Jump to content
bonne

Behandling på akuten og refussion

Recommended Posts

Nå... så fik jeg spenderet fredag aften på akuten.

Normalt ville jeg tage til DK for behandling, men jeg troede virkelig at jeg skulle dø, så det var noget med bare at komme til nærmeste behandlingssted.

Selvom de ikke kunne finde noget galt tydede det på nyresten, og da jeg har det ok i dag, må de sten, der måtte være have passeret systemet af sig selv. Så langt så godt.

Men... der er jo noget egenbetaling på sundhedssystemet i SE. Jeg kan se at et besøg på akuten koster 450,-

Det må man kunne få refunderet af den danske stat... eller?

Vh, Lars.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
19 timer siden, skallstorp skrev:

Jeg ved at nogen har fået afslag, da man som udgangspunkt bare har krav på behandling på lige fod med landets indbyggere. Eller også siger de at man bare kan tage til Danmark. Som med tandlægen....  

Tandlægen kan du nu godt få tilskud til i Sverige... Det er besværligt, men du har krav på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
19 timer siden, skallstorp skrev:

Fik afslag med henvisning til at man bare kunne gå til tandlæge i Danmark...

Hmmm. Med hjælp fra tandlægen fik jeg tilsendt et dokument fra Försäkringskassan som jeg skulle udfylde og returnere. Så fik jeg tilsendt et kort som giver mig adgang til den samme rabat som svenskere

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan ikke få refunderet egenbetalingen fra akuten:

Med det europæiske sygesikringskort kan du få lægehjælp - og få refunderet dine omkostninger dertil - på samme vilkår, som statsborgere i det land, du besøger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...