Jump to content
bonne

Mon der så kommer flygtningelejre på Amager

Recommended Posts

2 timer siden, bonne skrev:

Nej, nu er de jo også kommet ind i varmen, så kan de jo være ligeglade med deres landsmænd :-( usolidarisk af flygtningene må man sige.

Måske er de allesammen måske i virkeligheden ikke flygtet fra krig og ødelæggelse, men nogle af andre årsager.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender syrere med familier, der vælger at blive i Syrien stadig. De har trods alt et liv der trods svære forhold.

De der flygter har en formodning om et bedre liv i Sverige eller Tyskland. Men at de er så selviske forbavser mig endne mere end de der brokker sig over at være kommet til en by uden et indkøbscenter...

Uddybning: Man kan ikke klandre at folk ønsker en bedre tilværelse end den nuværende. Hvorfor er de fleste af os flyttet til Sverige? Så når man har mulighed for at købe et syrisk pas for tre månedslønne og en guide til det land, der giver bedst mulig forhold for ens situation (70.000,- til Sverige), så gør man vel det... og så forventer man at få det, man er blevet stillet i udsigt...

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt vildt.. Jeg synes at huske at Sverige Statsminister for ikke så længe siden sagde, at han havde fløjet over Sverige, kigget på de svenske skove og udtalt, at Sverge har plads til MASSER af flygtninge.

Livets realiteter slår hårdt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser ud til at de udfører grænsekontrollen i Hylllie, så det kan vel forklare situationen på Malmö Central?
Men ellers har jeg hørt at grænsekontrollen nok mest skal stoppe transittrafikken. Der var i TV Avisen et indslag om nogle irakere, der valgte at tage tilbage til Danmark, frem for at søge asyl i Sverige. De var ellers på vej til Norge. Sverige har en udleveringsaftale med Irak, som muligvis har påvirket dem?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 12/11/2015 13.26.26 , bonne skrev:

Jeg kender syrere med familier, der vælger at blive i Syrien stadig. De har trods alt et liv der trods svære forhold.

De der flygter har en formodning om et bedre liv i Sverige eller Tyskland. Men at de er så selviske forbavser mig endne mere end de der brokker sig over at være kommet til en by uden et indkøbscenter...

Uddybning: Man kan ikke klandre at folk ønsker en bedre tilværelse end den nuværende. Hvorfor er de fleste af os flyttet til Sverige? Så når man har mulighed for at købe et syrisk pas for tre månedslønne og en guide til det land, der giver bedst mulig forhold for ens situation (70.000,- til Sverige), så gør man vel det... og så forventer man at få det, man er blevet stillet i udsigt...

Vh, Lars.

Når man hører om alle de afghanere der kommer til NordNorge via Rusland så tænker man da også let: Hvordan er det lykkedes dem at komme helt derop og flygter de i virkeligheden fra krig eller dårlige vilkår.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...