Jump to content
Dani

Bil fra Sverige til Danmark

Recommended Posts

Hej Så blev det min tur til og flytte tilbage til Danmark efter 11 år:( Jeg har tænkt mig og tag bilen med mig, og den forbindelse har jeg nogen spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe. 1. Tager jeg bare bilen med til DK med svenske plader, og efter at have betalt afgiften, skal de svenske plader afleveres? 2. Kan man tag bilen med som flyttegods, og sparer man noget hvis det kan lade sig gøre, tænkte på afgift mæssig? 3. Skal selv ringe til forsikring og stoppe eller sker det automatisk? Håber nogen kan hjælpe, beklager hvis disse spørgsmål er stillet før? Fortsat god aften til alle.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Så blev det min tur til og flytte tilbage til Danmark efter 11 år:( Jeg har tænkt mig og tag bilen med mig, og den forbindelse har jeg nogen spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe. 1. Tager jeg bare bilen med til DK med svenske plader, og efter at have betalt afgiften, skal de svenske plader afleveres? 2. Kan man tag bilen med som flyttegods, og sparer man noget hvis det kan lade sig gøre, tænkte på afgift mæssig? 3. Skal selv ringe til forsikring og stoppe eller sker det automatisk? Håber nogen kan hjælpe, beklager hvis disse spørgsmål er stillet før? Fortsat god aften til alle.
Herunder har du et par link til, hvordan du skal gøre, step by step. Jeg har selv gjort det for nogle år siden. Vær opmærksom på, at du skal have omregistreret bilen senest 14 dage efter din tilmelding til Folkeregistret i DK. Når du har afleveret de svenske plader til SKAT og fået de danske udleveret, er det SKAT´s pligt at melde omregistreringen til de svenske myndigeder, MEN sørg endelig for selv at følge op på, at det reelt også sker. Du kan først få din svenske forsikringen afmeldt, når det de svenske myndigeder har modtaget papirerne fra SKAT. Jeg havde selv en slåskamp, da papirerne blev væk. Jeg måtte kontakte SKAT og bede dem sende en stemplet og underskrevet kopi af omregistreringen til de svenske myndigheder. http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Export-och-tillfallig-registrering/Flytt-till-annat-EU-eller-EES-land/ http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2034747〈=DA

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lige et hurtigt spørgsmål til importing af bil til DK. Hvad gjorde du med forsikringen? Sagde du til forsikringen at du var flyttet til danmark eller afmeldte du først da bilen var blevet registreret i DK?
Forsikringen kan ikke afmeldes før bilen bliver afmeldt - så det giver vist sig selv :) - og det har du så 14 dage til når først bilen er i DK.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lige et hurtigt spørgsmål til importing af bil til DK. Hvad gjorde du med forsikringen? Sagde du til forsikringen at du var flyttet til danmark eller afmeldte du først da bilen var blevet registreret i DK?
Forsikringen kan ikke afmeldes før bilen bliver afmeldt - så det giver vist sig selv :) - og det har du så 14 dage til når først bilen er i DK.
Præcis som René skriver. Derfor kom jeg til at betale for nogle måneder til den svenske forsikring, hvor bilen reelt var dansk indregistreret. Papirerne fra SKAT til de svenske myndigheder, som dokumenterede, at bilen var eksporteret til DK, blev væk i posten. Det er den svenske forsikringen lige glad med. Så derfor, følg altid op sagen...... li´som med alt andet i øvrigt;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
ok - tak for det. Nu flytter vi ikke fra Sverige til Danmark men fra Østrig til Danmark. Men det skulle vel være det samme.
Der er nok ikke mange herinde som kender til reglerne i Østrig - det kan jo være at en forsikring i Østrig ikke pr. automatik gælder, indtil bilen er kommer helt over på de danske plader. En bilforsikring i DK gælder jo heller ikke pr automatik - og ikke alle selskab vil dække - når man flytter til udlandet. Du bør nok spørge dit nuværende østrigske forsikringsselskab om hvorledes du er stillet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...