Jump to content
larscph

Dansk TV i Västra Hamnen

Recommended Posts

37 minutter siden, larsk skrev:

Men er det nemmeste så ikke at have en vpn på routeren permanent mod dk, og tv'et / boksen / chromecasten i det vlan?
 Både dr og flere af de andre har jo apps, eller streamer direkte.

Præcist dét som nok bliver løsningen!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 3/2/2016 at 06:24 , Kvalm skrev:

Det er et fedt sted at bo - vi flyttede ind for 10 år siden.

Du har nok købt en lejlighed i Skeppsträdgården, midt på øen? 

www.skeppstradgarden.se

 

Det er nu ikke dér - men lige ved siden af - http://www.riksbyggen.se/ny-bostad/aktuella-projekt/skane/brf-blinkfyren/

I det firkantede "tårn" på hjørnet af grunden. Altså lige nu er der bare mark - men det skal nu nok blive fint. Det største problem er vel at der er 1,5 år til de regner med indflytning!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
11 timer siden, larscph skrev:

 

Det er nu ikke dér - men lige ved siden af - http://www.riksbyggen.se/ny-bostad/aktuella-projekt/skane/brf-blinkfyren/

I det firkantede "tårn" på hjørnet af grunden. Altså lige nu er der bare mark - men det skal nu nok blive fint. Det største problem er vel at der er 1,5 år til de regner med indflytning!

 

Okay - den placering er jo også meget centralt.

Du ska vel ha solgt noget først - det har du så lidt tid til :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi rykket til Västre Hamnen og har en basis ComHem pakke her i lejligheden - den er ikke særlig anvendelig når man for eksempel har et barn som gerne vil se DR Ultra og Ramesjang.

Chromecast ser ud til at kunne det hele egentlig, både DR, SVT og en masse andet i så høj opløsning man orker eller har internet forbindelse til. Er det bare sådan en jeg skal have, eller om der er andet som er smartere?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi rykket til Västre Hamnen og har en basis ComHem pakke her i lejligheden - den er ikke særlig anvendelig når man for eksempel har et barn som gerne vil se DR Ultra og Ramesjang.

Chromecast ser ud til at kunne det hele egentlig, både DR, SVT og en masse andet i så høj opløsning man orker eller har internet forbindelse til. Er det bare sådan en jeg skal have, eller om der er andet som er smartere?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Chromecast er genialt.

Der er dog lige det at bemærke, at man skal have en anden smart-enhed (smartphone/pad), for at anvende den. Omvendt så giver det adgang til vedvarende vedligeholdte apps. Og så kan man 'caste' alt muligt, også fra sin pc, op på tv'et. Feks. egne fotografier, man gerne vil se i stort format.

Jeg kan anbefale Chromecast ultra, som kan tage netværkssignalet kablet, og dermed give en højere billedkvalitet uden interferens og andet, man kan have på et wifi (skal dog stadig styres via wifi, tror jeg).

Det afgørende bliver derfor om din internetforbindelse er god nok. Og evt. om du har vpn fra en router (da chromecast kun kan kobles direkte på et lan med dhcp), hvis du skal have fuldt nationalt udbud fra f.eks. Danmark. Det er mit indtryk at de fleste (DR, BBC, etc) er begyndt at caste alle egenproducerede ting frit, men kun kigger på geografi, når det er noget med købte rettigheder.

Jeg købte et par d-link til et par hundrede kroner og smed openvpn på, og kan jeg skifte land efter lyst. (jeg har også en vpn udbyder med en bred liste af lande).:acne:

Og ja netflix virker også rigtigt godt på chromecast, men deres geo/proxy-test virker desværre for godt for tiden :apologetic:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vi endelig i vores "rigtige" lejlighed i V.H. inklusive en fin 500 mbit bredbåndsforbindelse hos ComHem :)

Løsningen med Chromecast fungerer super godt - og sammen med en OverPlay DNS abonnement streamer den DR, SVT, Netflix og hvad vi ellers har brug for. Eneste trick er at man skal blokere for Google's DNS i routeren da Chromecast er hardcodet til at anvende disse som step 1. Hvis de er blokeret falder den tilbage til de DNS som oplyses fra DHCP i routeren.

Til streaming af lokale medier anvender jeg Plex på en lokale computer og så Plex App'en på mobilen for at sende afspilningen til Chromecast.

Kan meget anbefales - og så er vi helt fri for diverse kabel TV abonnementer .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har udvidet med en androidbox (minix), der kan jeg afvikle vpn-klienten direkte, samt alle de apps jeg måtte ønske, incl Kodi til lokal afspilning af filer. Kodi kan også en masse andre ting, men de add-ons er ret meget i fokus for tiden :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ah - ja den ser smart ud faktisk. Jeg er dog utrolig glad for Chromecasten som udover at den bare fungerer og er fuldintegreret i vores IOS enheder - sidder bag på fjernsynet helt diskret. Det giver et super clean look i TV-stuen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...