Jump to content
BS

Wifi extender / wifi AP?

Recommended Posts

Powerline er, som jeg forstår det, at ledningsnettet bliver brugt og der så sættes en adapter i hver ende? Ogs å et AP til den adapter?

Hvilket skal man gå efter og evt hvilke AP der er værd at kaste mønt efter?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Powerline fås også som extendere der kan forlænge dit eksisterende wifi.

Jeg har prøvet zyxel, netgear og devolo - dog kun som rene powerline-enheder - altså til at forlænge ethernet.

For at det skal virke optimalt, så skal enhederne helst sidde på samme gruppe - ellers kan du opleve drastisk nedsat hastighed.

Men når det spiller, så holder det faktisk ret godt.

Lad dig dig ikke forblænde af reklamehastighederne....men det er jo ikke noget nyt

Skulle jeg købe flere sæt pt, så ville jeg gå efter TP Link. Noget billigere - men med ret god performance i mange tests.

Om det vil virke fra de placeringer du skal bruge dem i, kan kun belyses ved at du tester.

@ Tapatalk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan overveje Ubiquiti UniFi wireless. De er generelt billige og de er lige kommet med en ny serie 802.11ac APs som fås i varierede størrelse og pris. Folk er PT godt tilfredse med UAP-AC-mini og smæk sådanne 2-3 stk op så er du vist lækkert kørende.

Det er klart bedst med et kabel i måsen af dem. Og de kører naturligvis poe og der følger en adapter med hvert punkt.

Men kan man ikke trække kabel kan de også kører med wireless uplink.

Det forudsætter at man kører med PRO modeller og gør det mod identiske punkter.

Har oplevet flere af de der Lan over strømførende kabler kører med ret stor interferens.

Skriv hvis du har brug for mere info :)

/party

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

BS - Tjek dog lige inden køb hvor mangle volt APet sluger.

UAP-AP modellen som er lidt ældre, tager kun 24v. Den PoE adapter der følger med netop det punkt leverer da også de 24v over netkabel men det er ikke den officielle PoE standard. Den kører 48v.

Bare hvis du skulle være indehaver af en PoE switch, så vil det altså ikke du med de gamle UAP-AP modeller. Men de kører så osse kun 802.11n så ingen umiddelbar grund til at nøjes med det, pånær hvis det er prisen du ser på.

...og jo dadane26, det kan man kalde det. Det er dog i min optik lidt mere salgsgas end virkelighed. HP MSM / HP Aruba og Cisco, er for mig true enterprise.

Men du får en god sjat features med i Ubiquiti UniFi, til en tilforladelig lav pris.

Eks. Hvis du vil kører 802.1x / WPA-Enterprisr validering på Ubiquiti, så er hvert AP sin egen radius klient. Og skulle man være uheldig at kører en Server 2008 std så kan man kun driften op til 50 radius klienter.

I en true enterprise løsning er det controlleren som er eneste radius klient... Eller man har om end valget. :)

Og sådan kunne jeg blive ved med små Aha oplevelser her og der.

//Party - Send fra mobilen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det nye UAP-AC-MINI ligger på ca 800svenske et UAP-AC-PRO som også er den nye serie ligger på 1200ca. Imens det gamle UAP-AC punkt kostede 2400svenske. Sååårh priserne er faktisk fortsat herlig lave kontra feature sættet. Et HP MSM 460 AP (802.11n dual radio kun) ligger omkring 3800kr så der er forskel. ;)

//Party - Send fra mobilen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 23/11/2015 23.03.51 , partymanDK skrev:

Det nye UAP-AC-MINI ligger på ca 800svenske et UAP-AC-PRO som også er den nye serie ligger på 1200ca. Imens det gamle UAP-AC punkt kostede 2400svenske. Sååårh priserne er faktisk fortsat herlig lave kontra feature sættet. Et HP MSM 460 AP (802.11n dual radio kun) ligger omkring 3800kr så der er forskel. ;)

//Party - Send fra mobilen

Men nu blander du enterprise-produkter ind i snakken. Det er umiddelbart ikke nødvendigt til et "hjem".

Men til SEK 800 er det sku rimelig billigt såfremt man får AC-hastighed og Dual Band.

 

Kan du ikke lige linke til UAP-AC-MINI jeg kan ikke finde det på deres hjemmeside.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 23/11/2015 23.00.11 , partymanDK skrev:

BS - Tjek dog lige inden køb hvor mangle volt APet sluger.

UAP-AP modellen som er lidt ældre, tager kun 24v. Den PoE adapter der følger med netop det punkt leverer da også de 24v over netkabel men det er ikke den officielle PoE standard. Den kører 48v.

Bare hvis du skulle være indehaver af en PoE switch, så vil det altså ikke du med de gamle UAP-AP modeller. Men de kører så osse kun 802.11n så ingen umiddelbar grund til at nøjes med det, pånær hvis det er prisen du ser på.

...og jo dadane26, det kan man kalde det. Det er dog i min optik lidt mere salgsgas end virkelighed. HP MSM / HP Aruba og Cisco, er for mig true enterprise.

Men du får en god sjat features med i Ubiquiti UniFi, til en tilforladelig lav pris.

Eks. Hvis du vil kører 802.1x / WPA-Enterprisr validering på Ubiquiti, så er hvert AP sin egen radius klient. Og skulle man være uheldig at kører en Server 2008 std så kan man kun driften op til 50 radius klienter.

I en true enterprise løsning er det controlleren som er eneste radius klient... Eller man har om end valget. :)

Og sådan kunne jeg blive ved med små Aha oplevelser her og der.

//Party - Send fra mobilen

Jeg er egentlig ligeglad om de kalder det Enterprise eller ej. Men Enterprise produkter er faktisk altid en del dyrere og er i min optik overkill til private hjem.

De løsninger man kan få fra TP-Link, Trendnet, Asus, Netgear etc. burde være okay til hjemmet. Hvis man læser lidt tests om det først er man godt forberedt.

Du kan få en super hurtigt router https://www.proshop.dk/Netvaerk-router-firewall/Archer-C7-AC1750/2406317?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Til kr. 700,- med ac standard. Så prisniveauet skal helst ikke være derover.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har fået kigget lidt rundt nu og har bare lige et sidste spørgsmål.

Sende styrken: Denne her angives til 183m udendørs Link

og den her 122m udendørs Link

Så er det vel den kraftigste man vælger? Eller overser jeg noget?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Teori.

Ikke noget du kan bruge i praksis, eftersom placering, bebyggelse, interferens osv osv har større indflydelse på virkningsgrad - end hvordan et signal bevæger sig over fri prærie på en vindstille dag, uden så meget som en elmast indenfor miles omkreds.

Desuden er dine links døde. De virkede ihvertfald ikke for to minutter siden.

@ Tapatalk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 3/2/2016 at 17:20 , BS skrev:

Har fået kigget lidt rundt nu og har bare lige et sidste spørgsmål.

Sende styrken: Denne her angives til 183m udendørs Link

og den her 122m udendørs Link

Så er det vel den kraftigste man vælger? Eller overser jeg noget?

Køb den billige. Ingen grund til at betale 20% mere for noget du ikke har behov for.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...