Jump to content

Recommended Posts

Hej.

Ny herinde.

Jeg vil komme med nogle gode råd hvis man skulle komme i den kedelige situation at få taget sin bil af Told og Skat i danmark. Told og SKAt i danmark har fået hjemmel i at gøre stort set hvad de må og det er selv ud fra meget meget tyndt grundlag. Grundlaget er så tyndt fordi det er op til dig at modbevise Told og SKAT´s anklager. De skal ikke bevise noget. De skal kun komme med påstande. Dette er desværre facts.

Pkt. 1. Skaf en rigtig god advokat i skatteret og i Toldloven samt afgiftsreglerne.
Registreringsbekendtgørelsens §2, §12, §17. Registreringsafgiftslovens §1. Toldlovens §83. Dette er alle de danske love. 

Pkt. 2. Dokumenter alt hvad du laver og gem dine kvitteringer. Alt lige fra handel af brændstof til madvarer. Du kan få brug for dem. Det kan dreje sig om du tanker benzin eller diesel.

Pkt. 3. Gem dine SMS når du krydser fra DK til Sverige. Du får brug for dem.

Pkt. 4. Sørg for det kun er dig som bruger bro bizz´en i de biler du selv ejer. Ingen andre

Pkt. 5. Reglen med de 185 overnatninger i danmark pr. 12 måneder skal overholdes. Hvis ikke Told og SKAT kan knalde dig på dette så bruger de i stedet noget som hedder Fritidsinteresse. Denne er udefinerbar og er måske nok kun Told og SKAT der selv bestemmer hvornår den kan bruges. 

Pkt. 6. Tag så mange billeder som muligt og gem dem. Også dem du tænker på at slette fordi de ikke betyder noget. Billedet og geografien kan bevise din færd hvis Told og SKAT antyder og gætter noget andet. 

Håber det kan hjælpe jer. 

MVH

En dansker som har boet i sverige i mere end 11 år og ejet svensk bopæl i alle årerne, med dansk arbejdsplads.

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for rådet.

Jeg har som regel altid undersøgt lovgivningen inden jeg har kastet mig ud i noget skatteteknisk.

Derfor har jeg heldigvis aldrig haft problemer med Skattevæsenet de sidste 30 år.

Det er min opfattelse, at finder de først én unode, så har de for vane at vende hele bunken.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

ja det har beslaglagt den.

Alle herinde være opmærksom på en ny dansk bekendtgørelse 1315 som blev godkendt 9 dec 2014. 

BEK 1315 §8 stk. 2.

Stk. 2. En person, der ikke er registreret i Det Centrale Personregister med bopæl her i landet, anses at have bopæl her i landet, hvis den pågældende opholder sig eller påtænker at opholde sig her i landet i 185 dage eller mere, eller den pågældende opholder sig eller påtænker at opholde sig her i landet i afbrudte perioder på tilsammen 185 dage eller mere inden for en periode på 12 måneder.

 

Så i princippet kan Told & SKAT i Danmark tage din bil hvis de mener at du "påtænker" at opholde dig i danmark.

 

On 8/31/2016 at 2:46 PM, sup3rior said:

Er de rendt med din bil?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 9/1/2016 at 11:44 AM, HillSurfer said:

Og bor du stadig i Sverige på "fuld tid"?

ja, jeg bor stadigvæk i sverige. Jeg har en del overnatninger i Danmark men ikke i nærheden af de 185 dage uanset hvordan man placere de 12 måneder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

'Centrum for livsinteresse'.

Har du evt kone og børn i DK?

Jeg skal ikke forsvare hvad instanserne evt har foretaget sig i din situation - men de gør det jo ikke for at genere folk.

Ja - nogle ryger måske i klemme, eller bliver uretmæssigt mistænkeliggjort. Men der må være en grund, eftersom det jo ikke er random picks der 'bare' kommer i klemme.

Sent from my iPad using Tapatalk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 19/11/2016 at 03:17 , Gio skrev:

 

 

'Centrum for livsinteresse'.

 

 

Har du evt kone og børn i DK?

 

 

Jeg skal ikke forsvare hvad instanserne evt har foretaget sig i din situation - men de gør det jo ikke for at genere folk.

 

 

Ja - nogle ryger måske i klemme, eller bliver uretmæssigt mistænkeliggjort. Men der må være en grund, eftersom det jo ikke er random picks der 'bare' kommer i klemme.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Jeg tænker at det må være ting som dette de skeler til i deres beslutning.

Ps. håber ikke det var en dyr bil :-(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...