Jump to content
larscph

Dansk TV i Västra Hamnen

Recommended Posts

Vi kigger lidt på lejligheder i VH - og de fleste steder er der jo én eller anden form for TV pakke inkluderet. Nogen af dem har DR1/2 med i prisen - men så vidt jeg kan se kan man f.eks. med Telia som udbyder ikke få andre danske kanaler end DR1+2 samt TV2. Er der nogen af jer som bor dernede som har erfaring med modtagelse af de øvrige danske kanaler. Kan det lade sig gøre med en stueantenne uden de store problemer - eller?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

DR-kanalerna (1,2, K, Ramasjang) går på de flesta ställen i Malmö att ta in med vanlig bords-/takantenn, finns ingen anledning att betala för ett abonnemang för dessa kanaler. Däremot kräver ju de danska betalkanalerna med TV2, TV3 o s v ett abonnemang och kräver också då en box.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Däremot kräver ju de danska betalkanalerna med TV2' date=' TV3 o s v ett abonnemang och kräver också då en box.[/quote'] Kræver kun en box hvis ens TV ikke understøtter DVB-T og DVB-T2 (for HD kanalerne) :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for input :) Jeg spurgte fordi vi hvor vi bor lige nu (Husie) ikke har nogen som helst dækning af de danske TV signaler med en stueantenne. Det krævede en "rigtig" antenne højt placeret på hustaget at få signal. Jeg har ikke brug for de danske betalings TV kanaler, det er blot DRs kanaler jeg er interesseret i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan fint tage de danske "gratis" kanaler på Krankajen i västra hamnen, med en lille stueantenne. Er glad for at børnene kan se Ramajang. DR1 & TV2 har vi i stikket ligesom mange andre har i V.H.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for input :) Jeg spurgte fordi vi hvor vi bor lige nu (Husie) ikke har nogen som helst dækning af de danske TV signaler med en stueantenne. Det krævede en "rigtig" antenne højt placeret på hustaget at få signal. Jeg har ikke brug for de danske betalings TV kanaler, det er blot DRs kanaler jeg er interesseret i.
Jeg har DR1 og TV2 her på VH - gider ikke stueantenne mv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvormange kanaler kommer der i en stueantenne Hvis nu jeg køber den kraftigste model fra haraldskrald, hvad så?
Jag har en sådan här: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/antenner-tillbehor/tv-antenner/inomhusantenner/televes-innova-uhf-p30355 Jag kan ta DR1, DR2, DR HD, DR K, DR Ramasjang, Kanal Hovedstaden, DR3, Folketinget

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det vel efterhånden noget med en Apple TV og en DR app på den så vidt jeg kan se.... Og så slipper man helt for at rode med at have en grim antenne stående :)

Vi har skrevet aftale på en lejlighed i Västre Hamnen - nyproduktion - så vi har helt til efteråret 2017 med at finde den helt rigtige løsning. Det nye sted får ComHem som internet/tv leverandør og så vidt jeg kan se er det da helt udelukket at få dansk TV via dem, de tilbyder DR1 som det eneste til en eller anden fantasipris.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
19 timer siden, Paul skrev:

I vores BRF indgår DR1 og TV2 i grundpakken på 16 kanaler fra ComHem, som iøvrigt betales via den månedlige afgift til BRFen. Og det er mere end rigeligt for os to.

Ah - det var interessant alligevel. Måske der også kommer til at gøre det her. Til gengæld har jeg en 4-årig som gerne vil have børnekanalerne også :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
13 timer siden, larscph skrev:

Ah - det var interessant alligevel. Måske der også kommer til at gøre det her. Til gengæld har jeg en 4-årig som gerne vil have børnekanalerne også :)

Velkommen til VH.

Vi har den tidligere Comhem løsning, de ikke sælger mere - nu vil de kunne sælge TIVO...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
10 timer siden, Paul skrev:

Der har vi så Barnkanalen i dagtimerne. Godt nok på svensk...

Ja - men det er jo ikke nok :) Hun veksler vel cirka 50/50 om det er dansk eller svensk som er værd at se på... Jeg finder nok ud af en løsning, som tror bliver noget med streaming af udsendelserne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...