Jump to content
CalebLarue

Tilbagebetaling af SKAT ved tab af salg - Lejlighed

Recommended Posts

Hej Alle,

Jeg er flyttet tilbage til KBH fra Malmø og har i den forbindelse fået et tab i forhold til salget af min lejlighed, kontra prisen som jeg købte den for i 2006.

Når man beregner betaling til mægleren, forbedringer af lejligheden, samt "Kapitallskott" har jeg et tab på ca. 60.000 svenske kr.

Kan jeg regne med at få dette godt gjort fra SKAT i Sverige efter at jeg er flyttet tilbage til DK ?

Det skal lige siges at jeg aldrig har arbejdet i Sverige, og er nu flyttet tilbage til KBH.

 

Mvh. Caleb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du får intet fra Skat i Danmark. Reglerne for bolighandel i Danmark er anderledes end i Sverige, der bliver man i højere grad beskattet løbende af ejendommens værdi og gevinst/tab når du handler er ikke noget man bruger i forhold til skatten.

Der er heller ingen godtgørelse fra Sverige, men hvis ud derimod får skattepligtig indkomst i Sverige har du mulighed for at trække dit underskud fra i skatten. Men det er nok ikke relevant i dit tilfælde. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

larscph mange tak for dit svar.

Som jeg forstår det så fordi at jeg ingen arbejde har haft i Sverige kan jeg kigge langt efter en kompensation korrekt?

Hjælper det på det at jeg har været på A-Kasse i Sverige et par mdr. tilbage i 2011-2012 ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du forstår det helt korrekt.

Muligheden for at trække tabet ved salg af fast ejendom fra forudsætter at der sker en skattebetaling det kan modregnes i. Samme problem er der eks. om RUT/ROT tjänster.

Og den eventuelle skat du måtte have betalt tilbage i 2011-2012 kan ikke bruges da tabet modregnes i fremtidige skattebetalinger, ikke historiske...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...