Jump to content
POLO!

Bil eller Tog ??

Recommended Posts

Hej,

Indtil nu har jeg pendlede over Øresund fra Trelleborg til Brøndby hverdag men nu overvejer at tage tog fordi mit arbejdsplads flytter til Kbh. H, 3 min. gang afstand fra hovedbanegården. Jeg vil gerne undgå myldertrafik og parkeringsafgift og derfor to alternativer i overvejelser.

1.       Parker bilen på Trelleborg station (200kr/mnd), tag Pågatåg fra Trelleborg til Hyllie og så Øresundståg fra Hyllie til Kbn. H.

2.       Parker bilen på Hyllie station (1000kr/mnd) og tag Øresundståg fra Hyllie til Kbn. H.

Er det en god ide? Læst i nogle gamle tråder om tog problemer både over øresunde og i skåne. Er det stadig så dårlige?

Håber at der er nogle her som har noget erfaringer med offentlige transport fra Trelleborg eller fra Malmø til København og kan give noget input.

For resten, hvis jeg kører selv så jeg regner med at køre inde i København ml. 9:15 – 9:30 og ude igen ml. 17:30 – 18:00, vil myldertrafik vil være overståede ved da?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg endte med at køre i bil mellem Hyllie og København city. Togene var tit forsinkede og var normalt proppede til bristepunktet med rejsende til lufthavnen. Senere gjorde paskontrol det endnu mere uinteressant at tage toget.

Parkeringen i København koster ca. 1.400 kr. om måneden i et p-hus, som kan trækkes fra brutto, ligesom brobizzen.

Det tidsrum du angiver er egentlig ok, især hvis du skal ind ad Vasbygade.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...