Jump to content
Paul

En finanskris kan stunda inom kort

Recommended Posts

På 4/1/2018 at 14:43 , Ann skrev:

Hvor skal den klikkes bort? 

Den er kommet på siden da. Jeg har AdBlocker i min browser og det var nok til at jeg tidligere bare kunne klikke den første (AdBlocker) disclaimer bort. Det går ikke længere, desværre.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

En større krise på ejendoms-/boligmarkedet leder stort set altid til en bank-/finanskrise.

Sådan har det været gennem århundreder. Læser man Lars Tvedes bog: "Kriser, krak og kaviar" gives svaret på hvorfor.  Der har altid været "business cycles". Men den helt store cyklus er ejendomscycklen, der i gennemsnit vare 18 år (+/- en del år). Det tager så langt tid at planlægge, få tilladelser og bygge ejendomme at det ender med at tage så lang tid at skabe et kompetitivt overudbud af boliger/ejendomme.  

Så spørgsmålet er om vi får en større boligkrise.

Kigger man på boligpriserne i Stockholm er de faldende efter at være toppet på et ekstremt højt niveau. Samtidigt har vi nu historierne om hvordan boligudviklere og spekulanter er brændt inde med en masse nybyggede lejligheder, som de nu forsøger at leje ud i stedet for at sælge dem (med tab). Det lyder meget som København i 2006/2007.

Der er truende skyer på horisonten!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Lignende indhold

    • Af Paul
      Jeg er nået dertil, hvor jeg behøver lidt hjælp med at forstå den demokratiske proces i Sverige.
      Talmannen: Jag ger partierna 48 timmar att lösa de här problemen
      Lad mig se. Riksdagen består af 349 valgte medlemmer. Et simpelt flertal består af 175 medlemmer af Riksdagen.
      Den seneste udvikling viser opbakning til Stefan Löfven som statsminister fra fire partier: Socialdemokraterna med 113 mandater, Miljöpartiet med 25 mandater, Centerpartiet med 22 mandater og Liberalerne med 19 mandater. Det giver alt i alt 179 mandater og dermed opnås et simpelt flertal.
      Kan nogen forklare mig hvilke problemer der skal løses på 48 timer?
      Er det virkelig muligt at spænde ben for det demokratiske flertal i Sverige når man ikke har fået udleveret tudekiks?
      Måske det er svært at forstå de mest elementære demokratiske spilleregler i et land, hvor ingen kan huske hvordan det er at forhandle om regeringsmagten.
  • Nyeste Emner

×
×
  • Tilføj...