Jump to content
larscph

Deklaration 2016 - Nordeas oplysninger til skatteverket

Recommended Posts

Jeg har lige fået min deklaration for 2016 - er det bare mig hvor Nordea Sverige har "glemt" at indberette? Der står ingen oplysninger fortrykt fra Nordea, og nu jeg ser efter på årsbeskeden fra Nordea kan jeg godt se at det faktisk ser ud til at de ikke har indberettet noget. Det virker da som en svipser?

 

Skærmbillede 2017-03-24 kl. 20.52.18.png

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det nok bare mig som de har misset - underligt dog. Jeg tastede blot oplysningerne ind da jeg deklarerede i Sverige og så var det fint.

@Ann - jeg arbejder i Danmark så min indkomst var fortrykt. Derimod skulle jeg manuelt angive renteudgifter og håndværkerfradrag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Stod din danske indkomst på din svenske selvangivelse????

 

Skallstorp: Fra sidste år skulle man angive udenlandsk indkomst og skat i "bemærkninger". Jeg tror faktisk, at den beskrivelse er trykt i det felt. Det skal være opgivet i Svenske kroner. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 10/4/2017 at 20:14 , skallstorp skrev:

Tror ikke at det gælder nordisk indkomst

Jo, det gør det:

 

Beskatning i Sverige

Hvis indkomsten beskattes i et andet nordisk land undtages indkomsten for beskatning i Sverige. Du skal dog give oplysning om indkomsten i din svenske selvangivelse under "övriga upplysningar".

 

Både din indkomst og din betalte skat i Danmark. Beløbene skal angives i Sek.

 

Du kan læse  mere på Nordiske tax: https://www.nordisketax.net/main.asp?url=files/sve/dan/013.asp og i bilaget til selvangivelsen, side 7. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
On 25/04/2017 at 3:01 PM, Ann said:

Jo, det gør det:

 

Beskatning i Sverige

Hvis indkomsten beskattes i et andet nordisk land undtages indkomsten for beskatning i Sverige. Du skal dog give oplysning om indkomsten i din svenske selvangivelse under "övriga upplysningar".

 

Både din indkomst og din betalte skat i Danmark. Beløbene skal angives i Sek.

 

Du kan læse  mere på Nordiske tax: https://www.nordisketax.net/main.asp?url=files/sve/dan/013.asp og i bilaget til selvangivelsen, side 7. 

 

Bemærk lige at der er forskel mellem offentlig og privat ansat - det du linker til er for offentlig ansat...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er offentligt ansat - men på selve selvangivelsen står der ikke noget om privat vs. offentlig:

"Kryssa här om du har haft inkomst från utlandet..
Under 'övrigt' lämner du uppgift om typ av inkomst (tx. lön eller utdelning), från vilket land,inkomstens storlek,och betald utländsk skatt i SEK:"

 

Udklip.JPG

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...