Jump to content
Sign in to follow this  
Kvalm

Snart permanent fartkontrol i tunnelen

Recommended Posts

Tsk Tsk... Hvad koster det at sætte op den kontrol sikkert en formue? Hvad mon ulykkes frekvensen er per kørt km i tunnellen. Jeg tror den er en hel del mindre end på andre strækninger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broen skriver 'mindst 5 uheld i tunnellen, der skyldes for høj fart' - og hvis det er over alle årene, så er det en MEGET lav frekvens IMO. Stærekasser er ikke tilladt i dk, og automatisk gennemsnitshastighedsmåling mellem 2 punkter er heller ikke tilladt i dag. Ifølge broen ønsker politiet at gennemføre et forsøg - i tunnellen - men det er jo ikke det samme som, at de har lov til at gøre det. De lavede forsøg, hvor de målte med håndholdt laser samtidig, og verificerede at de kunne vurdere hastighed med kameraer, men der er altså et spring til et automatisk system.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det nye ATK-udstyr politiet indsætter i januar (i 105 biler), kan tages ud af bilen og opstilles i en tunnel. Det måler op til 5 vognbaner på een gang - inkl. en måling af den indbyrdes afstand mellem bilerne. Det bliver helt vildt !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Broen skriver 'mindst 5 uheld i tunnellen, der skyldes for høj fart' - og hvis det er over alle årene, så er det en MEGET lav frekvens IMO. Stærekasser er ikke tilladt i dk, og automatisk gennemsnitshastighedsmåling mellem 2 punkter er heller ikke tilladt i dag. Ifølge broen ønsker politiet at gennemføre et forsøg - i tunnellen - men det er jo ikke det samme som, at de har lov til at gøre det. De lavede forsøg, hvor de målte med håndholdt laser samtidig, og verificerede at de kunne vurdere hastighed med kameraer, men der er altså et spring til et automatisk system.
Ja såfremt det er 5 uheld over hele perioden er det da vist at skyde gråspurve med kanoner. Det lugter måske lidt mere af at "riget fattes penge".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja såfremt det er 5 uheld over hele perioden er det da vist at skyde gråspurve med kanoner. Det lugter måske lidt mere af at "riget fattes penge".
Desværre er der folk i ministeriet, der går efter 0 døde / ulykker om året...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvorfor "desværre"................... De fleste af os pendlere tilbringer mange kilometer på vejene..... så det ønsker vi vel alle.
Fordi det er umuligt med 0 dræbte medmindre vi forbydes at færdes i trafikken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om ikke andet får det godt nok en del presseomtale ud af det http://politiken.dk/rejser/nyheder/bilferie/ECE2493466/risikoen-for-fartboeder-paa-oeresundsbroen-stiger-efter-nytaar/ Jeg har til gengæld lige skrevet til dem i dag -- Hej Bron, I forbindelse med at I etablerede de nye smarte bump mod Danmark i brobizz banerne blev de fartmålere som sad i banerne slukket. De findes stadig mod Sverige og er rigtig praktiske da man så kan holde øjnene på kørebanen og styre korrekt igennem betalingsanlægget samtidig med at man på en nem måde kan sikre sig at man ikke kører for hurtigt igennem anlægget. Hvad forhindrer at I tænder for fartmålerne mod Danmark igen? De var tændt få dage efter bumpene var etableret og har herefter været slukket permanent. Jeg kan ikke være den eneste, som syntes det er en fin og praktisk service at de er der og oplyser om ens hastighed. Ser frem til at høre fra jer. ---

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemli Sup3rior. De har slukket for fartviserne, fordi de ikke vil ha ballade over, at de viser forkert ift. den aktuelle hastighed, du rent faktisk kører med. Derfor slukker politiet også for eventuelle fartvisere, der er placeret, hvor de ønsker at måle folk med en ATK...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha - men hvorfor er de så tændt mod Sverige? Jeg tror måske mere det er noget med at målerne på de dér vejbump ikke er kalibreret ens med fartviserne. Men det burde nok kunne løses - hvis de altså gad....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Haha - men hvorfor er de så tændt mod Sverige? Jeg tror måske mere det er noget med at målerne på de dér vejbump ikke er kalibreret ens med fartviserne. Men det burde nok kunne løses...
Mod Sverige vil de være slukket, hvis Polisen udfører fartkontrol. En fartviser er ikke den store raketvidenskab som sådan - dens nøjagtighed er i specifikationen typisk opgivet til 3 km/t nøjagtighed. Det bestemmes af Bygherren, hvor nøjagtigt grejet skal være vha. SAB (særlig arbejdsbeskrivelse = specifikation) ifm. Tilbudsgivning / Kontraktunderskrivelse...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ifølge broen udføres der ikke fartkontrol i betalingsanlægget http://politiken.dk/rejser/nyheder/bilferie/ECE2294685/saet-farten-ned-eller-bilen-faar-smaek/ "Broledelsen har dog ingen planer om at lade politiet foretage fartkontrol på stedet: »Så risikerer vi, at folk mister kørekortet – og så mister vi kunder«, siger Håkan Kiendl. Derfor giver det heller ingen bøde, hvis man kører for hurtigt gennem betalingsanlægget. " Så hvis de gør det alligevel kan man vel sende regningen til bron?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Man ser da Polisen med en laserpistol i hånden, ligesom folk herinde har nævnt det? Men god info at få :-)
Ja det gør man nemlig.. Men det må være for at kalibrere måleudstyret med broens fartmålere eller hvad ved jeg :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vedr. det med fartmålerne ved betalingen - man tror det er løgn - " Hej Lars Tack för ditt mail. Jag visste faktiskt inte om att de var avstängda så jag gick och frågade de som ska ha koll på det(trafikcentralen). De visste faktiskt inte heller varför de var stängda. Han som är ansvarig för det (Håkan) återkommer inte förens den 5 Januari. Så kommer tyvärr inte ha mer information förens dess. Alternativt är om du mailar till oss igen efter den 5 Januari så kan vi komma med ett bättre svar. Tack så mycket. Hoppas du har en trevlig Tisdag och gott nytt år. "

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvor der står: "I stedet kom anbefalingen fra Rigspolitiet i juni 2014 om, at Øresundstunnelen blev forsøgskanin for såkaldt ATK-strækningskontrol. Den er anderledes end stærekasser og kan foregå eksempelvis ved at to spoler nedlægges i vejbanen. De registrerer, hvornår en bil passerer, og hastigheden beregnes mellem de to spoler samtidig med fotografering. Målingen kan også laves med laser eller radar, så man fremover ikke behøver betjente i tunnelen." Så ved vi jo, hvor de er, og kan så sætte farten ned dér. I øvrigt er jeg ret irriteret over den lange strækning efter betalingsanlæget mod Sverige inden begrænsningen på 30 km/t ophører. Jeg forsøger altid at køre 30 km/t (selvom jeg synes at det er en latterlig hastighed dér) simpelt hen fordi jeg forventer, at Polisen én eller anden dag måler fart dér. For hold da op, hvor mange kørekort, der kan snuppes på kort tid. Jo, jeg oplever, at få rigtig mange tydekoncerter, men sådan er det... Vh, Lars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×