Jump to content
Markowitch

Rimeligt dødt herinde!

Recommended Posts

Hallooooo! Er alle taget hjem til DK igen, eller er Sunddebatten bare blevet så kedelig at ingen rigtig kigger på det længere? Omkring 2007 var der rimeligt godt tryk på kedlerne herinde - nu er det mest interessante herinde, hvor og hvornår det næste computer LAN party skal være. Ak, jeg savner sgu næsten Nils, og den store troll kaldet Rikke/Supermule. Jeeebuss hvor er her dødt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hallooooo! Er alle taget hjem til DK igen, eller er Sunddebatten bare blevet så kedelig at ingen rigtig kigger på det længere? Omkring 2007 var der rimeligt godt tryk på kedlerne herinde - nu er det mest interessante herinde, hvor og hvornår det næste computer LAN party skal være. Ak, jeg savner sgu næsten Nils, og den store troll kaldet Rikke/Supermule. Jeeebuss hvor er her dødt.
Det er vel et udtryk for, at ganske få flytter til Sverige nu ift. tidligere - og at "vi andre" har boet her så længe, at der ikke er flere spørgsmål, der skal besvares he he

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ganske rigtig rimelig dødt herinde. Så mange danskere er der altså ikke flyttet tilbage til DK endnu. Et par perioder med virus skræmte vist en del væk. Eller skulle man tro at et par diskussioner om politik kunne få folk til tasterne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de virusangreb stoppede aktiviteten. Der var en mærkbar forskel - før og efter - på bare 2-3 uger. Tror at en del gik til de FB fora, som bl.a. supermule oprettede, og en del bare gav op efter at have fjernet vira mere end en gang :sick: Temmelig trist. Og PS - jeg har stadig mange spørgsmål - f.eks. kan man få dk-skat håndværkerfradrag i 2014?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Diskussionerne er flyttet over på facebook, generelt. Plus, som nævnt, så har de tilbageværende efterhånden fundet rytmen i det svenske system. Jeg har ikke tjekket op på statistikken for flytninger landene imellem - men mon ikke jeg kan gætte mig til svaret? ;) Selv valgte jeg at flytte tilbage til DK i september, efter 11 år under Skatteverket og Öresundsbron's jerngreb. Sikke mange penge jeg sparer pludselig :o

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad hedder facebook grupperne? Hvilken konto sparer du penge på efter flytningen Gio?
Øresundsdebatten vil jeg tro - jeg har nu anmodet om medlemsskab. Jeg vil ikke kunne bo, som jeg gør her i Sverige (direkte ved vandet) samt eje de biler, jeg gør, hvis jeg flyttede til Danmark (under sammenlignelige forhold). Slet slet ikke...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Øresundsdebatten" på facebook er Supermule-Brian/Rikke Bjerring's "kreation" (selvfølgelig). Jeg sparer penge på transport over broen. Har nu 17 km kortere på arbejde, og skal ikke bippes igennem Betalingsinstrumentet på Lernacken = WIN! Har ikke behov for at opretholde samme automobile standard i DK som i S - men det er jo et spørgsmål om temperament. Huspriserne har rettet sig gevaldigt i DK efterhånden - for ikke at tale om udgifter ved lån m.m. Og så er vi nu to om husholdningen. Det har jo også noget at sige ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja dén med at gå fra at være 1 til at være 2 om husholdningen har rét stor betydning :) Og der er ingen tvivl om at det ér kostbart at passere broen! Hvis man så går fra at være 2 til flere i husholdningen så kan man glæde sig over at det f.eks. koster 890 (mener jeg det er vi betaler - og der er maxtakst) sek per måned at have ens barn i børnehave - inklusive både morgenmad og frokost hver dag :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at høre Gio, at kabalen er gået op! Hvis du, ligesom jeg, har arbejdet hovedsageligt i DK, så burde der jo heller ikke været noget nævneværdigt "reverse culture shock". Efter at have været i Sverige nogen tid, kan jeg stadig huske et besøg i Bilka, hvor jeg pludselig blev overfaldet af det omvendte kultur chock. Det manifesterede sig mest som en dyb forbløffelse over en stort anlagt butikskampagne for den nye solbær vodka, der inkluderede uddeling af små shots. Især når man tænker på at de fleste kom med bil. Ha ha, Danmark, stay classy! :) - shots'ene var ret små i øvrigt, men den havde sgu aldrig gået i Sverige :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har selv tænkt det samme herinde at debatten efterhånden var blevet lidt død. Det kunne være ret sjovt at lave en tælling på aktive brugere (der er givetvis en del som bare lytter med uden at blande sig i diskussionerne). Måske kunne der også lave nogle sunddebat events udover lanparty kunne man da mødes i byen til en øl eller lign. der er mange ting som man kunne gøre. Man kan sige, de spørgsmål som blev stillet i starten (som også tidligere nævnt i denne tråd) er jo blevet besvaret, og det er nemt at søge ting frem herinde. Det er mit indtryk at der stadig bor rigtig mange danskere i skåne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har selv tænkt det samme herinde at debatten efterhånden var blevet lidt død. Det kunne være ret sjovt at lave en tælling på aktive brugere (der er givetvis en del som bare lytter med uden at blande sig i diskussionerne). Måske kunne der også lave nogle sunddebat events udover lanparty kunne man da mødes i byen til en øl eller lign. der er mange ting som man kunne gøre. Man kan sige, de spørgsmål som blev stillet i starten (som også tidligere nævnt i denne tråd) er jo blevet besvaret, og det er nemt at søge ting frem herinde. Det er mit indtryk at der stadig bor rigtig mange danskere i skåne.
Well, jeg drikker jo som regel altid et par øl til til lanparty. To fluer med ét smæk. :tongue2: Men jo, øl i byen er jeg bestemt med på - hvis altså bare jeg kan få kvali'-IPAs og ikke tyndt rævep*s (de klassiske danske pilsnere). :) Indimellem kan jeg være heldig, at bl.a. http://www.malmobrygghus.se/ har en enkelt eller to IPAs, som falder i min smag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser rigtigt nok ud til at der kun sker en 1/10 del herinde af hvad der skete for en del år tilbage. LANparty tråden står åbenbart for halvdelen af indlæggende i år, eller noget :-) Men er det hele virkelig rykket over på Facebook? Det er lidt en skam, men det er åbenbart det de unge vil have. SundDebatØl lyder som en god idé jeg er på. I øvrigt rart at se at der stadig er en del der følger med herinde på forummet når det kommer til stykket. Edit: Får hele tiden "Warning: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in ..../includes/functions_newpost.php on line 200" Kan hjemmesiden fixes eller er det nedprioriteret?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Så skal vi da bare finde et sted i byen og mødes' date=' hvad med Lørdag et sted i malmø ?[/quote'] Er du nu på lørdag du mener (dvs. den 13/12?) Admin er gået i hi efter han rykkede til DK, så forummet lever kun så længe som udstyret der passer det vil...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...