Jump to content
HillSurfer

Nordea vs. Swedbank

Recommended Posts

Hej

Jeg går lidt og overvejer at skifte fra Nordea til Swedbank og vil gerne høre om der er andre der erfaringer med en eller begge banker?

Det kan også være en tredje aktør, men det skal dog være en bank med afdeling i DK også.

Er der noget for og imod den ene eller anden bank?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På ‎05‎-‎09‎-‎2016 at 13:43 , HillSurfer skrev:

Det lyder meget besværligt med deres overførsel mellem DK og SE så det bliver nok ikke SEB :-)

Edit: Det ser ud til at koste penge også for overførsler :-(

Alle bankerne tager penge for overførslen, spørgsmålet er bare hvordan...

Hos Swedbank betaler vi et fast månedligt beløb for deres pendlerløsning, til gengæld bliver jeg ikke trukket nogle ekstra regninger uagtet hvor mange gange jeg har overført...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
21 timer siden, sup3rior skrev:

Alle bankerne tager penge for overførslen, spørgsmålet er bare hvordan...

Hos Swedbank betaler vi et fast månedligt beløb for deres pendlerløsning, til gengæld bliver jeg ikke trukket nogle ekstra regninger uagtet hvor mange gange jeg har overført...

Hvor lang tid går der fra du har overført fra DK til de er i SE?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv swedbank som jeg er virkelig glad for. Eneste minus er at deres netbank er lidt bøvlet. Overførsler er indtil videre sket indenfor få timer (selv udenfor bankens åbningstid). Plejer at overføre min løn kl 05.30 om morgenen, og kan ordne regninger inden kl 7.00

 

Tidligere havde jeg danske bank, og der var det virkelig et gamble med overførslerne, så de sidste 6 måneder før jeg skiftede klarede jeg overførslerne via deres servicetelefon istedet (der sker overførslen mens man har dem i røret). Oplevede ofte at overførslen pludselig tog flere dage. Specielt hvis de blev overført på en fredag, så risikerede jeg at de først kom ind på kontoen tirsdag eller onsdag. Selvom jeg også dengang overførste kl 5.30 om morgenen, kom de ALDRIG ind før efter kl 11 (som er tidsfristen for betalinger samme dag)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hos Danske Bank får man opfattelsen af ikke at være velkommen. De går ekstremt meget op i at man skal dokumentere sig selv én gang årligt, og gør man ikke det, så inddrager de ganske enkelt dankortet... automaten giver ikke kortet tilbage. Når man så har dokumenteret sig selv, så skal man selv bestille et nyt dankort. Så skiftede jeg bank...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 5/9/2016 at 13:43 , HillSurfer skrev:

Det lyder meget besværligt med deres overførsel mellem DK og SE så det bliver nok ikke SEB :-)

Edit: Det ser ud til at koste penge også for overførsler :-(

Det er ikke besværligt, det kræver bare lidt planlægning. Et VISA-Dankort koster kun 150 DKK om året og skulle gerne dække de fleste behov.

Jeg er ganske godt tilfreds med SEBs kundeservice, der har døgnåbent, og altid er venlige.

Desuden, så kan man som oftest hurtigt komme til (drop-in) i deres filial i Limhamn, hvis man har behov for det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg talt med Swedbank i Danmark. Umiddelbart er setuppet næsten helt ligt Nordeas. Dog med en gratis overførsel om måneden kun og prisen er kr. 35 om måneden for en DK konto og kr. 390 for den svenske. Inkl. hhv. VISA i DK og Mastercard i Sverige. Dvs. prismæssigt og processmæssigt er det meget ens så jeg overvejer meget om det er umagen værd at flytte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...