Jump to content
Paul

Kunstig intelligens kan være grineren

Recommended Posts

Et godt eksempel på hvorfor man skal tage kunstig intelligens med et gran salt - chatrobotten Tay.

Udover de åbenlyst sjove detaljer, så virker følgende ganske logisk: "Although Microsoft initially released few details about the bot, sources mentioned that it was similar to or based on Xiaoice, a similar Microsoft project in China.Ars Technica described Xiaoice as having "had more than 40 million conversations apparently without major incident" "since late 2014" ".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Udover det urkomiske i artiklen, så bringer en robot som Tay alligevel filosofiske tanker til overfladen.

Når det kommer til kundeservice, både skriftlig og mundtlig, så har jeg haft to oplevelser i denne uge, hvor de ansatte var så hjernedøde, at jeg tror en robot ville gøre arbejdet bedre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
7 minutes ago, Paul said:

Når det kommer til kundeservice, både skriftlig og mundtlig, så har jeg haft to oplevelser i denne uge, hvor de ansatte var så hjernedøde, at jeg tror en robot ville gøre arbejdet bedre.

Nogen svenske firmaers kunde"service" minder om noget, der stammer fra skjult kamera eller det gamle DDR, hvis man ikke lige passer ind i deres "kasser". Faktisk opfører de sig ikke meget anderledes eller mere fleksibelt end robotter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er et generelt fænomen når man handler med store etablerede virksomheder.

I denne uge har jeg bakset med en kinesisk kundeservice, hvor man indtil nu har præsenteret mig for den samme tekst i tre variationer, uden at de reelt forholder sig til problemstillingen. Og så et sted i Tyskland, hvor de åbenbart ikke er gearet til et udenlandsk kreditkort, og så er det Murphy's Law der styrer. De gør ikke som man ønsker, og virker generelt ikke til at stole på.

Jeg havde til gengæld en god oplevelse forleden med en virksomhed i Stockholm med virkelig god service.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos intelligens og kundeservice...

Jeg var engang ansat et sted, hvor arbejdet hovedsagelig bestod i at servicere, både online og i person. Ledelsen mente, at man helt ukritisk kunne sætte hvem som helst til arbejdet ("tage én fra gaden", som de sagde til et møde). Det bar personalepolitikken så også præg af, og servicen blev naturligvis over tid tilpasset laveste fællesnævner; for hvorfor yde en bedre service end Yvonne fra flisen, når hun får nøjagtig den samme løn for det som jeg?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...