Jump to content
skallstorp

Tandlæge i Malmö, visdomstænder

Recommended Posts

Jeg bruger selv: http://www.oresundmunhalsa.se/ i malmö (10 min gang fra centralen) ret nemt at finde. kontaktede dem først på mail og fik ret hurtigt svar og sød og venlig betjening (skulle bare have lavet det årlige tandkontrol, me det var 300 kr billigere end i DK ) Er man medlem af Danmark så klarer de også den :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Man kan vel umiddelbart ikke få statstilskuddet såfremt man bor i DK?
Jo det kan man sagtens. Fra http://www.forbrug.dk/?SC_itemid=503a185f-a80c-4f04-bb4a-66196c843664 Tag dit tilskud med dig til udlandet Du kan også tage dit tilskud med til behandling i udlandet. Alle behandlinger, der udløser tilskud hos en dansk tandlæge, berettiger også til tilskud, hvis du benytter en udenlandsk tandlæge. I Danmark bliver tilskuddet automatisk fratrukket din regning, inden du betaler. Vælger du at blive behandlet i udlandet, skal du selv ansøge om at få tilskudsbeløbet refunderet efterfølgende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jo det kan man sagtens. Fra http://www.forbrug.dk/?SC_itemid=503a185f-a80c-4f04-bb4a-66196c843664 Tag dit tilskud med dig til udlandet Du kan også tage dit tilskud med til behandling i udlandet. Alle behandlinger, der udløser tilskud hos en dansk tandlæge, berettiger også til tilskud, hvis du benytter en udenlandsk tandlæge. I Danmark bliver tilskuddet automatisk fratrukket din regning, inden du betaler. Vælger du at blive behandlet i udlandet, skal du selv ansøge om at få tilskudsbeløbet refunderet efterfølgende.
God info.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Er det af økonomiske årsager I søger en svensk tandlæge? Jeg syntes prisen for almindeligt tandcheck osv er fuldt konkunrrencedygtig i Danmark. Min tandlæge her på Østerbro betalte jeg sidst 618 dkk for eftersyn, kontrol og tandrensning (jeg har ret meget tandsten). Det var anden gang i år, så der var ikke noget tilskud til tandrensningen. Grunden til at jeg har valgt en dansk er det praktiske ved at klinikken ligger 2 minutter fra mit arbejde :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Er det af økonomiske årsager I søger en svensk tandlæge? Jeg syntes prisen for almindeligt tandcheck osv er fuldt konkunrrencedygtig i Danmark. Min tandlæge her på Østerbro betalte jeg sidst 618 dkk for eftersyn, kontrol og tandrensning (jeg har ret meget tandsten). Det var anden gang i år, så der var ikke noget tilskud til tandrensningen. Grunden til at jeg har valgt en dansk er det praktiske ved at klinikken ligger 2 minutter fra mit arbejde :)
Det er som udgangspunkt ikke billigere i Sverige hvis du spørger mig, tværtimod tror jeg faktisk det er dyrere for de almindelige eftersyn og lign. Hører mange sige at det er billigere i Sverige hvis man skal have lavet "store" ting, og det kan også have sin rigtighed da Högkostnadskydd kan spare en for rigtigt mange penge. Det findes mig bekendt ikke i DK. Men når vi snakker almindelig "småting" som kontrol, tandrensning osv. så rækker de sølle 150 SEK/år man får i tilskud i Sverige ikke langt i forhold til priserne. Ikke fordi man får alverden i DK, men der er lidt mere, det kommer an på præcist hvad der skal laves. Men jeg kan da se at jeg skulle have gået til tandlægen i DK sidst, i stedet for i Sverige. Jeg kunne have fået 362 kr i tilskud (næsten 450 SEK) for det jeg fik lavet (regelmæssig diagnostisk undersøgelse, tandrensning, individuel forebyggende behandling).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Uha. Nu er det forsent. Det er ca 6 mdr siden. Ved du hvormeget tilskud jeg vile havet fået?
Ingen idé, jeg kender ikke satserne men ved de opererer med et takstskema fastsat af Försäkringskassan som angiver beløb de må tage... Mine regninger blev i hvert fald billigere efter jeg havde indsendt den blanket sammen med tandlægen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...