Jump to content
HillSurfer

Serviceeftersyn

Recommended Posts

Hej Den lille ny Renault skal have sit første serviceeftersyn. Da jeg i sin tid købte den foreslog de at jeg købte en servicekontrakt, men det ville jeg ikke da det umiddelbart virkede dyrere. Nå men jeg ringede til Bilia i Malmö og fik at vide at det kostede SEK 3000, umiddelbart en ok pris. Så ringede jeg til Bilia på Amager her kostede det DKK 3100,- Derfor besluttede jeg mig til at bestille i Sverige. Nå, men jeg gik på nettet for at bestille, og valgte en dag i juni og skrev at jeg havde fået en pris på 3000. Efterfølgende får jeg en kvittering for at de har modtaget min booking og at de vender tilbage. I to dage hører jeg ikke fra dem og i dag tager jeg så knoglen og ringer til dem igen. Her fik jeg beskeden at han godt nok havde min sag på sit bord men at prisen ikke holdt da min bil havde kørt 18.000 km og ikke 15.000 hvilket de først havde troet. Derfor kostede det nu knap SEK 4100. Det var jeg ikke helt tilfreds med og bad dem annullere min booking. Det med prisen er egentlig ikke det værste, men at de ikke kunne magte at give et hurtigt opkald eller sende en mail synes jeg er dårlig kundeservice. Så jeg må til Bilia på Amager. Der jeg ahft bilen inde før og var egentlig godt tilfreds med kundeservicen. I mine forsikringsbetingelser står der at bilen skal serviceres på et autoriseret værksted for at bibeholde den "halvkasko" man får med de første par år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Lyder en smule dyrt, men du kan altid se prisen hos Renault ved at finde en prisliste som f.eks her: http://www.bilbolaget.com/_dokument/bilbolaget_renault_meny_original.pdf Og så burde der stå i din servicebog, hvad et service indebærer.
Tak. Efter sigende var det fordi jeg havde kørt mere end 15.000 KM så skulle der ordnes noget mere. Men bilbolaget, det ligger da ikke i Skåne?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ift. prislisten, så er det Renault der selv skriver at man bare kan kigge i deres prisliste og den burde være gældende på autoriseret værksteder. Evt. henvend dig til Renault i malmø og få en pris, den burde ligge på det de skriver. http://www.renault.se/service-och-underhall/service/service/service/renault-menu/ Vi har tagit fram en komplett prislista för de vanligaste åtgärderna i bilverkstan. I denna prislista, som vi kallar RENAULT MENY, kan du således hitta priser på många åtgärder t o m innan du har behov av dem. Och vi lovar – Renaults verkstäder är inte bara professionella, vi är även prisvärda. Jämför oss gärna. Du väljer mellan två olika prislistor: Vårt premium-alternativ RENAULT MENY ORIGINAL som erbjuds alla Renault-bilar oavsett ålder eller vårt mer prisvärda alternativ RENAULT MENY OPTIMAL för Renault-bilar som är 6 år eller äldre. Prislistorna finner du hos din auktoriserade Renault-verkstad. Bilia burde have samme prisliste, så vidt jeg kan læse. Normalt booker man et 15K efter syn og det er så lige meget om man har kørt 8K eller 20 K, de laver det som er angivet ved 15K eftersynet i din servicebog. Jeg er helt enig med Nico, argumentet holder sku ikke. Hvis det er et lille service, burde ligge under 2000 kr, men det kan jo være du skal have stort eftersyn?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ift. prislisten, så er det Renault der selv skriver at man bare kan kigge i deres prisliste og den burde være gældende på autoriseret værksteder. Evt. henvend dig til Renault i malmø og få en pris, den burde ligge på det de skriver. http://www.renault.se/service-och-underhall/service/service/service/renault-menu/ Vi har tagit fram en komplett prislista för de vanligaste åtgärderna i bilverkstan. I denna prislista, som vi kallar RENAULT MENY, kan du således hitta priser på många åtgärder t o m innan du har behov av dem. Och vi lovar Renaults verkstäder är inte bara professionella, vi är även prisvärda. Jämför oss gärna. Du väljer mellan två olika prislistor: Vårt premium-alternativ RENAULT MENY ORIGINAL som erbjuds alla Renault-bilar oavsett ålder eller vårt mer prisvärda alternativ RENAULT MENY OPTIMAL för Renault-bilar som är 6 år eller äldre. Prislistorna finner du hos din auktoriserade Renault-verkstad. Bilia burde have samme prisliste, så vidt jeg kan læse. Normalt booker man et 15K efter syn og det er så lige meget om man har kørt 8K eller 20 K, de laver det som er angivet ved 15K eftersynet i din servicebog. Jeg er helt enig med Nico, argumentet holder sku ikke. Hvis det er et lille service, burde ligge under 2000 kr, men det kan jo være du skal have stort eftersyn?
Sjovt at de kører tilbud på serviceeftersyn på biler der er 6+ år. Min bil er kun 1 år gammel og skal have sit første service nu. Men jeg har booket ved Bilia i Danmark

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...