Jump to content
jolin

Forskudsopgørelsen 2016

Recommended Posts

Ser månedsfradraget skræmmende småt ud på forskudsopgørelsen til næste år? Så husk at det skyldes at beregningerne som udgangspunkt ikke er lavet efter reglerne for grænsegængere. Selv om der står diverse fradrag på opgørelsen (befordring, rentetudgifter, a-kasse osv.) så bliver flere af dem ikke regnet med.

Man skal selv kontakte SKAT (ringe) og bede om at blive beskattet efter "Grænsegængerreglen". Dette kan man selvfølgelig kun blive hvis man opfylder kriterierne herfor men det vil jeg skyde på at de fleste der arbejder i DK og bor i S gør. Siden sidste eller forrige år, er dette noget man skal gøre HVERT år ifølge de oplysninger jeg har fået af SKAT.

Læs mere om Grænsegængerreglen her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720115

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hej. Jeg har for en gangs skyld sovet i timen og ikke fået lavet mandens forskud. Han er registreret som  Begrænset skattepligtig. Hvor sætter jeg fradraget på renteudgifterne ind?

Under udland: Nej, vel? 

Underskudsreduktion, ligningsmæssige fradrag

Feltet omfatter:

Fradrag, som du har i udlandet, når beløbet samtidig er dansk ligningsmæssigt fradrag.

Beløbet vil i visse situationer reducere underskud, der kan overføres mellem ægtefæller.

Fradraget er kun for gifte personer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 5/12/2015 at 11:57 PM, eingin said:

 

Skal man også ringe til SKAT, selvom der står begrænset skattepligtig på forskudsopgørelsen?

 

Uanset hvad er du altid "begrænset skattepligtig" i Danmark, såfremt du bor i S og arbejder i DK. Hvis din primære indkomst kommer fra Danmark snyder du dig selv ved ikke at blive beskattet efter reglerne for grænsegængere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
36 minutes ago, skallstorp said:

Hej. Jeg har for en gangs skyld sovet i timen og ikke fået lavet mandens forskud. Han er registreret som  Begrænset skattepligtig. Hvor sætter jeg fradraget på renteudgifterne ind?

Under udland: Nej, vel? 

Underskudsreduktion, ligningsmæssige fradrag

Feltet omfatter:

Fradrag, som du har i udlandet, når beløbet samtidig er dansk ligningsmæssigt fradrag.

Beløbet vil i visse situationer reducere underskud, der kan overføres mellem ægtefæller.

Fradraget er kun for gifte personer

Jeg kunne heller ikke finde feltet nogen steder. Feltet hedder "Renteudgifter vedr. udenlandsk ejendom". Jeg spurgte efter det samtidigt med at jeg ringede omkring grænsegængerreglen. SKAT oplyste at feltet var låst og at man ikke selv kan skrive det på så man skal bede dem om at gøre det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Lignende indhold

    • Af Fasciaguru
      Hej. Håber der er nogen der kan hjælpe.
      Jeg blev i 2018 selvstændig med enkeltmandsfirma i Danmark (75%) og et separat enskild företag i Sverige(25%). Jeg har dog nu modtaget en større restskat fra 2018, da det viser sig at jeg er fuldt skattepligtig af min indkomst fra det danske firma her i Sverige. Det er selvfølgelig hvad det er, men mit største udfordring er at skatteverket ikke acceptere nogen af mine danske fradrag(til pension,kørsel mm). Det betyder i praksis at ligegyldigt hvor store fradrag jeg har i Danmark kommer jeg alligevel til at betale tilsvarende i skat i Sverige.
      Er der nogen der noget erfaring med hvad der kan gøres eller oplysninger på en revisor de kan anbefale?
      Med venlig hilsen
      Jan
    • Af Ann
      Ifølge skat kan man trække tilslutning til bredbånd fra. Er der nogen der ved om det også gælder når man får installeret fiber? Vi havde jo bredbånd fra Telia i forvejen - men hele området fik indlagt fiber (det var dog frivilligt). Hvad siger I? Er dette et gyldigt fradrag for 2016?
       
      Citat fra Skat:
      Tilslutning til bredbånd:
      Tilslutning til bredbånd (nedgravning og indskydning af kabler på egen grund samt opsætning af modtageudstyr til mobilt og fast trådløst bredbånd på boligens ydre rammer)
    • Af mistermt
      Hej alle,
      Jeg er i den situation at jeg arbejder i Roskilde og bor i Malmø. Jeg er efter flere måneder med grænsekontrol nu så træt af det offentlige, at jeg overvejer at køre i bil på arbejde. Før jeg kan tage den endelige beslutning kunne jeg godt tænke mig svaret på spørgsmålet om hvor meget det egentlig koster at køre i bil til og fra arbejde om måneden (ved godt at det et trist spørgsmål, men i skal ikke tænke på benzinforbrug)? Jeg kan oplyse at jeg arbejder i Roskilde og har ca. 75 km hver vej. Så er der også det med skat og befordringsfradrag. Jeg ved nemlig heller ikke hvor mange penge man får tilbage i skat hvis man oplyser eksempelvis oplyser x kr i sin årsopgørelse for befordring. Jeg ved meget lidt om det her hvilket nok også fremgår af måden jeg stiller spørgsmålet på og det beklager jeg
       
      Mvh
      Martin
    • Af hansi1
      Hej,
       
      Jeg håber at i kan hjælpe mig, men jeg står i en situation hvor jeg ikke har 100 % styr på de Svenske toldregler. Når man bestiller varer via internettet uden for EU, hvordan er reglerne så? Min tolkning er at man kan bestille vare til maks 1500 SEK uden at skulle betale told, moms, afgift, skat osv.
      http://www.tullverket.se/innehallao/i/internethandel/internethandelbestallavarorfranettannatland.4.3a7ecf261459ea29e006dc.html
      Er det korrekt forstået at man må bestille varer til maks 1500 SEK?
  • Nyeste Emner

×
×
  • Tilføj...