Paul

En finanskris kan stunda inom kort

7 indlæg i dette emne

3 timer siden, bananas skrev:

arg - betalingsartikel

Jeg kan læse hele artiklen og betaler ikke for at læse DN. Klik disclaimeren bort.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På 4/1/2018 at 14:43 , Ann skrev:

Hvor skal den klikkes bort? 

Den er kommet på siden da. Jeg har AdBlocker i min browser og det var nok til at jeg tidligere bare kunne klikke den første (AdBlocker) disclaimer bort. Det går ikke længere, desværre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En større krise på ejendoms-/boligmarkedet leder stort set altid til en bank-/finanskrise.

Sådan har det været gennem århundreder. Læser man Lars Tvedes bog: "Kriser, krak og kaviar" gives svaret på hvorfor.  Der har altid været "business cycles". Men den helt store cyklus er ejendomscycklen, der i gennemsnit vare 18 år (+/- en del år). Det tager så langt tid at planlægge, få tilladelser og bygge ejendomme at det ender med at tage så lang tid at skabe et kompetitivt overudbud af boliger/ejendomme.  

Så spørgsmålet er om vi får en større boligkrise.

Kigger man på boligpriserne i Stockholm er de faldende efter at være toppet på et ekstremt højt niveau. Samtidigt har vi nu historierne om hvordan boligudviklere og spekulanter er brændt inde med en masse nybyggede lejligheder, som de nu forsøger at leje ud i stedet for at sælge dem (med tab). Det lyder meget som København i 2006/2007.

Der er truende skyer på horisonten!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu