Jump to content
bonne

Skift til vinterdæk

Recommended Posts

Nu er det jo ved at være tid (gad dog godt vide om vi får glat vejr i år) - synes næsten ikke at jeg giver skifte til vinterdæk selv. Hvis jeg tropper op med dækkene - ved I så hvor man får det gjort billigt? Og hvad er billigt? Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
City Däck er vældig billig, men kvaliteten derefter (forskellig tilspændingsmoment på 4 hjul). Jeg gør det altid selv - piece of cake med en donkraft fra Biltema og en momentnøgle til 198 kr.
Jojo... jeg har også gjort det selv de sidste ti år. Jeg har værktøjet til det, men ikke rigtig pladsen. Jeg skal gøre det på en parkeringsplads. På våd og kold asfalt. Og kælderen ligger for langt fra hvor bilen holder. Havde planlagt at gøre det i dag, men har haft alle mulige overspringshandlinger. Har simpelt hen for meget, jeg hellere vil lave. Må prøve City Däck. Er der nogle problemer i at bruge dækhotel? Jeg mener... hvad hvis dækkene pludselig forsvinder eller firmaet går nedenom og hjem? Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg står faktisk overfor at skal have 4 nye hjul med vinterdæk. Er der nogen der kan anbefale et sted hvor de kan skifte og har dækhotel?
Jeg kan anbefale Ringtjänst i Arlöv (Däckia). De er rimelig grundige. Lidt dyrere end de andre Däckia værksteder. De er også lidt underlige, men ikke så underlige som Däckia i Fosie, som er de største amatører :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Citydäck i flere år og er alt i alt godt tilfreds. Syntes servicen er god og de har "altid" åbent samt ligger tæt på hvor jeg bor. Men det er klart ikke det samme som selv at skifte og sikre ens moment hele vejen rundt. Generelt spænder de nok boltene til den hårde side. Jeg hører til typen som alligevel som udgangspunkt ville ringe til forsikringen og bede dem kigge forbi og skifte hjul eller bugsere bilen til dækfirmaet for at få det løst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan anbefale Ringtjänst i Arlöv (Däckia). De er rimelig grundige. Lidt dyrere end de andre Däckia værksteder. De er også lidt underlige' date=' men ikke så underlige som Däckia i Fosie, som er de største amatører :-)[/quote'] Hvordan underlige?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har brugt Citydäck før men efter sidste omgang sjusk og generelle dårlige stil, så aldrig mer!!! Skulle ha´ flyttet dæk fra 4 fælge til 4 andre, med det resultat at tosserne havde vendt indersiden ud på 2 = en inderside ud venstre frem og en højre bag og de 2 bagdæk endte i højre side.. Totalt kaos selvom jeg havde markeret for og baghjul samt havde forklaret dem at det var vigtigt mht. slidbane, men de havde mere travlt med at stå og lave jokes med hinanden.. :rolleye: Mens de lavede deres uduelige l**t med mine hjul, præsterede en af deres medarbejdere at smide så meget rundt med en kundes helt nye alu-fælge at de fik alvorlige skrammer, da denne kunde naturligvis lettere småhidsig påpegede dette, kom lederen og sagde at det kunne han, altså kunden selv, da bare lige pudse op med en gang rubbing.. Da kunden ikke var tilfreds med denne løsning sagde "lederen" at kunden så ville få et afslag på 100sek i monterings-prisen.. Flot! :sick: Hvad det endte med ved jeg ikke, men den kunde kommer helt sikkert heller aldrig tilbage til Citydäck..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan vinteren bare komme. Og nu, hvor jeg (selv) har skiftet alle 2x4 dæk, håber jeg, at det bliver en rigtig, rigtig hvid vinter.

Jojo... jeg har også gjort det selv de sidste ti år. Jeg har værktøjet til det, men ikke rigtig pladsen. Jeg skal gøre det på en parkeringsplads. På våd og kold asfalt. Og kælderen ligger for langt fra hvor bilen holder. Havde planlagt at gøre det i dag, men har haft alle mulige overspringshandlinger. Har simpelt hen for meget, jeg hellere vil lave. Må prøve City Däck.
Kommer i tanke om, at jeg har brugt Citydäck. Mine to fordæk er indenfor kort tid skiftet, da jeg fik en punktering, så jeg humbede til Citydäck netop fordi de altid har åbent. Jeg husker, at straks da jeg kørte derfra, tjekede jeg dæktrykket på de nye fordæk, og trykket var alt, alt, alt for højt. Desuden, da jeg skulle have dækkene af nu i dag, var boltene skruet afsindigt godt fast (og de var ikke groet fast, da de næsten lige var kommet på.) Og kommer også i tanke om, at de kontrollerede det forkert dæk. Mit højre fordæk var punkteret, og da jeg havde taget en kop kaffe i deres kunderum, gik jeg heldigvis ud fra at tjekke, hvad de havde gang i... og tror I ikke, at de var i gang med at tjekke højre bagdæk - selvom jeg havde stået og peget på dækket til sjakbajsen. Vh, Lars (Vinterklar).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad gjorde de?
Mine oplevelser med Citrydäck er meget i tråd med de andre beskrivelser, som nu er kommet her i tråden. Dårlig attitude fra sælger/leder da bestilte dæk viste sig at være ældre end aftalt. 3 forsøg på hjulindstilling af min gamle BMW som i sidste ende gjorde mere skade end gavn. Den ene gang skulle rattet stå skråt, når bilen kørte lige ud - "eksperten" mente, at det var fordi vejen hælder :-) Sådan noget har jeg bare ikke tålmodighed til længere...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg husker, at straks da jeg kørte derfra, tjekede jeg dæktrykket på de nye fordæk, og trykket var alt, alt, alt for højt.
Min erfaring med dækværksteder er, at de åbenbart er totalt ligeglade med dæktryk, eller også mener, at de bedre til at fastsætte det, end bilproducenten selv :-) Jeg har diskuteret med (de underlige) Däckia, om hvorfor de have stoppet 2.7 bar i alle 4 hjul, når forhjulene skal have mellem 2.0 og 2.6 og baghjulene vistnok starter ved 2.7 (men bør have en del mere). De mente så, at 2.7 var en regel, som passede alle biler og at det var meget mere sikkert at køre med. Så jeg kører altid direkte til nærmeste parkeringsplads og lufter fordækkene ud med medbragt dims til ønsket tryk er opnået :-)
Og kommer også i tanke om, at de kontrollerede det forkert dæk. Mit højre fordæk var punkteret, og da jeg havde taget en kop kaffe i deres kunderum, gik jeg heldigvis ud fra at tjekke, hvad de havde gang i... og tror I ikke, at de var i gang med at tjekke højre bagdæk - selvom jeg havde stået og peget på dækket til sjakbajsen.
Ja, man undrer sig virkelig over, hvad der foregår...
Vh, Lars (Vinterklar).
Vh Jacob (check, Vinterklar!) :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Avedøre Dækcenter skulle have kr. 5100 og kr. 5500 for 4 vinterdæk med stålfælge med hhv. Nokian og Continental dæk. Det er vel en ok pris? Mener Renault i Jägersro skulle lidt mere. Edit: Købte dem ved dækcenteret i Avedøre. Han var hurtig til at svare og give pris.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...