Jump to content
skallstorp

Forskudsopgørelse 2017

Recommended Posts

Rubrikken hedder "Renteudgifter vedr. udenlandsk ejendom" men det er en eller anden pseudo-rubrik som man ikke selv kan udfylde og den har ikke et rubriknr. På min årsopgørelse fra 2015 står alle fradrag osv. nævnt og rubrikken står der også, dog er rubriknummeret blankt.

Du KUNNE gøre det at skrive dem ind i rubrik 481 "Renteudgifter af gæld til pengeinstitutter mv.", og når så årsopgørelsen kommer kan du skrive renterne ind det rigtige sted. (Ja man kan sjovt nok selv skrive det ind rigtigt ved årsopgørelsen, bare ikke ved forskudsopgørelsen). Men da man alligevel aktivt skal kontakte SKAT hvert år for at blive beskattet efter reglerne for grænsegængere, kan du lige så godt oplyse rentetudgifterne der også. Så skriver SKAT dem ind det rigtige sted.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
11 minutes ago, skallstorp said:

Tak for info, så er det derfor at jeg ikke kan finde det. Kontakte skat hvert år??

Ja, såfremt altså du vil beskattes efter reglerne for grænsegængere. Ellers får du alligevel ingen fradrag for renteudgifterne uanset hvor du skriver dem ind. Har du glemt tråden fra sidste år? ;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
23 hours ago, skallstorp said:

Nej, jeg kan godt huske tråden. Men der står altså grænsegænger på forskudsopgørelsen! 

Hvis der står på forskudsopgørelsen at den er beregnet ud fra reglerne for Grænsegængere så er der ingen ko på isen. Bare skriv renterne i de almindelige "danske" felter for renteudgifter. Det er jo "bare" forskudsopgørelsen så det betyder ikke så meget. Det er på årsopgørelsen at det skal stå rigtigt og der skriver du det bare ind rette sted.

Jeg skal nu for 4. år i træk kontakte SKAT for at blive beskattet efter grænsegænger-reglerne, og sidst fik jeg oplyst at det skulle alle. Men det er jo kun fint hvis du slipper.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...