Jump to content
sup3rior

Trække brugere (tilbage) til Sunddebat

Recommended Posts

Hej folkens,

Nu hvor det er lykkedes vores kære admin Steen at få styr på sitet, tænkte jeg at vi som tilbageværende medlemmer måske kunne hjælpe til med at få lidt liv i siden igen.
Har I nogen kloge idéer til hvordan vi kan gøre opmærksom på Sunddebatten igen, både blandt tidligere brugere men også blandt de nytilkomne i det svenske som måske ikke kender os endnu?

Steen kunne måske komme med input til hvad (eller om) der gøres idag for at reklamere for Sunddebat i verden undenfor forummet...

Mine (ikke udtømmelige ) liste af idéer:

• Poste links i Facebook grupper for danskere i Sverige (måske med en på forhånd nogenlunde afstemt tekst)
  • Tale med Øresunddirekt om de kunne tænkes at henvise til forummet (med vinklen på at hjælpe danskere der kommer til Sverige med et netværk / svenskere som vil til DK med viden om Danmark som ikke ligger indenfor det formelle system)
  • Måske maile ud til tidligere bruge som er forsvundet indenfor de sidste par år med information om at forummet er kommet på ret køl efter virusangreb, ustabilitet osv. (Steen, ved ikke om brugerbetingelserne gennem tiden tillader det?)

Andre kloge idéer?

//Anders

Alle ideer er gode. Jeg skal selv å i tænkeboks. Det bliver nok ikke så let da mange nok er forsvundet til Facebook og nu har vænnet sig til det. Kender til flere ellers velfungerende fora som oplever samme problematik.

Men start da med at poste i Facebook grupperne. Hvis du ikke er på Facebook skal jeg fikse det.

Vi kan starte med at sende en mail ud til 5000+ medlemmer om at vi har fået nyt software, men grundlæggende handler det vel primært om nyt indhold. Jeg har længe tænkt på at "Fri debat" burde være helt fri afskaffe "off topic", for hvordan kan man egentlig være off topic på et board som vores, som er rimelig generelt?

Vi kan starte med at sende en mail ud til 5000+ medlemmer om at vi har fået nyt software, men grundlæggende handler det vel primært om nyt indhold. Jeg har længe tænkt på at "Fri debat" burde være helt fri afskaffe "off topic", for hvordan kan man egentlig være off topic på et board som vores, som er rimelig generelt?

True...

Kan man merge de 2 under-fora?

God ide. Måske med en lettere beklagende besked hvor der bliver "undskyldt" for problemerne afsluttet i en optimistisk tone!?

Haha :D

Synes nu faktisk at jungletrommerne vil vide at han bor i DK nu...

Det var lige godt pokkers.... Det var da det sidste sted han ellers ville hen.

@ Tapatalk

On 10/20/2015 at 8:50 AM, sup3rior said:

Hej folkens,

Nu hvor det er lykkedes vores kære admin Steen at få styr på sitet, tænkte jeg at vi som tilbageværende medlemmer måske kunne hjælpe til med at få lidt liv i siden igen.
Har I nogen kloge idéer til hvordan vi kan gøre opmærksom på Sunddebatten igen, både blandt tidligere brugere men også blandt de nytilkomne i det svenske som måske ikke kender os endnu?

//Anders

Der er kommet rigtig godt styr på sitet, og hvor er det fedt at bruge frem for en facebook-gruppe. Mest af alt så jeg hellere at de gamle usenet-grupper blev populære igen, men det sker nok først, når der er to tirsdage i en uge.

Det er længe siden jeg selv har været her inde... og det er simpelt hen fordi der stort set intet sker herinde. Jeg skulle lige søge lidt info om frisører, så derfor gik jeg herind igen, og hvor er det ærgeligt, at der ikke er noget liv herinde længere. Lidt reklame for sitet kan være godt, og jeg tror, at sup3rior er inde på nogle gode forslag. Man skal bare passe på med at maile - for ikke at det ser ud som SPAM.

Vh, Lars.

Ja det er en skam at det er så dødt, men det ser ud til at de fleste bruger Facebook idag frem for dedikerede forums. Det kombineret med nogle stabilitetsproblemer på sitet ser ud til at have skræmt mange væk.

Måske det var en idé at prøve at sprede budskabet om forummet via Facebook.

(Yes yes...jeg dukker op med måneders mellemrum - i know 😛)
Ryddede lige lidt op i noget spam og SEO - og bemærkede at Superior ikke har vist sig herinde siden sidst i 2017.
Er han også rykket videre?