Jump to content
jesperjensen

Recept fra Danmark kan den bruges i Sverige?

Recommended Posts

Hej alle. Syntes jeg har hørt at har man en recept på medicin fra sin læge i Danmark, kan denne også bruges på et apotek i Sverige Nogen som kan bekræfte dette? årsagen til mit spørgsmål er at jeg oplever ret mange flere apoteker i sverige som tilmed har længe åbent, og ligger nemmere i forhold til min færden hjem fra arbejde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Der har i mange år været et samarbejde mellem danmark og sverige (samt mellem jylland og tyskland), som gør at en papirrecept kan indløses i broderlandet, men kun 1 gang - en flergangsrecept kan ikke bruges flere gange i broderlandet. Tilskud må man selv sikre i sikringslandet ved at få en kvitterings som sendes ind til rette myndighed. Så en dansk papirrecept kan indløses uden problemer. jeg ved at for 5-6 år siden kørte de test på den danske receptserver med at overføre recepter til den tilsvarende skånske/svenske (dengang var alle svenske apoteket ejet af et statsligt selskab), men om det gik i produktion ved jeg ikke. Papirrecepten skulle dog stadig virke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...