Jump to content
ronny85

Billån, men SKAT?

Recommended Posts

Hej alle Jeg har taget et billån, for at få råd til drømmebilen, men inde på SKAT, kan jeg slet ikke finde ud af at trække det fra? [h=5]Fradrag i kapitalindkomst er det her jeg skal klikke?[/h] Jeg har 9.95% i rente, de næste 60 mdr? Hvordan regner jeg det ud?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

"Renteudgifter af anden udenlandsk gæld" mener jeg den hedder. Har du ikke fra din bank modtaget en oversigt over hvor meget du skal afdrage, og hvor meget du skal betale i renter (evt. fra dit første afdrag) - første måned kan dog være en del misvisnende, da den typist indeholde andre gebyrer også. Har du så én måneds renter, så er det bare at gange med årets rest antal måneder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du KAN forskudsregistere i år, hvis du betaler renter i år - hvis du venter til næste år, vil du via årsopgørelsen får dit rentefradrag (hvis du husker at indberette dem via Grænsegængere indberetnings sektionen hos SKAT).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du ikke kan regne det ud (og det er jo variabelt ift. hver indbetaling, da %del af noget, som hver måned bliver mindre, er forskelligt), så vil jeg foreslå enten at få en revisor eller vente til året er omme og du får en oversigt fra firmaet, om hvad du har betalt. Ellers skal du reelt lave 60 beregninger. Normalt får man det altså på papir før man skriver under på noget, så du burde allerede have fået en oversigt over afbetalingerne og kan se hvad der er rente og hvad der er betaling på gælden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...