Jump to content
sup3rior

Trække brugere (tilbage) til Sunddebat

Recommended Posts

Hej folkens,

Nu hvor det er lykkedes vores kære admin Steen at få styr på sitet, tænkte jeg at vi som tilbageværende medlemmer måske kunne hjælpe til med at få lidt liv i siden igen.
Har I nogen kloge idéer til hvordan vi kan gøre opmærksom på Sunddebatten igen, både blandt tidligere brugere men også blandt de nytilkomne i det svenske som måske ikke kender os endnu?

Steen kunne måske komme med input til hvad (eller om) der gøres idag for at reklamere for Sunddebat i verden undenfor forummet...

Mine (ikke udtømmelige ) liste af idéer:

  • Poste links i Facebook grupper for danskere i Sverige (måske med en på forhånd nogenlunde afstemt tekst)
  • Tale med Øresunddirekt om de kunne tænkes at henvise til forummet (med vinklen på at hjælpe danskere der kommer til Sverige med et netværk / svenskere som vil til DK med viden om Danmark som ikke ligger indenfor det formelle system)
  • Måske maile ud til tidligere bruge som er forsvundet indenfor de sidste par år med information om at forummet er kommet på ret køl efter virusangreb, ustabilitet osv. (Steen, ved ikke om brugerbetingelserne gennem tiden tillader det?)

Andre kloge idéer?


//Anders

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Alle ideer er gode. Jeg skal selv å i tænkeboks. Det bliver nok ikke så let da mange nok er forsvundet til Facebook og nu har vænnet sig til det. Kender til flere ellers velfungerende fora som oplever samme problematik.

Men start da med at poste i Facebook grupperne. Hvis du ikke er på Facebook skal jeg fikse det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan starte med at sende en mail ud til 5000+ medlemmer om at vi har fået nyt software, men grundlæggende handler det vel primært om nyt indhold. Jeg har længe tænkt på at "Fri debat" burde være helt fri afskaffe "off topic", for hvordan kan man egentlig være off topic på et board som vores, som er rimelig generelt?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan starte med at sende en mail ud til 5000+ medlemmer om at vi har fået nyt software, men grundlæggende handler det vel primært om nyt indhold. Jeg har længe tænkt på at "Fri debat" burde være helt fri afskaffe "off topic", for hvordan kan man egentlig være off topic på et board som vores, som er rimelig generelt?

True...

Kan man merge de 2 under-fora?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan starte med at sende en mail ud til 5000+ medlemmer om at vi har fået nyt software, men grundlæggende handler det vel primært om nyt indhold. Jeg har længe tænkt på at "Fri debat" burde være helt fri afskaffe "off topic", for hvordan kan man egentlig være off topic på et board som vores, som er rimelig generelt?

God ide. Måske med en lettere beklagende besked hvor der bliver "undskyldt" for problemerne afsluttet i en optimistisk tone!?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 10/20/2015 at 8:50 AM, sup3rior said:

Hej folkens,

Nu hvor det er lykkedes vores kære admin Steen at få styr på sitet, tænkte jeg at vi som tilbageværende medlemmer måske kunne hjælpe til med at få lidt liv i siden igen.
Har I nogen kloge idéer til hvordan vi kan gøre opmærksom på Sunddebatten igen, både blandt tidligere brugere men også blandt de nytilkomne i det svenske som måske ikke kender os endnu?

//Anders

Der er kommet rigtig godt styr på sitet, og hvor er det fedt at bruge frem for en facebook-gruppe. Mest af alt så jeg hellere at de gamle usenet-grupper blev populære igen, men det sker nok først, når der er to tirsdage i en uge.

Det er længe siden jeg selv har været her inde... og det er simpelt hen fordi der stort set intet sker herinde. Jeg skulle lige søge lidt info om frisører, så derfor gik jeg herind igen, og hvor er det ærgeligt, at der ikke er noget liv herinde længere. Lidt reklame for sitet kan være godt, og jeg tror, at sup3rior er inde på nogle gode forslag. Man skal bare passe på med at maile - for ikke at det ser ud som SPAM.

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er en skam at det er så dødt, men det ser ud til at de fleste bruger Facebook idag frem for dedikerede forums. Det kombineret med nogle stabilitetsproblemer på sitet ser ud til at have skræmt mange væk.

Måske det var en idé at prøve at sprede budskabet om forummet via Facebook.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

(Yes yes...jeg dukker op med måneders mellemrum - i know ?)
Ryddede lige lidt op i noget spam og SEO - og bemærkede at Superior ikke har vist sig herinde siden sidst i 2017.
Er han også rykket videre?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være du har ret, Gio. Det koster jo også lidt at have kørende. Der stadig lidt trafik på fra søgninger og man kan jo ikke udelukke at folk finder svar fra det store antal gamle tråde, men trafikken øst-på er jo forlængst stoppet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
1 minut siden, Gio skrev:

(Ovenstående var ikke ment som et surt opstød - men mere en konstatering og en overraskelse, efter ikke at have været forbi her læææænge) ?

Helt ok. Det er svært at bevare interessen når det efterhånden er 10 år siden, man selv flyttede tilbage.

Hvis nogen har lyst til at overtage, kan de jo melde sig på banen....?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 6.9.2020 at 17:01 , Admin skrev:

Det kan være du har ret, Gio. Det koster jo også lidt at have kørende. Der stadig lidt trafik på fra søgninger og man kan jo ikke udelukke at folk finder svar fra det store antal gamle tråde, men trafikken øst-på er jo forlængst stoppet.

Der er intet værre end et Zombie-site med et væld af gamle og uaktuelle oplysninger. Det kender jeg fra mange søgninger, og jeg har gjort det til en vane først at tjekke datoen på indlæggene. Øresundsdebatten bliver ikke aktivt vedligeholdt, så den siver stille og roligt ud i internettets glemte verden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
26 minutes ago, Kasper said:

Der er nu stadig en del "gamle" brugere som bor herovre. 
Dog går livet videre fora virker ikke så 2020

Jeg røg jo også "kun" retur p.g.a. kærlighed. At det så viste sig fra en helt anden side hurtigt senere, tja - det kan jeg kun lære af.
Jeg er dog glad for at være kommet retur til fødebyen, da mine forældre efterhånden er oppe i alderen - og jeg kan være i nærheden og hjælpe.

Ja - internet-fora er nok ikke så bevendte længere...og dog. Det kræver man gider at følge med, deltage, bidrage.
Men mange har nok svært ved at finde tiden til det, i en travl hverdag. Om man bor på den svenske eller danske side, gør nok ikke den store forskel.

Set i bakspejlet, så er det helt sindssygt så mange timer jeg har brugt herinde. Først som almindelig bruger i 2002-2003 - og senere som moderator. Og ja - det gør da lidt naller at se luften gå ud af ballonen, bestemt. Men man skal ikke altid forsøge at holde liv i fortidens sysler, når fokus og behov, helt naturligt, har flyttet sig et andet sted hen over tid. 

Der kunne skrives bøger om vores debatter herinde, og de venskaber og erfaringer der er blevet knyttet og draget som konsekvens.
Intet af det ville jeg være foruden, da det (også) hjalp mig gevaldigt til at finde ud af hvad Sverige var for en størrelse.
(Arh - ok, som moderator har der været tilfælde hvor det blev lige en kende for spændende, når troll's og brøleaber blev personlige, og begyndte på alt muligt knald udenfor debatten. Men dét kom vi også igennem ?
 Selv Michael K Og Brian havde sin "plads" herinde ?)

Det var gode tider.

Gode tider fortsætter nu - bare på andre platforme...og i en anden tid.

Sådan skal det være ?
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes jo det er hyggeligt sitet stadig findes - jeg flyttede til Sverige i September 2004 først på landet nord for Eslöv og siden til Malmö først i hus og nu lejlighed i Västra Hamnen. SIden var uvurderlig vigtig da jeg flyttede for at finde information - men ja det er bare anderledes i dag. Jeg kommer ikke til at flytte til Danmark igen, er blevet svensk statsborger og har fået barn som er svensk og jeg befinder mig bare rigtig godt her. 

Om tiden er kørt for forum som dette ved jeg ikke egentlig, men det er nok ikke længere så eksotisk og nyt - men problemerne på tværs af to lande findes i høj grad stadig - bare endnu mere synligt her i år med Corona og alt det som det har ført med sig. Men ja, det er mest andre platforme der har med Øresunds spørgsmål at gøre nu for tiden. Siden her har vel ikke været aktiv i 10 år,  men jeg syntes stadig det er hyggeligt at kigge forbi i ny og næ. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 8.9.2020 at 15:19 , Paul skrev:

Øresundsdebatten bliver ikke aktivt vedligeholdt, så den siver stille og roligt ud i internettets glemte verden.

Jeg syntes faktisk at noget af det mest fantatiske ved internet er, at det husker for evigt! :) Men ja check altid datoen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 10.9.2020 at 22:34 , larscph skrev:

Jeg syntes faktisk at noget af det mest fantatiske ved internet er, at det husker for evigt! ? Men ja check altid datoen...

Det er jo kun fordi det stadig er gratis eller latterligt billigt at lade gammelt ragelse ligge og flyde rundt på nettet. Der kommer vel en dag, hvor det går op for folk, hvor meget energi der går til at lagre gamle og ubrugelige oplysninger på servere rundt om i verden. En god idé kunne være at lægge en skat på forældede og ubrugelige oplysninger på nettet. Der spildes jo strøm på at det er tilgængeligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
22 hours ago, Paul said:

Det er jo kun fordi det stadig er gratis eller latterligt billigt at lade gammelt ragelse ligge og flyde rundt på nettet. Der kommer vel en dag, hvor det går op for folk, hvor meget energi der går til at lagre gamle og ubrugelige oplysninger på servere rundt om i verden. En god idé kunne være at lægge en skat på forældede og ubrugelige oplysninger på nettet. Der spildes jo strøm på at det er tilgængeligt.

Hvem skal så afgøre hvad der er "forældet" eller ej? ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
8 timer siden, Gio skrev:

Hvem skal så afgøre hvad der er "forældet" eller ej? ?

Pengepungen. ?

Når søgemaskiner, hostingselskaber og ejere af hjemmesider skal til lommerne, så kommer der hurtigt algoritmer, som enten fjerner forældede og ubrugelige oplysninger, eller prissætter kunderne efter kvaliteten og kvantiteten af deres bidrag.

Edit: Helt apropos, jeg var netop nødt til at slette et tidligere oploadet billede for at kunne oploade et nyt billede i en anden tråd her på debatten. Det viser sig, at der max. kan oploades for 500 kb filer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...