Jump to content
skallstorp

Valg 14 sep

Recommended Posts

Du kan evt. starte her: http://www.svt.se/nyheter/val2014/guide/kompass/svt/ Eller her: http://riksdagsvalkompass2014.aftonbladet.se/compass Det er grundlæggende det samme der spørges om i begge, men den første, fra SVT, synes j er bedre fordi man kan læse for/imod på spørgsmålene, og få en bedre forståelse for konteksten.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du kan evt. starte her: http://www.svt.se/nyheter/val2014/guide/kompass/svt/ Eller her: http://riksdagsvalkompass2014.aftonbladet.se/compass Det er grundlæggende det samme der spørges om i begge, men den første, fra SVT, synes j er bedre fordi man kan læse for/imod på spørgsmålene, og få en bedre forståelse for konteksten.
Svt`s er helt klart som du skriver den bedste. Jeg er SD i Valkompasset, ikke det samme som i Svt`s. Undrer mig meget at den popper op med det! Helt forkert.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Lad mig gætte, at du mener det er fornuftigt, fordi du er uenig med deres (SDs) indvandrerpolitik? Det er nu ikke fordi jeg er direkte uenig med mange af deres indvandrerpolitikske holdninger, dem er jeg faktisk i bred udstrækning enig med. Det er mere manglen på granularitet (nærmest ingen undtagelser, bare alt "fremmed" der kommer i den pulje) jeg er uenig med. Jeg synes faktisk at det er godt at SD ikke er politiske vatpikke, som bare følger flokken, fordi det er upopulært at sige andet. Og så mange af deres holdninger til homo- og transseksuelle er også helt godnat. Hvad angår KD, så skal religion og politik holdes helt og aldeles adskilt. Har ikke engang gidet at sætte mig yderligere ind i partiet. Bare det at de vælger at bruge navnet KRISTENdemokraterne. Synes også et navn som PIRATpartiet virker lidt useriøst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogen skal stemme til Kommunalvalget i Malmö, vil jeg lige minde om at det var S og Miljöpartiet, der indførte 40 km/t zonen over hele byen - også på de 2-sporede ind og udfartsveje - Miljöpartiet har endda foreslået at lave hele Malmö til en 30 km/t zone. Moderaterne var imod hele vejen igennem.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lad mig gætte, at du mener det er fornuftigt, fordi du er uenig med deres (SDs) indvandrerpolitik? Det er nu ikke fordi jeg er direkte uenig med mange af deres indvandrerpolitikske holdninger, dem er jeg faktisk i bred udstrækning enig med. Det er mere manglen på granularitet (nærmest ingen undtagelser, bare alt "fremmed" der kommer i den pulje) jeg er uenig med. Jeg synes faktisk at det er godt at SD ikke er politiske vatpikke, som bare følger flokken, fordi det er upopulært at sige andet. Og så mange af deres holdninger til homo- og transseksuelle er også helt godnat. Hvad angår KD, så skal religion og politik holdes helt og aldeles adskilt. Har ikke engang gidet at sætte mig yderligere ind i partiet. Bare det at de vælger at bruge navnet KRISTENdemokraterne. Synes også et navn som PIRATpartiet virker lidt useriøst.
Nej, mener at det er fornuftigt at man sorterer. Jeg pådutter sjældent folk min politiske overbevisning. Men kunne man dog bare tage det fra hver enkelt parti, man syntes om ville livet være perfekt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' mener at det er fornuftigt at man sorterer. Jeg pådutter sjældent folk min politiske overbevisning.[/quote'] Ah, på den måde. Enig. Det valgkompas er en fin pegepind, men man bliver nødt til lige at sammenligne de svar man selv har givet, med de kandidater man "matcher" med, og se hvilke punkter man ikke var enige, og så vurdere om man kan acceptere at være uenig på de punkter. Kan faktisk godt lide, hvis kandidaterne så rent faktisk har givet sig tid til at skrive deres argumentation for deres svar, for tingene er aldrig helt så sort/hvide som sådan et enig/uenig spørgeskema ligger op til. Dog må de gerne gøre lidt mere ud af deres svar end bare copy/paste det samme svar på alle, som f.eks. Mattias Bjärnemalm (PP) har gjort. Troed Sångberg (PP) og Jan Ericson (M) er derimod gode eksempler på ofte uddybende argumentation på deres svar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Hvis nogen skal stemme til Kommunalvalget i Malmö, vil jeg lige minde om at det var S og Miljöpartiet, der indførte 40 km/t zonen over hele byen - også på de 2-sporede ind og udfartsveje - Miljöpartiet har endda foreslået at lave hele Malmö til en 30 km/t zone." Man bör också ha i åtanke att moderaterna för krig mot cyklister, gående och kollektivtrafik, en ledande moderat har motionerat för att avskaffa snöröjning på gång- och cykelbanor, något som skulle påverka många som transporterar sig på detta sätt. De har under de senaste 4 åren röstat emot alla satsningar på förbättringar för cyklister, inklusive de nya cykelbanor som byggts bl a för att kunna ta sig till de nya stationerna vid Triangeln och Hyllie. Det eländiga tillståndet när det gäller järnvägstrafiken, som ju i hög utsträckning drabbar de som pendlar mellan Malmö och Köpenhamn, beror i hög grad på att moderat-regeringen vägrar tillföra tillräckligt med pengar för att få en tillförlitlig järnvägstrafik. När det gäller 40 och 30-gräns så går det för det mesta i ändå inte att köra snabbare än 30 i större delen av Malmö, trafiken är för igenkorkad, med korta sträckor mellan rödljus och farthinder. Så denna nya fartgräns har liten praktisk betydelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Man bör också ha i åtanke att moderaterna för krig mot cyklister' date=' gående och kollektivtrafik, en ledande moderat har motionerat för att avskaffa snöröjning på gång- och cykelbanor, något som skulle påverka många som transporterar sig på detta sätt. De har under de senaste 4 åren röstat emot alla satsningar på förbättringar för cyklister, inklusive de nya cykelbanor som byggts bl a för att kunna ta sig till de nya stationerna vid Triangeln och Hyllie. Det eländiga tillståndet när det gäller järnvägstrafiken, som ju i hög utsträckning drabbar de som pendlar mellan Malmö och Köpenhamn, beror i hög grad på att moderat-regeringen vägrar tillföra tillräckligt med pengar för att få en tillförlitlig järnvägstrafik.[/quote'] Cyklister og fodgængere skal selvfølgelig også tilgodeses.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det eländiga tillståndet när det gäller järnvägstrafiken, som ju i hög utsträckning drabbar de som pendlar mellan Malmö och Köpenhamn, beror i hög grad på att moderat-regeringen vägrar tillföra tillräckligt med pengar för att få en tillförlitlig järnvägstrafik.
Det skal du så nærmere skyde skylden på det offentliges forvaltning af deres tildelte penge på, end på at de ikke får nok penge... Standardsvaret er jo altid når der er problemer skal de have flere penge...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det skal du så nærmere skyde skylden på det offentliges forvaltning af deres tildelte penge på' date=' end på at de ikke får nok penge... Standardsvaret er jo altid når der er problemer skal de have flere penge...[/quote'] Att det saknas pengar säger ansvarig minister själv(moderat), det kommer inte bara ifrån förvaltningen. När det gäller trafiken på genomfartslederna så har problemet varit att luften inte klarat gränsvärden, så för att förbättra kvaliteten har man sänkt hastigheten. Dessutom gör det trafiken säkrare, bilister har ofta konstiga resonemang som går ut på att ju fortare man kör desto tryggare blir trafiken, men all seriös forskning visar motsatsen. Men vill du ha en stad med myckel biltrafik i hög hastighet, dålig luft och utan fungerande kollektivtrafik så är moderaterna utan tvekan partiet för dig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Men vill du ha en stad med myckel biltrafik i hög hastighet' date=' dålig luft och utan fungerande kollektivtrafik så är moderaterna utan tvekan partiet för dig[/quote'] Det er jo som det er i dag - men det er vel med socialdemokraterne ved roret i Malmö. Men har sænket hastigheden for bilerne og gjort busforbindelserne dårligere. Nej vent - det er jo både lav hastighed OG uden fungerende kollektivtrafik. I det mindste her hvor vi bor i Husie er forbindelsen mod centrum/centralen med bus nu så dårlig at man tager en taxi derind hvis bilen ikke kan bruges. Med bus tager det tæt på en time!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...