Jump to content
Jaxe

Tilslutning af hvidevarar fra Danmark

Recommended Posts

Hej Har set tråden om køb af hvidevarer i Danmark, og står selv for at skulle købe en ny opvaskemaskine. Men jeg spekulerer på, om der mon er forskel på tilslutningsmål og typer? Her tænker jeg på slanger og pakninger osv. Eller skulle det være lige til at tilslutte en opvaskemaskine købt i Danmark til eksisterende installation i Sverige? Hvad er jeres erfaringer? Hilsen Jacob

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige til. Endda nemmere da det du køber i Danmark er monteret med Schuko stik som passer i de svenske kontakter inklusive jord. I Danmark skal man bruge en konverter eller bytte stikket. Bredde/højde/tilslutninger er det samme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Bare husk at din vandhane hvor opvaskemaskinen bliver tilsluttet skal have en lukke ventil på selve vandhanen så du kan lukke for vandet. Din forsikring dækker ikke hvis den skulle være skyld i en vandskade en dag og ventilen ikke er der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for jeres svar. Jeg endte med at købe en maskine hos Tretti.se inkl fragt, installation og bortskaffelse af gammel maskine. Maskinen kostede ca 500 mere i Sverige end i dk, og ekstra ydelserne beløb sig vist til små 1000 sek ekstra. Til gengæld var det nogle meget dygtige og omhyggelige herrer fra Bring, der både leverede og "installerede" :-) Tør ikke tænke på hvordan det var gået, hvis jeg ikke havde forberedt det hele 100% inden de kom...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...