Jump to content
CalebLarue

Håndværker fradrag i Sverige eller DK?

Recommended Posts

Kære alle, Da jeg skal have et stykke arbejde udført i mit hjem, ombygning af badeværelse vil jeg høre hvor det er at jeg kan få håndværker fradrag for det udførte arbejde? Jeg bor i Malmø men arbejder i KBH, jeg er grænsegænger og betaler skat i DK. Er der nogen der kan forklar mig om man kan få ROT i sverige, når man ikke betaler skat i SE, eller skal jeg indberette arbejdet til skat i DK? Mvh. Caleb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Kære alle, Da jeg skal have et stykke arbejde udført i mit hjem, ombygning af badeværelse vil jeg høre hvor det er at jeg kan få håndværker fradrag for det udførte arbejde? Jeg bor i Malmø men arbejder i KBH, jeg er grænsegænger og betaler skat i DK. Er der nogen der kan forklar mig om man kan få ROT i sverige, når man ikke betaler skat i SE, eller skal jeg indberette arbejdet til skat i DK? Mvh. Caleb
For at få ROT skal du have et svensk arbejde hvor du kan få fradraget i din svenske skatteopgørrelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du beskattes efter grænsegængerreglerne (det gør de fleste der bor i S og arbejder i DK, men husk at man nogle gange selv aktivt skal bede om at blive beskattet efter reglerne) har du ret til dansk håndværkerfradrag, også selv om arbejdet udføres af et svensk firma. Se mere her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720115 og her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947018&vId=0〈=DA/

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...