Jump to content
bonne

Skat 2015 (ja, jeg er bagud)

Recommended Posts

Se... nu er jeg en af de uheldige, der har penge til gode i skat for 2015 (de der skylder er jo de heldige i disse dage) - og jeg har lige tilføjet befordring og brofradrag på min årsopgørelse. Eller det vil sige at det var ret svært, da jeg skulle sende en mail om det fra en webform på deres hjemmeside - man kan åbenbart ikke gøre det elektronisk for 2015 og 2016. Og man får ikke nogen kvittering for det, så man ved ikke, om mailen er kommet korrekt frem. Jeg tjekkede dage efter med SKAT, og de havde modtaget min mail vedr. rettelser for 2015, men ikke for 2016. Damen i telefonen tog imod de tal, som jeg oplyste, og sagde, at jeg ville få nogle penge tilbage i SKAT for 2016. Vedr. 2015 er der en anden medarbejder, der sidder og kigger på disse.

Se, nu kommer problemet. SKAT har for første gang i mit liv bedt om dokumentation for min befordring. De beder mig dokumentere betaling, adresser, antal dage og KM.

Oresundsbron kunne ikke dokumentere mine overkørsler fra før ultimo feb. 2015 (ved ikke hvorfor), så for disse dage, har jeg siddet med Google Location History og talt op hvilke dage jeg har kørt til og fra arbejde inden udgangen af feb. 2015.

Nu sidder jeg så med mine kontoudtog (for SKAT vil se bevis for betaling), og jeg kan se, at der er (få) mindre betalinger end jeg har talt op til og med feb. samt oresundsbroens registreringer derefter.

Jeg kan også se, at der ikke er datokonsistens mellem oresundsbrons registreringer og betalingerne på kontoudtoget. Så jeg tænker lidt, at man ikke man bruge betalingene som dokumentation på de reelle overfarter.

Hvad fa'en gør jeg? Det er vist kun fire overfarter, der mangler på betalingerne kontra oresunds opgørelse. Men hænger SKAT sig i det - og vil de kunne forstå min argumentation omkring registreringerne?

For god ordens skyld skal jeg lige pointere, at jeg på ingen måde har eller har haft til hensigt at snyde!

Vh, Lars.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne sige til SKAT at dit brofradrag er baseret på en vurdering. Nu har du så fremskaffet kontoudtog der viser at din vurdering ikke er helt ved siden af. At der kun mangler registreringer for 4 overfarter, er maks 200 kr. i udokumenteret skattefradrag (50 kr. x 4). Det viser blot at din oprindelige vurdering ikke var helt ved siden af.

Det er virkelig i småtingsafdelingen. Hvis SKAT hænger sig i det, så kan du jo altid overveje blot at tage de registreringer du kan finde dokumentation på, og lade de andre overfarter gå i glemmebogen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...