Jump to content
HillSurfer

Blokering af IP-adresser i Router

Recommended Posts

Hej

For nyligt gik jeg min log igennem i min router i hjemmet, en Asus RT N56U. Der havde været en del login forsøg fra bl.a. Moldova kunne jeg se. I den forbindelse ville jeg egentlig gerne kunne autoblokere for IP adresser, men jeg ser ikke denne funktion i den indbyggede Firewall.

Mit første skridt bør sandsynligvis være at slå web access til routerens administration via WAN fra. Det burde jeg måske allerede have gjort men jeg kan godt lide at have fjernadgang. Men jeg gad godt at få routeren til at blokere IP-adresser efter "x" antal forsøg på login.

Alternativt overveje jeg at skifte routeren ud med en lidt "tungere" model. F.eks. http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/routers/rv320-dual-gigabit-wan-vpn-router/datasheet-c78-726132.html eller http://www.cisco.com/c/en/us/products/routers/rv042g-dual-gigabit-wan-vpn-router/index.html

For god ordens skyld har jeg en NAS og en server bag netværket

Men tager gerne imod gode råd :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tjek om din Asus evt kan køre tredjeparts firmware - eks DDWRT eller Tomato. Her udvides mulighederne drastisk.

Selv kører jeg Merlin-WRT på min RT-AC68u. Den er mindre 'drastisk' - men med en del udvidelser, og stadig fuldt ud stabil.

@ Tapatalk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
14 timer siden, Gio skrev:

Tjek om din Asus evt kan køre tredjeparts firmware - eks DDWRT eller Tomato. Her udvides mulighederne drastisk.

Selv kører jeg Merlin-WRT på min RT-AC56. Den er mindre 'drastisk' - men med en del udvidelser, og stadig fuldt ud stabil.

@ Tapatalk

Tak for feedback. Til min router ser det ud til at det kun er Padavan der fungerer og ifølge screenshots af firmwaren er der ikke udvidet Firewall funktionalitet i den.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...