Jump to content
Kasper H

indbrud i min bil, Läns forsikringer

Recommended Posts

hejsa, jeg havde indbrud i min bil i søndags og fik stjålet noget rigtigt dyrt foto gear. når jeg læser i min police står kun alufælge og uoriginalt udstyr til bilen, som undtagelser hvor de kun dækker en procentdel. er der nogen der har haft indbrud i deres biler og ved hvordan det fungerer i Sverige? - fordi i DK er det jo indbo forsikringen der dækker indbrud i bilen, men jeg har hørt det er bilforsikringen der dækker i sverige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg ved så er det hjemforsikringen der skal däkke det i bilen. Men det kräver vist en tillägsforsikring. Som udgangspunkt så er det meget svärt at få däkket dyre ting. Forsikringen har et aktsamhetskrav, det er vist ikke opfyldt i dette tilfälde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
er der nogen der har haft indbrud i deres biler og ved hvordan det fungerer i Sverige? - fordi i DK er det jo indbo forsikringen der dækker indbrud i bilen, men jeg har hørt det er bilforsikringen der dækker i sverige.
Ikke nødvendigvis, havde en kollega i DK som havde indbrud i sin bil og fik stjålet en bærbar fra bagagerummet, den ville forsikringen ikke dække fordi de mente det var uforsigtigt at ligge den der...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

det er jo umuligt ikke at komme i en situation hvor man skal forlade sin bil med værdier i. som jeg kan se det her: http://www.lansforsakringar.se/globalassets/skane/dokument/villkor/01611-villkor-villahem-b50.pdf står der: Grundförsäkring, lösegendom Lösöre på annan plats än den fastighet som anges i försäkringsbrevet max 50 000kr men synes også jeg så at kamera udstyr osv var særligt fordi det var attraktivt at stjæle?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ude for det samme. Kommer selvfølgelig an på forsikringen, men min ville ikke betale for en kamerataske med udstyr for +10K da det tilhører "særligt udstyr" som tyve går efter. Btw, anmelder du jo til politiet online og skriver sags nummeret i din forsikringsanmeldelse. Det er normalt din indboforsikring der dækker. (eller i den der står at det ikke er dækket)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...