Jump to content
larsk

Fiberinstallation i skurup

Recommended Posts

Andre, som er hoppet på Skurups tilbud om at komme på fiber, og som så har mødt entreprenøren, som skal etablere lokalt fra hovedlinjen?

De hedder Nilan, og det er et forfærdeligt foretagende. 'Projektederen' var vildt arrogant, og insisterede på at: de kom og gik som det passer dem selv og uden varsel indenfor de næste 2-4 måneder. Al skade de måtte forvolde er vores eget problem, uanset vi har udpeget f.eks. ledninger eller andre installationer. Da det 'skal' føres i lige linje, så forventer de at pløje (deres ord) en 30-50 cm dyb rende ca. 30 meter tværs over min græspæne. Den bliver 'nok ikke' mere en en lille meter bred, og så må vi selv står for reetableringen, de vil bare fylde den løse jord tilbage i fugen.

Det er fantastisk at et svensk firma med kommunekontrakt kan kræve en komplet friskrivning for al ansvar eller hensyn.Jeg ved ikke om jeg er rystet eller bare skal så 'nåja, sådan er det jo her'.

Har andre haft tilsvarende oplevelser med dem, eller fik jeg bare det værste frem i dem?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Haha - det lyder ikke så fedt. Jeg tror ikke det var helt så slemt da der blev gravet fiber ned ved vores gamle hus, så tror ikke det er en landsdækkende standard. Vi fik dog ikke installeret fiber så jeg har ingen hands-on oplevelser.

Til gengæld nyder jeg p.t. godt af en fin-fin 100/20 mbit/s forbindelse her i Turning Torso til bare 60 kr/md :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
8 timer siden, Gio skrev:

Var i ikke flyttet i VH-nybyg?

Det er stadig i gang med at blive bygget og først klar i starten af 2018. Og eftersom vi solgte vores hus i foråret var vi nødt til at finde et sted at bo mens vi venter. Så var det her en fin løsning, det er 5 minutter fra det nye sted og meget tæt på datterens skole hvor hun startede i förskoleklass i August. Udsigten fra etage 40 trækker heller ikke ned, selv om man alligevel godt kan savne udeplads når det er sommer (har så ikke været det store problem i år kan man sige!).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 8/9/2017 at 14:15 , larsk skrev:

Har andre haft tilsvarende oplevelser med dem, eller fik jeg bare det værste frem i dem?

At opføre sig på dansk i Sverige får pisset i kog hos de fleste svenskere. Det værste er bare, at du aldrig kan se det på dem før de ligefrem eksploderer. Jeg har en mistanke om, at nogle håndværkere ikke gider danske kunder, da der så skal parlamenteres for meget efter deres smag. Du skal helst gøre som de andre svenskere - ligne én stor undskyldning, og prøve at giraffe dig frem (og det er fucking svært når man som dansker er vant til at lukke alt sit lort ud med det samme). I øvrigt, held og lykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
19 timer siden, Paul skrev:

larsk, måske du skulle finde ud af hvilket serviceniveau kommunen betaler for?

Nogle svenskere tror de kan hundse rundt med folk, og går den så går den...

Jeg har allerede talt med den ansvarlige i kommunen om, at de har valgt at føre fiberen fra hovedføringen ind på min matrikel fjernest fra huset. Men jeg fik en lang historie, som jeg desværre ved nok til at kunne gennemskue ikke er helt korrekt, men han valgte at være meget venlig, fremsende tegninger (hvor den del med mit argument manglede), så jeg endte med at opgive. Skidtet var jo gravet ned og renden lukket :-/

Men det gør jo nok, at jeg var ekstra træt af den føring gennem min græsplæne, og jeg formoder at 'projektlederen' (som i øvrigt lignede en endnu mere arrogant udgave af Mona Sahlin) allerede havde hørt, at jeg var utilfreds fra den kommunale projektleder. Så det har sikkert gjort hende endnu mere passiv-agressiv, og dermed endnu mere arrogant og perfid.

Jeg overvejede alvorligt om jeg havde alternativer:

At afvise deres installation, og dermed skulle tilsluttes senere til en højere pris og med endnu mere modvillige leverandører, samt risikere at min adsl, som er min nuværende internetforbindelse, i mellemtiden vil blive nedlagt af ISP'en, fordi der ikke er flere kunder lokalt.

Og så den anden, at protestere til kommunen etc, og så få en endnu mere aggressiv og fjendtlig leverandør til at fare omkring og lave 'hærværk' på min grund og på mit hus (skal bores ind, og inde skal der monteres et par bokse.

Så jeg har valgt den 'svenske model': at  trække gardinerne for og knytte hånden i lommen, og så i øvrigt holde kæft. Men f*ck det p*sser mig af .... og hvad værre er, så har kommunen gang i ekspropriation til en ny kloak, hvor alle så skal have en kommunal brønd på grunden. Det bliver helt klart også en fest ..... *suk*

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
På 13/9/2017 at 21:09 , larscph skrev:

Haha - det lyder ikke så fedt. Jeg tror ikke det var helt så slemt da der blev gravet fiber ned ved vores gamle hus, så tror ikke det er en landsdækkende standard. Vi fik dog ikke installeret fiber så jeg har ingen hands-on oplevelser.

Til gengæld nyder jeg p.t. godt af en fin-fin 100/20 mbit/s forbindelse her i Turning Torso til bare 60 kr/md :)

Jeg vil skulle betale 15 k for etableringen, og 100 sek/måned for fiberinfrastruktur, men så kan jeg vælge mellem en serie ISP'er, hvor flertallet tilbyder 1 gbs ned og 100 mbs op for ca. 650 sek/måned. Dertil diverse tilbud om tv, ip-telefoni, backup etc

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...