Jump to content
Paul

Øresundskort - nye priser 2016

Recommended Posts

DSB skruer på priserne og rammer især pendlerne

Ville lige tjekke prisstigningerne på DSBs hjemmeside:

DSB. Produkter og services. Øresundskort

"Find din pris på Rejseplanen"

Klikkede på linket, søgte, og fik følgende oplysning:

"Rejseplanen kan desværre ikke oplyse priser for internationale rejser. I stedet kan du ringe til DSB på 70 13 14 15"

Doh! :beaten:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Men, hvor på siden finder man den knap?

Jeg kender godt svaret, men det kræver, at jeg klikker væk fra den side, som DSB gerne vil have mig til at søge på.

Og mange tak, jeg fandt frem til prisen ved at trykke på "Over Øresund?" på forsiden af rejseplanen.dk.

001.jpg

002.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Lignende indhold

    • Af Paul
      To timer og et kvarter – så længe kører en DSB-lokomotivfører gennemsnitligt i tog på en vagt
      Man kan åbenbart skrive hvadsomhelst efterhånden og kalde det for fakta.
      Faktaboksen i artiklen siger:
      FAKTA
      Hvad bruger lokomotivførerne deres arbejdstid på?
      Kørte timer: 43 pct.
      Her medregnes at køre toget frem fra dets holdeplads, værksted, klargøring eller rengøring og at vende det på endestation. Andre opgaver: 27 pct.
      Her medregnes pause, afløsning samt instruktionstimer, hvor andre instrueres og oplæres. Pasrejser medregnes også – det er rejser, som lokomotivføreren foretager til en given station for at påbegynde arbejdet derfra. Derudover medregnes også, når en lokomotivfører står til rådighed, hvis noget uventet sker. Det samme gælder, når man er del af en reservestamme, der skal være klar til at komme på banen, hvis et andet tog for eksempel bryder sammen.       Ikke til rådighed: 30 pct.
      Her medregnes ferie, orlov, uddannelse og sygdom.  
      I arbejdstiden medregnes også ferie, orlov, uddannelse og sygdom. Det er jo helt klart noget sludder.
      Hvis man derimod mener, at det er en omkostning for DSB, dvs. noget de betaler for, så er sagen jo en helt anden.
      Men jeg er ret overbevist om at absolut ingen holder ferie og orlov i arbejdstiden.
       
       
  • Nyeste Emner

×
×
  • Tilføj...