Jump to content
Paul

Borgerservice

Recommended Posts

[brok]

Kan godt mærke det er nogle år siden jeg sidst var i Danmark for et ærinde hos det offentlige.

I forbindelse med noget andet tænkte fruen og jeg at køre forbi borgerservice i den kommune vi fraflyttede på Københavns Vestegn. Det var helt forgæves. Kommunekontoret og borgerservice holder lukket mellem Jul og Nytår. Det er fire arbejdsdage! Godt nok agerer biblioteket også borgerservice, og biblioteket havde åbent, men vores forespørgsel var for avanceret for dem.

Og hvad skulle vi så hos kommunen? Jo, man kan åbenbart ikke lave en digital flytteanmeldelse fra én adresse i udlandet til en anden adresse i udlandet.

De vil gerne have, at man gør alting digitalt mellem det offentlige og borgeren. Men, igen falder vi udenfor de offentlige kasser. Det lader ikke til, at nogen har tænkt på den eventualitet, at f.eks. en folkepensionist bosiddende i udlandet vil flytte og forblive i udlandet, og at vedkommende skal dukke op personligt hos borgerservice for at få rettet adressen, fordi det ikke er muligt at gøre det digitalt.

Men juleudsmykningen, den kan man pille ned 2. Juledag - til helligdagsbetaling.

[/brok]

PS. Føtex havde "snerydning" på juleøllerne, så bl.a. en IPA Red Deer fra Ørbæk kunne fås til 5 DKK. Det reddede min dag. ;o)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...