Jump to content
larscph

Er det så her mellem jul og nytår de aktiverer det?

Recommended Posts

Så vidt jeg ved, så er der i dag ikke lovhjemmel for 'interval-måling', og faste installationer var et forsøg, som er afsluttet. Som jeg forstår det er der kun tilladelse til fartmåling/kontrol med atk-bilerne eller almindelig personlig færdselskontrol. Det er muligt, at politiet kan lave intervalmåling med kameraer og T'er i vognbanen, hvis de stopper en direkte efter, men helt klar ikke automatisk.

Måling mellem 2 kameraer vil sikkert skulle prøves i retten, da teknologien bør dokumenteres og godkendes (forskellig forsinkelse på kameraer, usikkerheden i aflæsning, etc), lige som stopursmåling, laserteknik og andre målinger er prøvet ved domstolen.

Jeg tror ikke det skal i folketinget for at blive ændret, men kan sikkert gøres med en bekendtgørelse. Det er jo ret politisk, så jeg tror ikke ministeriet har lyst til at 'snige' det igennem, uden politikerne får sagt deres. Så mon ikke en fastmonteret automatisk fotokontrol baseret på intervalmåling skal gennem en høring først?

Der er i dag mange kameraer opsat på motorveje og tilsvarende i Danmark, og de er, ligesom dem i tunnellen, opsat med et helt andet formål for overvågningen. Jeg kunne forestille mig at der blev nogle alvorlige problemer, hvis man ændrede formålet fra relativ anonym trafikovervågning til fartkontrol af enkeltbiler/personer. Jeg tror ikke politikerne har lyst til at åbne den hvepserede af personovervågning, der ligger i en ændret anvendelse af de kameraer :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...