Jump to content
Igelkottar

Veolia strejker + samkørsel

Recommended Posts

Det er altså latterligt at man tillader at vital infrastruktur på den måde kan holde op med at fungere bare fordi at Länsverket har valgt den billigste leverandør af togdrift og sparet nogen enkelte millioner. Hvad end der er sparet på at vælge Veolia er nu forspildt 100 eller 1000-fold i samfundsmæssigt tab i form af bl.a. tabt arbejdsfortjeneste men også på langt sigt tabes der en masse i form af nedsat økonomisk mobilitet. Det er jo være end i en bananrepublik - der ville man i det mindste have kommanderet militæret ud til at erstatte togdriften.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er altså latterligt at man tillader at vital infrastruktur på den måde kan holde op med at fungere bare fordi at Länsverket har valgt den billigste leverandør af togdrift og sparet nogen enkelte millioner. Hvad end der er sparet på at vælge Veolia er nu forspildt 100 eller 1000-fold i samfundsmæssigt tab i form af bl.a. tabt arbejdsfortjeneste men også på langt sigt tabes der en masse i form af nedsat økonomisk mobilitet. Det er jo være end i en bananrepublik - der ville man i det mindste have kommanderet militæret ud til at erstatte togdriften.
Præcist derfor bliver det offentlige aldrig et reelt alternativ til at køre selv... Så hellere køre på nogle veje hvor hvis det ene anlægsfirma strejker så kan man bare sætte et andet på opgaven med at reparere/udvide/bygge nyt...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det begynder jo at minde om Rokokoposten: http://rokokoposten.dk/2014/06/02/dsb-afskaffer-tog/ På grund af dårlig økonomi afskaffer DSB tog på alle danske jernbanestrækninger. I stedet skal passagererne gå på række oven på sporene, mens de siger fut fut. I Skåne er det bare ikke satire længere - min noget nær virkeligheden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har en mistanke om' date=' at strejken kommer til at vare indtil den ene af parterne løber tør for penge.[/quote'] Eller politikere træder ind. Håber jeg dog ikke da det sikkert vil være med flere penge til et firma der ikke har fortjent dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Eller politikere træder ind. Håber jeg dog ikke da det sikkert vil være med flere penge til et firma der ikke har fortjent dem.
Jeg undre mig meget over at politikerne ikke allerede har trådt ind, i Danmark var det aldrig gået at holde strejken så længe. - Som pendler er det rigtigt surt ikke at kunne komme på arbejde i ordentlig tid, det er ret vanskeligt at planlægge sin rejsetid. på den anden side har jeg fuldt respekt for at man strejker hvis man er utilfreds, bare ærgelig over at det skal gå ud over pendlerne, for vi betaler jo også en del af prisen, med længere rejsetid, tabte arbejdstimer hvis vi kommer for sent.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg undre mig meget over at politikerne ikke allerede har trådt ind, i Danmark var det aldrig gået at holde strejken så længe. - Som pendler er det rigtigt surt ikke at kunne komme på arbejde i ordentlig tid, det er ret vanskeligt at planlægge sin rejsetid. på den anden side har jeg fuldt respekt for at man strejker hvis man er utilfreds, bare ærgelig over at det skal gå ud over pendlerne, for vi betaler jo også en del af prisen, med længere rejsetid, tabte arbejdstimer hvis vi kommer for sent.
Ja det er useriøst at man næsten kan blive tvunget til at ringe til sin arbejdsgiver og sige "Chef, jeg kommer ikke i dag, togene kører ikke". De burde have fundet en løsning på det nu. Men det er sikkert kørt så langt ud at begge parter taber for meget ansigt hvis de giver sig og derfor ikke ønsker at "give sig". Har sku tit tænkt på om jeg lige skulle køre forbi Hyllie og spørge om nogen vil med :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Strejken i Sverige, har kun været 2 uger.....
Muligvis havde strejken været overstået nu hvis ikke DSB kørte med deres togbuser. Skånetrafikken må klappe sig selv på skuldren i disse dage, for at vælge Veolia. Sikke en masse bøvl det har givet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Muligvis havde strejken været overstået nu hvis ikke DSB kørte med deres togbuser. Skånetrafikken må klappe sig selv på skuldren i disse dage' date=' for at vælge Veolia. Sikke en masse bøvl det har givet.[/quote'] Der er måske håb forude, fandt lige dette link: http://www.seko.se/Aktuellt/Nyheter/2014/Juni/Tagkonflikten---information-och-material1/ der er ihvertfald dialog, så vi må håbe de snart blvie enige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...