr/md for 3 timers tale og 2 GB data og ingen 3-like-home. http://www.3.dk/Privat/Mobil/Abonnementer/
Tak for tippet. Har hermed skiftet. Det var egentlig meget let at skifte. Herudover skal de siges at 3s hjemmeside selv foreslog at jeg skiftede til dette abonnement da jeg loggede ind under selvbetjening.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
umiddelbart virker det ikke som om at de svenske "3" kunder har de samme ting som de danske. Min kone har svensk "3" og der er absolut intet at finde på deres hjemmeside, vedr. 3likehome.
Nej du har langt fra lige så gode forhold ved svensk 3. Det må bero på lavere konkurrence på det svenske marked. Jeg beholder i hvert fald mit danske 3 abonnement.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...